Imke schellekens in a kader met sunrise!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flemulet

Imke schellekens in a kader met sunrise!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 20:05

Imke Schellekens en Sunrise in A-kader (01/09/2005)

Bondscoach van de dressuurruiters Sjef Janssen heeft Imke Schellekens-Bartels (Hooge Mierde) met haar paard Sunrise opgenomen in het A-kader dressuur senioren.
Om te worden opgenomen in het A-kader moet een combinatie drie keer een score van minimaal 68% behalen in de Grand Prix tijdens een internationale wedstrijd of 70% in de Grand Prix tijdens een nationale wedstrijd.

Met het behalen van 71,83% in de Grand Prix van het Britse Hickstead en haar eerder behaalde scores in Wiesbaden en tijdens het NK in Nijmegen voldoet Imke met de 11-jarige merrie van de hengst Singular Joter aan deze norm.

Alex van Silfhout maakte het afgelopen jaar met Nimbly deel uit van het A-kader. Ondanks zijn uitstekende prestatie in het Tsjechische Marianske Lazne afgelopen weekend, is de combinatie er niet in geslaagd zich opnieuw te kwalificeren voor dit kader. De scores waren wel toereikend om te worden opgenomen in het B-kader.

Volledige samenstelling kaders dressuur senioren:

A-kader:

Kirsten Beckers (’s Gravendeel) – Broere Jazz
Patricia Callaghan (Oss) – Joy
Antoinette Falandt (Schiedam) – Jarwo
Edward Gal (Harskamp) – Geldnet Lingh en Geldnet IPS Gribaldi
Anky van Grunsven (Erp) – Keltec Salinero en IPS Krack C
Laurens van Lieren (Rijswijk ZH) – Hexagon’s Ollright
Sven Rothenberger (Bad Homburg) – Barclay II
Imke Schellekens-Bartels (Hooge Mierde) - Sunrise

B-kader:

Kirsten Beckers (’s Gravendeel) – Broere Montecristo
Sonja Gademann (Aalst) – Jup
Theo Hanzon (Capelle a/d IJssel) – Idar
Stephanie Peters (Roermond) – Jeff
Johan Rockx (Essen) – Tango
Roger Schulkens (Dilsen) - Monarch
Alex van Silfhout (Lunteren) – Nimbly
Madeleine Vrees (Schijndel) – Punto Blanco’s Madorijke
Thamar Zweistra (Schore) – Hexagon’s Kyrain

Sylhouet

Re: Imke schellekens in a kader met sunrise!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:23

Super voor Imke, dat ze weer zo snel een paard heeft waarmee ze zo'n goede combinatie vormt dat ze weer in het A-kader zit !

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:49

Super toch voor d'r om zo snel weer terug te zijn in het A-kader. Misschien zien we d'r wel volgend jaar op de televisie voorbij komen bij de Wereldruiterspelen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:02

Sullie97 schreef:
Super toch voor d'r om zo snel weer terug te zijn in het A-kader. Misschien zien we d'r wel volgend jaar op de televisie voorbij komen bij de Wereldruiterspelen.

Het zou me niet verbazen

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:04

sjaantje schreef:
Sullie97 schreef:

Het zou me niet verbazen

Het was wel haar doel, geloof ik. Kan het verkeerd hebben hoor.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:13

*Trots op haar juf*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:24

Flemulet schreef:
Om te worden opgenomen in het A-kader moet een combinatie drie keer een score van minimaal 68% behalen in de Grand Prix tijdens een internationale wedstrijd of 70% in de Grand Prix tijdens een nationale wedstrijd.

Alex van Silfhout maakte het afgelopen jaar met Nimbly deel uit van het A-kader. Ondanks zijn uitstekende prestatie in het Tsjechische Marianske Lazne afgelopen weekend, is de combinatie er niet in geslaagd zich opnieuw te kwalificeren voor dit kader. De scores waren wel toereikend om te worden opgenomen in het B-kader.

A-kader:

Antoinette Falandt (Schiedam) – Jarwo

Ben ik nou de enige die dit raar vindt?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:28

Nee, het viel mij ook al op.

Ik stond op het punt om een reactie te plaatsen met de vraag of zij soms alweer gestart is ofzo?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:55

Lielle, ik sta daar ook steeds weer van te kijken. Wanneer is zij eigenlijk voor het laatst gestart????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:57

Ik wilde ook net gaan posten of iemand weet wanneer de laatste start van Jarwo is geweest.

