Zomaar vd startlijst afgegooid worden?Mag dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Zomaar vd startlijst afgegooid worden?Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 22:35

Het gaat om het volgende;

Ik heb vorige week, geloof woensdag/donderdag gebeld of ik nog mee kon starten aankomende zondag. Het antwoord was: "Ja hoor, dat kan wel." Startcoupons ingeleverd en al.

Nu belt de eigenaresse van mijn paard me net op, staat het wedstrijdsecretariaat op haar voicemail met de volgende mededeling:

"Wil je aan Michelle doorgeven dat ze zondag niet mee kan starten? De dag duurt helaas te lang en dat wil de manegehouder niet hebben. Omdat Michelle er het laatst bijgekomen is, moet zij er dus als eerste af." Ze vond het wel heel vervelend.

Ik weet dus niet of er meer mensen afgebeld zijn met deze reden, of dat ik de enige ben. Als dat zo is, is het natuurlijk echt stom, die 2 proefjes...

Bovendien wil ik er nog bij zeggen dat het hier om MIJN EIGEN vereniging gaat. (hoewel ik steeds meer de neiging krijg om naar een andere vereniging te gaan, omdat dit het zoveelste akkevietje is in een paar maanden.)

Weet iemand of een secretariaat je zomaar af mag bellen om deze reden? Wanneer ik afmeld na de sluiting der inschrijvingen, moet ik gewoon startgeld betalen. Dan zou dit toch ook niet zomaar moeten kunnen?

Ik hoop dat iemand hier meer over weet!

Oja en waar ik ook nog eens van baal, is dat ik afgelopen zaterdag een supergaaf nieuw jasje heb gekocht, waar ik helemaal blij mee was en die heeeel graag aan wilde.....

hetismij

Re: Zomaar vd startlijst afgegooid worden?Mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 22:39

het zou een beetje raar zijn als dit eigelijk mag, dan hadden ze je gewoon niet aan moeten nemen als het te vol zit toch! en nog raarder is dat he je eigen vereniging is! bij ons is het zo dat je aan het begin van het jaar je kan inschrijven voor alle wedstrijden (of sommige niet ofzo) maar dan kan je dus kiezen welke wedstrijden je zoiezo kan rijden, en dan sta je der gewoon automatisch op.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 23:30

Raar verhaal. Kan je het KNHS hier niet over mailen? Ik ben wel benieuwd naar hun reactie

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:55

nee, dat mag toch niet. Je bent duidelijk het slachtoffer van een bekende zijn. Ik zou vandaag nog naar het secretariaat bellen dat je wel komt.
Niet vragen, maar stellen(eisen).
Gaat het bestuur het maar regelen met die manege eigenaar, maar de lengte van de wedstrijd zit em toch niet in een proefje. Daarna ben je nog minstens een uur bezig met wachten.
En als ze volhouden dan moeten ze toch minstens met een hele goede smoes komen. Je stond erop en je wilt erop blijven.

En dan nog, de afbelavond is nog niet geweest dus de definitieve startlijst is er nog niet eens.
Doe eens gek en protesteer hiertegen, dit zullen ze echt niet met vreemden uitspoken. Tenzij zij zeggen dat ze je zouden proberen op de startlijst te krijgen, je opgave was natuurlijk wel erg laat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:29

Ik vind dit ook een beetje vreemd hoor! Zeker omdat het je eigen vereniging is, moet wel zeggen dat ik ook met strakke hand het wedstrijdsecretariaat doe, maar dat is uit eigen bescherming, wordt anders vermoord omdat de wedstrijden veeeel te lang duren!!!
Maar iemand van je eigen vereniging vind ik raar, zeg dan dat het nog niet zeker is dat je kan starten en dat je deze week aankijkt of er nog uitvallers zijn (die zijn er altijd!!!). Zo doe ik het tenminste.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 08:58

Ik sluit me aan bij Amondi.
Belachelijk gewoon zou ze gewoon bellen hoor en zeggen dat je komt.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 10:43

De eigenaresse ging vandaag proberen te achterhalen of alleen ik van de lijst af moest of dat er meer zijn. Want dan wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.

