Selectie??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Selectie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:50

Hai hai

Ik ben dit jaar van plan om eens mee te doen aan de selectie. Alleen ben ik na dit besluit alweer de draad kwijtgeraakt.

vraag 1:
Als je L1 start, mag je dan daarna overstappen naar L2 als je genoeg wp hebt?

Vraag 2:
Als vraag 1 positief beantwoordt is mag je dan nog meedoen aan kampioenschappen?

Vraag 3:
Hoe zitten die kringen in mekaar (Gelderland)? En mag je in iedere kring beginnen?

Vraag 4:
Kan je in L1 beginnen dan nog 3 wedstrijden L2 rijden en dus selectie voor L2 rijden.

Nou ik hoop dat iemand me kan helpen want zo schiet het niet op

Michelle77

Re: Selectie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:02

Vraag 1 en 2:
Tuurlijk mag je promoveren als je voldoende wp hebt,
MAAR wanneer je meedoet met selecties en je hebt je geplaatst voor de Gelderse kamp en je wilt promoveren kan dit alleen NA de Gelderse kampioenschappen. Promoveer je VOOR de Gelderse mag je die niet meer starten. Plaats je je voor Ermelo, dan mag je NA de Gelderse wel promoveren.

vraag 3, moet je bij je vereniging zijn, de plaats van vestiging van de vereniging bepaald in welke kring je zit. Alle kringen samen vormen Gelderland.

Vraag 4 snap ik niet helemaal

samenvatting:
Wil je meedingen naar de Gelderse en Nederlandse kampioenschappen dan rijdt je de selecties in een bepaalde klasse. De klasse waarin je op dat moment start (je hoeft geen wp te hebben in een klasse) rijdt je mee. Daar blijf je ook in starten tot je evt hebt meegedaan aan de Gelderse kamp. Je moet ook opletten dat je niet teveel wp haalt. Meer dan 20 punten mag je niet meer de Gelderse rijden.

chrisje_83

Re: Selectie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:10

Joki schreef:
vraag 1:
Als je L1 start, mag je dan daarna overstappen naar L2 als je genoeg wp hebt?

Je mag overstappen bij genoeg winstpunten, MAAR als je dus geselecteerd bent mag je niet meer meerijden met de kampioenschappen. Je bent namelijk in die L1 geselecteerd en niet in het L2.

Citaat:
Vraag 2:
Als vraag 1 positief beantwoordt is mag je dan nog meedoen aan kampioenschappen?

Nee dus, zie antwoord vraag 1.

Citaat:
Vraag 3:
Hoe zitten die kringen in mekaar (Gelderland)? En mag je in iedere kring beginnen?

Je mag alleen in de kring starten waar jou vereniging is gevestigd. Stel jou vereniging is lid van kring 1 en kring 5 heeft een wedstrijd die niet voor overige kringen is opengesteld dan mag je daar niet rijden. Is de wedstrijd echter voor iedere kring opengesteld dan mag iedereen ongeacht van welke kring je vereniging lid is daar starten.

Citaat:
Vraag 4:
Kan je in L1 beginnen dan nog 3 wedstrijden L2 rijden en dus selectie voor L2 rijden.

Als je in de L1 voldoende punten hebt en je start 3 wedstrijden voor de selecties over dan mag je gewoon in het L2 de kampioenschappen starten. Volgens mij is het namelijk zo dat je voor de kampioenschappen minimaal 3 proeven in die klasse gereden moet hebben. Dus je kan zo'n selectiewedstrijd volgens mij gelijk starten als je overstapt.