Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
oosterhoff schreef:he thijsje. Wordt er maar niet moedeloos van hoor. Dat heb ik hier ook wel eens. Toch is het niet zo gek als mensen het verkeerd opvatten want schrijven is toch iets heel anders dan spreken en kijken. Ik denk dat je je pony best wel eens een tik kan verkopen in de ring. schroom niet, niet zelf boosworden maar een opvoedende tik geven en vooral belonen als ie braaf is. Hij moet gewoon weten dat het niet kan wat ie nu doet. Dat ie omhoog komt bij het halthouden is denk ik toch een stukje verkeerde africhting maar met je eigen ervaring zal dat wel goed komen. Zorg dat je het halthouden heel kort maakt, meteen weer verder stappen. schijnovergangen/wachtoefeningen om het halthouden heen rijden. En dan een paar keer halthouden en meteen een lange teugel geven alsof je wilt afstappen. Daarna weer gewoon haltouden zoals het hoort. Je moet je pony even afleiden op deze manier. Nu kent ie het kunstje: halthouden is omhoog komen. Dat moet je er echt uit zien te krijgen want het wordt vaak van kwaad tot erger.
Gewoon lekker naar de L2 overgaan. Ik moet nog 3 puntjes en rijd ook regelmatig een prutproef en weet zeker dat als ik in de L2 mag doorzitten dat ik veel beter proeven ga rijden. (wel blijven oefenen met lichtrijden, niet te ver uit het zadel komen, maar dat zal je wel weten)
Succes in de L2