hengstenvlecht probleempje....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monsterrs

hengstenvlecht probleempje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 17:26

heey , mijn VZ pony heeft dikke lange manen vandaar dat ik altijd een mooie strakke hengstenvlecht er in zet. Ik ontklit en was het niet van te voren; dan is het haar lekker stug. Maarrrrr als ik dan op wedstrijd ben en even aan het rijden ben zakt ie toch een beetje uit, en komt er soms een beetjje een rare golf beweging in en word wat pluizig. En dan ziet ie er dus niet zo mooi meer uit, als in het begin toen ie er net in zat. Ik heb het s met gel geprobeerd, maar dat maakte de manen alleen maar glibberig en werd het wel erg lastig de vlecht er weer op nieuw in te doen.
dus heeft er iemand tips om me vlecht mooi strak te houden??? graag zo veel mogelijk reacties

KayC

Re: hengstenvlecht probleempje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:36

Heel strak vlechten je kunt ook op je pony gaan zitten en dan van bovenaf vlechten (als je pony het goed vind ) dan gaat het meteen wat beter óp de hals liggen en hangt het er niet naast dacht ik. En als je de vlecht klaar hebt, kun je er eventueel wat haarlak op spuiten, dan pluist het veel minder en blijft het misschien wat beter zitten.

monsterrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 17:40

oke bedankt, maar ik heb me hengstenvlecht altijd helemaal strak langs de bovenkant van de hals, maar moet ik m er dan OP vlechte ???? niet zodat je m aan de zijkant ziet?
en ik vlecht altijd al strak maar met het toch beetje bewegen van de hals gaat vlecht los zou wax ook helpen ?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 17:55

Jah ik ken het probleem, denk niet dat er iets aan te doen is... Tis idd de beweging van de hals als je pony afbuigt. Wanneer ie dan 'gewoon' staat zie je idd die kronkel. Ik denk dat je het altijd blijft houden, jammer maja...

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:01

Mijn ervaring is dat het beter blijft zitten als je onderlangs vlecht, dus i.p.v. de plukken over elkaar heen slaan er onder door halen. Ziet er naar mijn mening ook mooier uit, de vlecht ligt dan echt op/langs de hals.
Ik vlecht altijd zo en bij mij zakt de vlecht nooit uit.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 18:32

Juist als je een hengstenvlecht zo strak doet en je pony gaat met zijn hoofd naar beneden trekt ie er een rare boog in. Als je de vlecht wat losser maakt, dan heeft het paard de ruimte om naar beneden te gaan, zonder dat de vlecht mee wordt getrokken.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:22

Supertje schreef:
Mijn ervaring is dat het beter blijft zitten als je onderlangs vlecht, dus i.p.v. de plukken over elkaar heen slaan er onder door halen. Ziet er naar mijn mening ook mooier uit, de vlecht ligt dan echt op/langs de hals.
Ik vlecht altijd zo en bij mij zakt de vlecht nooit uit.

bedoel je dan ook het tegenovergesteld vlechten ?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:23

Gewoon vlak voor de wedstrijd vlechten misschien?

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:39

Hmm ik ken het probleem.
Ik heb een keer tussen door elastiekjes gedaan maar dat is een heel gedoe en erg moeilijk vond ik.

Je zou het vast kunnen zetten met naald en draad...
Gewoon eerst vlechtenen dan op de zelfde manier als je het bij ene knotje doet met naald en draad..

veder spray ik er ook haarlak ik

Gr. Jody

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 20:57

Heel strak vlechten inderdaad, en anders met een touwtje!
je kan ook Schapendoes even een PM sturen, die heeft zo'n hele uitleg