hoe groot is de kans op een winstpunt tussen de paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

hoe groot is de kans op een winstpunt tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:44

Ik heb een pony van 1.52 en ziet er echt uit als een kleiner pony
kruising fries x haflinger maar er zit meer haflinger aan de bouw te zien.
Hoe groot is de kans dat als ik wel een nette proef rijd dat ik een winstpunt haal tussen de paarden?
Hebben jullie hier ervaring mee willen jullie dan reageren..
Alvast bedankt.

Zonnetje81

Re: hoe groot is de kans op een winstpunt tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:53

Tja ik reed met mijn E pony tussen de paarden ook prijs en wp in het Z. Ligt gewoon aan het kunnen van je pony en welke klasse.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:55

das heel moeilijk te zeggen, als jij gewoon je proef goed rijdt en je onderdelen netjes en volgens het boekje doet zou het moeten lukken.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:01

Mijn nichtje (Stampertje hier op Bokt) is begonnen met haar haflinger bij de pony's tot en met de L2, toen ze 18 werd is ze gewoon doorgegaan bij de paarden, is met suc6 de M1 doorgekomen en heeft nu haar eerste winst in de M2 te pakken, kan wel dus!! Gewoon doen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:03

orionneke schreef:
Tja ik reed met mijn E pony tussen de paarden ook prijs en wp in het Z. Ligt gewoon aan het kunnen van je pony en welke klasse.

En het kunnen van de ruiter
rij je een wp, krijg je een wp.

Alleen word er vaak gezeverd, maar hij kan niet beter strekken, maar deed uiterst zijn best.
Ja jammer, als dat niet meer toont dan een 4.
Als een groot paard niet goed veruimt heeft die ook een 4

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:09

Ja dat klopt RK maar ik bedoelde dus dat het niet onmogelijk is als we even vanuit het paard denken

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:35

Ik rij met mn haf tussen de paarden. Ik ben nu in 7 wedstrijden L1 met 2 winstpunten. En ben ook een keer 1e geworden in een ring van 16 paarden! En als klap op de vuurpijl had ik een 8 voor mn middendraf in de L1

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 21:59

ik rijd ook gewoon met mijnpony tussen de paarden en je krijgt wat je verdiend ik heb nog nooit ervaringen gehad dat jurys strenger naar je kijk omdat je op een pony rijd

monique84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 23:34

Moet lukken dacht ik zo, als jij hem/ haar goed de proef doorrijd moet dat goed komen Ik rijd met mn haflinger tussen de paarden.. deze zomer L2 gestart en met mn 16 proeven 15 wp.....3x 1e en nog wat prijzen en natuurlijk de kampioenschappen dus eh...... ik zou het gewoon proberen!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 02:29

ik ga in januari ook starten met mijn pony bij de paarden ben nu Z2 ga dan Z1 starten, veel vinden dit heel heftig dat ik het ga proberen.. het kan mij niks schelen wat andere daar van vinden ga het gewoon doen.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 09:29

ladyenpippi schreef:
ik ga in januari ook starten met mijn pony bij de paarden ben nu Z2 ga dan Z1 starten, veel vinden dit heel heftig dat ik het ga proberen.. het kan mij niks schelen wat andere daar van vinden ga het gewoon doen.

Het is zeker heftig maar ik vind het heeeeeel erg stoer dat je dat gewoon gaat doen...

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 09:37

Gewoon doen! Ik start zelf met mijn fjord tussen de paarden en dat gaat super. De winstpunten zijn eigenlijk erg snel binnengekomen. Het enige is dat mijn paardje een vrij korte hals heeft, wat wel eens resulteert in een onvoldoende voor het halsstrekken. Echter als hij met zn neusje bij zn knieen loopt dan valt ie denk ik voorover haha.
Zelf heb ik pas 1 keer meegemaakt dat de jury niet eerlijk was. Ik ben in mei op een groot landelijk CH gestart in de L1 en hij liep 2 superproeven, ik was erg trots en tevreden. In de eerste ring resulteerde dit in 161 punten en een eerste plaats van de 26 deelnemende paarden (!) maar in de tweede ring in 151 punten en helemaal geen plaats. Die 151 punten waren gewoon onterecht. Volgens alle omstanders. Maargoed, vergeten en weer verder gaan.
Veel succes met starten!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:04