Bovendien weet ik dat er vorige week iemand zich die in dezelfde klasse zou rijden heeft afgemeld, zou toch een vrije plaats opleveren.

Het secretariaat klonk wel een beetje twijfelachtig aan de tel, maar er is niets gezegd over dat het miss niet kon, Antwoord was duidelijk: Ja dat kan wel. Op dat moment zou je verwachten dat bekend is dat er erg veel starters zullen zijn en dat het miss niet gaat lukken met de tijd. Als dit gewoon tegen me gezegd was, No Problem, ik was idd laat.

En idd ik kan toch ook niet zomaar afbellen?

Dit is nu weer het zoveelste gebeuren.

Een vorige keer reden we met zn 2en op het zelfde paard in dezelfde klasse. Toen ik de tijden in het boekje goed ging bekijken zag ik, dat er na de 2e proef van de eigenaresse en mijn 1e net 17 min zat. !! Wel erg weinig voor een paard, toevallig zou het ook nog eens 30 graden zijn. Dit is ons idd niet gelijk opgevallen, maar van tevoren hadden we om veel tijd ertussen gevraagd. Onze rubriek telde 24 deelnemers, dus dat moest wel lukken.

Toen ik, ok het boekje had ik al 3 dagen in huis, op een dinsdag belde hierover werd er glashard gezegd, sorry kan niet meer, lijsten zijn al gemaakt. Toen kwam ik erachter dat je bovendien recht hebt op 1uur ertussen. Nadat de eigenaresse heeft gezegd als het niet kan, dan start ik niet mee, toen kon het wel.

Ik wacht ff af of zij iets te weten komt strax en ik ga zelf even de KNHS bellen.

Ben benieuwd.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 11:46

Johhh kom gewoon lekker voor de RMO rijden

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 11:49

Hihihihi

Nou ik moet je zeggen dat ik gewoon afwacht of er meer vd lijst af zijn, als dat zo is tja dan is het al banketstaaf genoeg dat ze veel mensen af moet bellen.

Maar als het alleen om mij gaat..... Ik weet het niet, misschien dat ik dan idd naar een andere vereniging ga! Alhoewel het natuurlijk te zot voor woorden zou zijn, ben al 15 jaar lid van deze vereniging en dan zou ik om zoiets weggaan....

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 12:29

Na ja het niet anders, er zijn meer mensen afgebeld, vanwege de late tijd vd wedstr. dus helaas!

dus topic kan wat mij betreft gesloten worden

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:36

Ik weet wel dat elk jury lid maar een aantal mensen mag jureren, en dus als jij net een te veel ben je dan buiten de boot valt. Maar daar hadden ze dan gelijk rekening mee moeten houden. Moeilijk.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 12:54

Cinzano en ik hebben dit een keer meegemaakt bij manege Zilverster in Zoetermeer. We wilden samen een wedstrijd rijden en hadden ons ruim van tevoren opgegeven en coupons ingestuurd. Omdat Cinzano daar vaker wedstrijden rijdt, kon zij mij ook lekker op tijd opgeven.

Werden we de week voor de wedstrijd gebeld dat we niet mee mochten doen omdat er tevele mensen van de eigen vereniging wilden starten en dus moesten er wat mensen van andere verenigingen maar weg blijven...

Nou vraag ik je, dás toch raar!
Jij hebt ook een rare vereniging Michelle!
hoe gaat het eigenlijk in de M2?
(Rag en ik komen ook bijna naar die klasse )

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 13:35

nou... Ol heeft me de afgelopen weken aardig id steek gelaten! in oud beijerland vond ie alles eng, tja doe je nix aan. maar afgelopen week in maasdijk vertikte hij alles gewoon, de galop deed ie haast niet. uit contra vallen, uit galop vallen enz. dit gedoe heeft me zeker een paar wp gekost......

gezellig als je ook m2 gaat starten, zie je wel verschijnen.. haha

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 13:36

Het is niet zo netjes.

Je weet tot hoe laat je door kunt gaan en dan moet je niet meer mensen aannemen en ze dan weer teleurstellen.