Bokriempje toegestaan of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Bokriempje toegestaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 17:04

Wie weet of zo'n riempje aan de ringetjes van je zadel toegestaan is tijdens dressuurwedstrijden? (L2)
We zitten namelijk met een licht gestoord paard wat zo nu en dan hele vreemde sprongen kan maken, en mevrouw de amazone wil er erg graag op blijven zitten (als ie loopt, loopt ie wel de sterren van de hemel- daarom is ie er nog steeds )
Ik kan het in 't KNHS reglement niet vinden, alleen dat je geen handgrepen oid aan je teugels mag hebben, maar dat heeft hier niks mee te maken.
Kan me herinneren dat Tineke Bartels ooit eens schreef dat t niet mocht maar dat zelfs zij ermee reed tijdens de Grand Prix.

Anoniem

Re: Bokriempje toegestaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:30

Mischien anders een mailtje sturen naar de KNHS.
Ik stuur vaak een mailtje naar hun,krijg altijd ongeveer binnen 3 dagen 1tje terug
Ik denk dat het niet mag,maar als zij er mee in de grand prix reed..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:22

Ik zou gewoon zo'n riempje eraan vast maken en ermee gaan losrijden en starten als niemand er iets van zegt.

Geen slapende honden wakker maken

Als er toch over gemiept wordt gesp je hem dan alsnog van je zadel af voordat je start : probleem opgelost.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:57

Ik verplaats het even naar WD

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 18:58

pmarena schreef:
Ik zou gewoon zo'n riempje eraan vast maken en ermee gaan losrijden en starten als niemand er iets van zegt.

Als er toch over gemiept wordt gesp je hem dan alsnog van je zadel af voordat je start : probleem opgelost.

Ik houdt van praktische mensen

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:30

Ik rij ook met een bokriempje, ook op wedstrijden en ik heb er nog nooit commentaar op gehad. Het mag volgens mij ook gewoon.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 19:33

pmarena schreef:

helemaal mee eens!
ik heb het ooit gevraagd tijdens een jurybijeenkomst (heb er zelf ook eentje aan mijn zadel en start er ook gewoon mee, nog nooit iets over gehoord!) volgens Els Mouw mag het niet (het hoort nl. niet aan het zadel), maar zelfs in de Grand prix rijden ze er soms mee! en waarom niet, het helpt om rust in de tent te houden, je stoort het paard niet en het beinvloed ook de prestaties niet! van mij mag het gewoon hoor!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 21:33

Ik ben zelf ook van gewoon proberen en niet moeilijk over doen, maar de eerstvolgende wedstrijd is de Hippiade, en het is zo zonde als je hierop gedist wordt (als dat kan), vandaar. Op een gewoon concours neem ik de gok wel.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 22:18

Op de hippiade zou ik die gok ook maar niet wagen, is ook weer zo l*llig als je net dan, daardoor uitgesloten wordt !
Op 'gewone' wedstrijden idd gewoon doen, je hoort het vanzelf als er iemand over valt...

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:37

Ik rij al jaren met zo'n bokriempje. Vandaag reed ik een buitenrit en mijn medeganger viel het nog op hoe handig het dan ook is buiten. Nog nooit commentaar op gehad. Was eens bij Tineke Bartels en die juicht het gebruik juist toe. In geval van nood daaraan hangen ipv aan de teugels.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 23:47

Nou ik deed het ook gewoon hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 07:14

Mag ik even een hele stomme vraag stellen....?

Wat is in vredesnaam een 'bokriempje'????

Ik weet dat het blond overkomt...ben ik ook een tijdje geweest.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 07:37

o;n handvatje vooraan je zadel , een riempje dat vastgemaakt is aan de ringetjes vooraan je zadel zodat je dat riempje vast kunt pakken. Zit ook vaak op pannekoekzadeltjes enzo

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:00

Aphrodite schreef:
Mag ik even een hele stomme vraag stellen....?

Wat is in vredesnaam een 'bokriempje'????

stomme vragen bestaan niet!!

Afbeelding

zoiets is het dus!super handig bij bokkende paarden, balans problemen, om stillere handen te krijgen etc.!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:11

Uitgesloten zul je er niet om worden.
Ook als je bijvoorbeeld met peesbeschermers nog om de ring in rijdt krijg je nog een kans om de fout te herstellen en de jury heeft dacht ik de 1e 3 onderdelen ofzo de tijd om je te aan te spreken. Hoe dat precies zit zou ik na moeten kijken.

Wij noemen het trouwens een "Oh-sh|t"-riempje

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:39

Oooooh! Dát is het.. ik zat meer te denken aan de staartriem, ik denk al.. rare naam zeg Nou ja, ik zou het maar gewoon proberen! Ik denk niet dat ze daar een probleem van maken.

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:29

Ik rij ook altijd met een bokriempje. Zowel met mijn Z paard als met mijn L paard. Tijdens de Z jurycursus van afgelopen winter is het gebruik van een bokriempje nog ter sprake gekomen en toen is geconcludeerd dat nergens staat dat je er niet mee mag rijden, dus......