Op zich moet het kunnen hoor. Ik heb zelf bijna een jaar met een D pony (NRPS) tussen de paarden gereden. Ik ben in die tijd bijna L2 geworden. (In de B gestart). Het kan dus wel gewoon, heb jij je pony lekker door zijn lijf en netjes aan het been en ziet het er ook nog een beetje netjes uit in je proef, dan moet je een punt kunnen pakken.
Zelf heb ik in ieder geval nooit nadelen ondervonden omdat ik met een pony tussen de paarden reed, en ik zou het zo weer doen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:40

ladyenpippi schreef:

Ik heb het dus ook gedaan

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 13:41

Sythaa schreef:
Gewoon doen! Ik start zelf met mijn fjord tussen de paarden en dat gaat super. De winstpunten zijn eigenlijk erg snel binnengekomen. Het enige is dat mijn paardje een vrij korte hals heeft, wat wel eens resulteert in een onvoldoende voor het halsstrekken. Echter als hij met zn neusje bij zn knieen loopt dan valt ie denk ik voorover haha.
Zelf heb ik pas 1 keer meegemaakt dat de jury niet eerlijk was. Ik ben in mei op een groot landelijk CH gestart in de L1 en hij liep 2 superproeven, ik was erg trots en tevreden. In de eerste ring resulteerde dit in 161 punten en een eerste plaats van de 26 deelnemende paarden (!) maar in de tweede ring in 151 punten en helemaal geen plaats. Die 151 punten waren gewoon onterecht. Volgens alle omstanders. Maargoed, vergeten en weer verder gaan.
Veel succes met starten!

Dit heb je met een KWPNer ook wel eens

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:36

Daar heb je gelijk in, als je KWPN paard de jury niet aanstaat loop je dat risico ook. Alleen denk ik dat dat risico tov aan fjord iets kleiner is...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 19:40

Ik bedoel gewoon meer van dat je fijn/goed/super gereden hebt en de jury het bagger vond ofzo.........dat gebeurd bij iedereen. Dus dan vind ik jou 1x nog maar weinig

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 09:28

Bedankt alvast voor alle reactie's
Ik ga in januari een startkaart aanvragen en ga dan starten...

Niet zo heel vaak hoor ben afhankelijk van vervoer dus zal alleen als er hier in de buurt iets is kunnen starten..
Heb gisteren al een witte rijbroek gekocht en wit shabrak en handschoenen, dus het begin is er....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:05

Vlasta, wens je heel veel succes en plezier.
Ik start in januari zelf met mijn Amerikaanse Appaloosa in de L1 en ben ook benieuwd hoe dat bekeken gaat worden. Hij is klein, 157 of 158 maar wel echt paard, als je snapt wat ik bedoel.
We zullen zien.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:12

Veel succes!

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:45

Ik rij ook met een pony tussen de paarden en kom regelmatig met linten thuis, zeker in het B en L won ik bijna alles (zelfs een keer 5 winstpunten op een dag) dus gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:46

Ik denk ook wel dat dit moet kunnen hoor.. zolang jij een nette proef neerzet, of ontspanning bij je pony toont (ivm die nieuwe proeven) is er in mijn ogen helemaal niks anders.. Gewoon doen, dan doe je al gek genoeg

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:50

Ik rij met mijn D-pony tussen de paarden in de M1.. ik heb niet het idee dat ik benadeeld wordt of dat ik minder snel een wp krijg..
Tegenwoordig rijden er ontzettend veel pony's bij de paarden dus de juryleden zijn het ondertussen ook wel gewend..

dempsyflaing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 22:52

Zoals hier al vaker gezegd: gewoon doen, als je een goede proef rijd krijg je echt je punten wel. Rij zelf ook met een D-pony tussen de paarden en heb dezelfde punten als met mijn vorige paard, misschien nog wel makkelijker want hij doet het gewoon gemakkelijker. Ik ga zondag voor het eerst M2 starten, maar tot nu toe is het erg hard gegaan allemaal.
Het belangrijkste is dat toch dat je het zelf leuk vind om te doen en jammer dan wat een ander ervan vind........, de jury doet in ieder geval niet moeilijk hoor. Er komen gelukkig steeds meer 'volwassen' pony-ruiters, echt gezelli!!
Succes!!!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:29

Wanneer je een nette proef rijdt komen die wp's heus wel binnen...
En er zullen misschien wat onderdelen zijn waar sommige pony's tegenoverstaande tot sommige paarden niet aan kunnen tippen (bijv. strekken) maar ook lang niet alle paarden hebben de geweldigste gangen...
Dan zal je gewoon je punten binnen moeten halen met andere onderdelen... maar gaat er gewoon om dat je de lol d'r idd in houdt met je pony, ookal zal er een keer een jury zijn die en pony-combinatie minder waardeert.... Boeiend!!