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:40

super cool voor imke & sunrise!!!
maar de laatste wedstrijd van jarwo is volgend mij idd al wel heel lang geleden, hij is lang gebleseerd geweest......

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:58

Wat Jarwo betreft begrijp ik dat de bondscoach zo'n beslissing mag nemen, maar eigenlijk zouden daar wel regels voor moeten komen vind ik. Komt Jarwo terug en voldoet hij aan de norm dan prima, maar er zou een grens gesteld moeten worden aan de periode dat een paard geblesseerd mag zijn voordat de combinatie uit het kader moet worden verwijderd, ongeacht de wensen van de bondscoach. Of zo'n combinatie dan nog wel in het B-kader mag blijven kun je dan nog over discussiëren.

Een beetje van de zotte is het toch echt wel. Alex van Silfhout wordt toch ook gewoon naar het B-kader teruggezet?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:33

Ja het was mij ook al opgevallen. Vind het ook vreemd, aangezien Arjen ook al snel eruit gezet werd. Maar goed de bondscoach moet dat maar beslissen.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:36

Jup zit toch ook nog in het B-kader, die start ook momenteel niet of nauwelijks. Volgens mij was de laatste wedstrijd van Jarwo het NK vorig jaar (2004). Zolang kaderleden niet starten worden ze niet teruggezet. Alex van Silfhout is wel gestart en heeft niet meer op A-kadernorm gepresteerd (=> 70%).

Ik snap wel dat combinaties in het kader blijven staan. Stel Jarwo kom nog terug, voor de WEG bijvoorbeeld. Ze presteren goed op het NK en kunnen terugkomen in het team. Stel dát ze uit het kader waren gezet en ze komen terug, dan betekent het dat ze minimaal drie internationale of zware competities moeten lopen op 70% voordat ze in het team zouden kunnen komen. Door ze in het kader te laten staan op basis van constante prestaties uit het verleden, heeft de bondscoach de mogelijkheid deze combinatie weer in te zetten na één goede wedstrijd. Gezien de blessuregevoeligheid van Jarwo is het niet verstandig hem dan weer zoveel zware wedstrijden te laten lopen. Ze zouden zich dus theoretisch helemaal op de WEG kunnen richten met Jarwo, wat met goed management best mogelijk is. Qua wedstrijdritme misschien wat minder.
Voor het team en de bondscoach is alleen maar gunstiger om dit soort combinatie achter de hand te hebben. Door ze in het kader te laten, staan ze niet buitenspel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:59

Goliath moest dat trouwens wel voor de OS.

ik snap het op zich wel, maar het doet toch ook wat vreemd aan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:04

Ragne schreef:
op basis van constante prestaties uit het verleden

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:04

Ragne schreef:
Gezien de blessuregevoeligheid van Jarwo is het niet verstandig hem dan weer zoveel zware wedstrijden te laten lopen.

Maar de vraag is ook, of het verstandig is om zo'n combinatie na één goede wedstrijd zomaar weer op een grote wedstrijd in te zetten, denk ik. Je kunt managen wat je wilt, maar elke combinatie moet toch ook een bepaalde wedstrijdroutine hebben, die je dan dus mist.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:40

Margreet schreef:
Ragne schreef:
op basis van constante prestaties uit het verleden

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

bij de bondscoach dus wel

Je kunt je inderdaad afvragen of het zinvol is een combinatie die geen wedstrijdritme heeft hiervoor te behouden. Kennelijk heeft de bondscoach er genoeg vertrouwen in.

CrazyMeissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:02

Super!

Hippique4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:05

Hmmm, Antoinette zit nog steeds in het A kader...

Hoe lang zal dat nog gaan duren? Is sinds de laatste wedstrijd voor de OS niet meer gestart voor zover ik weet.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:06

Goed van Imke maar die rijd ook heel erg goed, verdiend dus.

En dat van die kaders, regels zullen wel regels zijn.

Maar als paarden geblesseerd zijn dan kun je beter de grens trekken van bijvoorbeeld een maand of drie ofzo. Als die paarden dan zo goed zijn zitten ze toch ook zo weer in het A-kader.

Jammer dat de geblesseerden dan plaats bezet houden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:19

Is er een beperkt aantal plaatsen dan?

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:27

echt super voor imke!! ben er zon driekwart jaar gelede op stal geweest, kreeg rondleiding enz. samen met mijn vriendin (mijn tante woont daar tegenover die had dat geregeld ) en echt super mooi daar!! en sunrise is ook super!! mjaa imke is gwoon een nuchtere brabander, en echt gaaf dat ze weer in het A-kader zit