JV Belonen tijdens de proef.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

JV Belonen tijdens de proef.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 21:23

Naar aanleiding van een ander topic even de volgende vraag aan de juryleden hier op bokt.

Is het toegestaan om tijdens de proef je paard te belonen? Ik doe dit zelf nl. vaak; even een kriebel over de manenkam met de teugels gewoon nog in de hand. Als mijn paard een oefening goed gedaan heeft ben ik daar blij mee en in mijn gewone rijden is het er eigenlijk een beetje ingeslopen dat als ik tevreden ben ik het paard na de oefening even op deze manier beloon. Tijdens de proef doe ik het dus ook...

Hoe kijken jullie daar tegenaan als een combinatie dat doet?

Fitzroy

Re: JV Belonen tijdens de proef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:41

Officieel zal het niet toegestaan zijn, omdat je tijdelijk de aanleuning verbreekt maar persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden, tenzij je de hele proef zit te kriebelen

robby_lilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:50

ik beloon me paard altijd als ik hoorr dat de voorlezer zegt: in vrije stap rijbaan verlaten. maar ik rij onderlinge wedstrijd op manegepaarden!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:52

Ik ga met Fitzroy mee. Zelf zou ik het dan aan het einde van de proef doen.

Robby, de kleur van je letters is niet echt fijn leesbaar....

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:54

Het is volgensmij (dacht ik) niet toegestaan.. Maar t geeft jou en je paard wel steun!
Ik doe het in ieder geval wel bij springwedstrijden..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 21:57

Fitzroy schreef:
Officieel zal het niet toegestaan zijn, omdat je tijdelijk de aanleuning verbreekt maar persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden, tenzij je de hele proef zit te kriebelen

Zoals ik het al zei doe ik het na een goede oefening en de aanleuning verbeterd er juist door omdat ik mijn hand ontspan en het paard ook even kan ontspannen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 21:58

Ik heb tijdens een wedstrijd een keer mijn paard beloond op zijn hals. Dat was bij de rijbaan verlaten nog voordat ik bij de C was. Ik kreeg op mijn protocol te lezen dat ze dit liever niet zien.

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:01

Ik ben direct na de afgroet klaar... als ik dan afgroet laat ik de teugels lang en beloon ik hem en lach natuurlijk

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:07

ik heb er minpunten voor gehad in de B destijds
ik stel hem nu altijd even op de korte zijde buiten de ring op en klop hem daar op zijn hals

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-05 22:09

Uitgebreid belonen doe ik ook pas als ik de ring uit ben. Het gaat mij specifiek om die kriebel tijdens de proef.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:13

Ik beloon 'm vaak met m'n stem tijdens een proef (niet al te hard natuurlijk...) en daar heb ik nog nooit commentaar op gehad.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:14

estherL schreef:
Ik ben direct na de afgroet klaar... als ik dan afgroet laat ik de teugels lang en beloon ik hem en lach natuurlijk

En natuurlijk even zwaaien naar het publiek.

Ik heb er nooit commentaar op gekregen als ik een keer een klopje geef naar een oefening. Je moet natuurlijk niet bezig blijven.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 22:16

Tijdens de proef beloon ik mn paard met mn stem, zachtjes natuurlijk, zodat de jury het niet hoort en na het afgroeten beloon ik 'm uitgebreid.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 23:24

Ik beloon mn paard pas na de proef, zeg netzoals Mies7 weleens dat ze braaf is enzo, maar verder geen beloning tijdens de proef

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:54

Het leuke is dat mensen in de B en L ook denken dat ze na de afgroet klaar zijn en in de vrije stap uitgebreid gaan belonen en kletsen met de voorlezer....

Soms doe ik in galop weleens eens ff snel een klopje, ziet bijna niemand.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:44

ik beloon niet in de proef. wel zit ik vaak te 'kletsen' onder m'n proef, op plekken waar het eng is bijvoorbeeld. of als ze een oefening goed heeft uitgevoerd.
maar ik denk dat belonen in de proef ook niet mag.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 09:50

Volgens mij mag het ook niet, toen ik een keer bijschreef stelde de jury het niet zo op prijs toen iemand haa pony beloonde, maar dat was ook bij het binnenkomen na het groeten naar de jury.... Ze ging haar paard uitgebreid belonen ( overdreven kloppen o pde hals ) ....

Maar ik denk dat de kriebel waar jij het over hebt, niet zoveel kwaad kan hoor... als het jullie rijden alleen maar verbeterd, zou ik zeggen: Kriebel lekker door

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 13:00

Het is ook afhankelijk van welke jury er zit, officieel mag je ook niet praten of 'klikken' tegen je paard onder de proef en de ene jury zegt er wat van en de andere laat het voor wat het is.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:02

Ik ga soms met mijn hand langs zijn hals, vooral na het achterwaarts wat hij super moeilijk vind. Verder praat ik weleens tegen hem, voor middendraf ''Kom op jongen'' haha.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:14

Urielle schreef:
Het is ook afhankelijk van welke jury er zit, officieel mag je ook niet praten of 'klikken' tegen je paard onder de proef en de ene jury zegt er wat van en de andere laat het voor wat het is.

Ik praat en klik altijd.
Ook gewoon als ik langs de juryauto rij: 'goed zo, braaf, *kriebeltje* *klik* ' (de klik alleen als het nodig is natuurlijk. )

Soms zelf meerdere keren in de proef, maar geen een jury zegt er wat van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:58

MissSisa schreef:
Urielle schreef:

Ik praat en klik altijd.
Ook gewoon als ik langs de juryauto rij: 'goed zo, braaf, *kriebeltje* *klik* ' (de klik alleen als het nodig is natuurlijk. )

Soms zelf meerdere keren in de proef, maar geen een jury zegt er wat van.

damn ben ik de enige die wel eens van die overdreven strenge jury's heeft, dan ligt het vast aan mij
nee grapje, ik heb er dus ook al wel eens puntaftrek voor gekregen. Nu neurie ik wat want dat zie je niet aan je gezicht

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:04

tis niet toegestaan haha
had gisteraaf wedstrijd en ik beloonde al bij de c en ik moest nog c-m-b-a rijden en dan rijbaan verlaten en het mag dan pas bij de a
jury vond het gelukkig niet erg