Hallo allemaal!
Ik zit met een klein probleempje en ik hoop dat er iemand is die me erbij kan helpen.
A.s. zaterdag rijd ik op de onderlinge wedstrijd van onze ponyclub de Z1-proef van de maand november. Dit is omdat ik van plan ben om die maand voor het eerst officieel een wedstrijd in het Z te starten, dus op deze manier kunnen we alvast oefenen en hebben we een indicatie van waar we op dit moment ongeveer staan qua beoordeling. Het gaat om proefje 45, die voor een 20x40 bak is bedoeld. Nou moet je tijdens de proef de volgende oefeningen doen:
C rechterhand
6. M afwenden, daarna verzamelde stap.
7. Tussen G en H keertwending om de achterhand naar rechts, daarna verzamelde draf. M rechterhand.
8. M - B travers.
En dit krijg ik niet goed voor elkaar!
Als je na de keertwending bij M komt moet je namelijk direct over in de travers. Dus vanuit een rechte hoek! De tweede keer travers moet gereden worden na een kleine volte, waardoor het lijntje eenvoudiger te rijden is. Als ik in bovenstaand voorbeeld bij M komt krijg ik mijn pony niet zo snel in de travers dat hij een mooie rechte lijn naar B loopt. Mijn vraag is dan ook, hoe jullie deze oefening voor elkaar hebben gekregen. Mag je overigens al voordat je bij M bent de juiste stelling aannemen? En hoe corrigeren jullie je pony/paard als hij inderdaad te ver uit wijkt en naast de hoefslag gaat lopen (er staan geen hekjes rond de bak)? Van M naar B is ten slotte maar een klein stukje, dus je hebt niet veel tijd..
Ik hoop dat er iemand is die me kan vertellen hoe hij/zij dit heeft opgelost!
Liefs, Nienke