Ik sta bij de KNHS geregistreerd met 3 paarden; ruin met M1+1 maar die is nu verwijderd want het paard in kwestie is helaas niet meer.
Ten tweede mijn hengst in Z1+2 en tenslotte mijn nieuwe wedstrijdpaard welke ik meteen in het L1 heb gestart. Ten tijde van het starten was ik M2+15 wp met de hengst en volgens de regels mag je dan met een ongeklasseerd paard kiezen of je B of L1 start. In ieder geval, zo staat het in het reglement.
Dit gaat nu zo goed dat ik me eigenlijk afvraag of ik voor dit paard dispensatie kan aanvragen om al L2 te mogen starten.
Het zit zo; de merrie heeft al voldoende wedstrijdervaring met de vorige amazone op M1 niveau maar heeft daar helaas nooit een wp behaald. Ik ben ondertussen Z1 met de hengst en aangezien ik nooit op 1 dag met 2 paarden op concours kan is het redelijk druk om te plannen.
De merrie kan makkelijk L2 lopen en is thuis praktisch M klaar. Ik zou dus eigenlijk de L1 willen overslaan en meteen L2 willen starten om van de winter zsm M1 te kunnen gaan starten.
Ik heb ze nu 2 keer L1 gestart en heb nu 4 winstpunten dus dat gaat hard zat maar aangezien wedstrijdrijden al ze ongelofelijk veel geld en tijd kost zou ik het liefst al meteen overgaan, dat scheelt me weer een hoop extra tijd en geld.
Ik denk dat er veel punten voor me pleiten maar heb geen idee hoe ik dit kan aanvragen bij het KNHS.
Heeft iemand hier meer ervaring mee en kan iemand me vertellen hoe ik dit het beste kan doen zodat ik ook daadwerkelijk meteen naar het L2 kan.
Nou, dat dus...