Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 18:23

Ik ben sinds kort in het bezit van een wedstrijdjasje "nieuwe stijl". Deze mag op wedstrijden gedragen worden, is waterdicht en ademend en zit heerlijk. Ik heb er zelf nu een paar keer mee gereden, en ik vind het beter zitten dan zo'n stijf (colbert)jasje. In Frankrijk wordt al een hele tijd met deze jasjes gereden (dus ook in de dressuur). Op de foto heb ik geen witte rijbroek aan en ook geen plastron, maar ik denk dat het principe gelijk is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op deze foto zie je dat het achterpand rond loopt en dat er splitjes in de zijkant zitten die je open kunt zetten

Kan ik me zo vertonen in de ring? Vooral ben ik erg benieuwd naar reacties van juryleden!

Bettine

Re: Wedstrijdjasje "nieuwe stijl"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:29

Nog nooit gezien, waar heb je die vandaan?
Kan me best indenken dat er jury's zijn die hierover gaan vallen.

Just_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:30

Wel makkelijk dat hij waterdicht is! Persoonlijk vind ik een gewoon jasje chiquer staan. Maar als jij je hier prettiger in voelt, waarom niet?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 18:33

Bettine schreef:
Nog nooit gezien, waar heb je die vandaan?
Kan me best indenken dat er jury's zijn die hierover gaan vallen.

Deze komt uit Frankrijk, maar ik heb ze ook gezien van Ukal en Harry's Horse. Ik ben ook erg benieuwd naar reacties van juryleden, officieel kunnen ze je niks maken (zie reglementen, en ik heb er ook over naar de KNHS gebeld), maar sommige juryleden...
Overigens heb ik een erg mooi jasje, maar als het regent, zou ik het fijn vinden als ik een alternatief heb. En als het heet is eigenlijk ook wel (deze is heel wat minder zweterig).

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:34

Gewoon vind ik chiquer, maar voor in de springring vind ik dit wel erg mooi.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:34

Een gewoon jasje staat inderdaad chiquer maar ik vind deze ook wel een aantal voordelen hebben! Bijvoorbeeld ademend en waterdicht waas het gewone jasje dat maar!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:47

Het is een leuk jasje, maar niet voor op wedstrijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:51

Ik vind het eigenllijk wel leuk. Alleen als je wat brede heupen hebt( zeg maar volwassen heupen) komt het denk ik niet goed, dan kruipt ie omhoog omdat er geen taille inzit.

W.s. dus alleen geschikt voor kinderen

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 19:06

amondi schreef:
Ik vind het eigenllijk wel leuk. Alleen als je wat brede heupen hebt( zeg maar volwassen heupen) komt het denk ik niet goed, dan kruipt ie omhoog omdat er geen taille inzit.

W.s. dus alleen geschikt voor kinderen

Ik ben 21, val ik dan nog onder de kinderen . Dit is overigens (franse) maat 38. De splitjes in de zijkant die je op de onderste foto ziet (ritsje) kun je open zetten, dan heb je meer speling. Hij is overigens wel getailleerd (een beetje té frans, zelfs ).

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:20

Ik vind die andere chiquer maar deze is mooi met springen en slecht weer

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:21

Ik vind hem echt niet mooi voor in de wedstrijdring. Dat is mijn mening als jurylid, die wilde je toch hebben
Ik vind het ook raar dat het mag, dan kan iedereen wel in vestje of jack ook gaan starten. Het heeft weinig meer van een rijjasje weg.

*edit* heb je het met foto en al gevraagd aan de KNHS?
Ik kan me voorstellen dat er juryleden zijn die je zullen vragen om je rijjasje aan te trekken. Het ziet er echt niet professioneel uit.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:31

Fitzroy schreef:
Ik vind hem echt niet mooi voor in de wedstrijdring. Dat is mijn mening als jurylid, die wilde je toch hebben
Ik vind het ook raar dat het mag, dan kan iedereen wel in vestje of jack ook gaan starten. Het heeft weinig meer van een rijjasje weg.

*edit* heb je het met foto en al gevraagd aan de KNHS?
Ik kan me voorstellen dat er juryleden zijn die je zullen vragen om je rijjasje aan te trekken. Het ziet er echt niet professioneel uit.

sorry maar ik ben het dr mee eens. ookal ben ik geen jurylid

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:49

Ik vind me wel mooi had m ook al gezien op de harrys horse site toen dacht ik al dat is een leuk jasje! Jammer dat je er geen wedstrijden mee kan rijden grappig zeg.

develsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:55

persoonlijk zie ik veel liever een echt wedstrijd jasje, deze is wel leuk maar niet zo sjiek, voor springen lijkt het me ideaal, bij regen is het ook fijn (zodat je goede wedstrijd jaas niet vies wordt ) .
ik denk niet dat in de dressuur de jurie leden erom zitten te springen om ruiters met zulke jasjes te zien rijden en denk zelfs dat je in hogere klasse en bij oudere jurie leden een onvoldoende scoort voor verzorging !

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:31

In de hogere klasse krijg je geen punten voor verzorging
Maar ik vind het er niet erg chique en professioneel uitzien, alhoewel het wel practiser is

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:33

Ik vind hem er trouwens meer als een soort trainingsjasje uitzien, die ze in alle kleuren verkopen

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:41

Dit jasje lijkt mij prettiger zitten dan de officiele wedstrijdcolberts.
De colberts vind ik wel veel chiquer. Ik vind het wel wat hebben op concours dat iedereen mooi is opgedoft. Zou het wel jammer vinden als wedstrijdtenue steeds een beetje meer vervangen wordt door "gewone" rijkleding.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:05

Ik heb laatst ook al iemand gezien met zo'n jasje.. Weet alleen niet meer waar, waarschijnlijk toen ik foto's aan het nemen was. Weet eigenlijk niet of ik zo geweldig vind.. Vind een rijjasje toch netter.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:06

k vindh em wel mooi, maar k moet hem eerst even met plastron enzo zien, nu vind ik het idd meer n trainingsjasje, maar heb je ook foto's van dat ding incl plastron enzo? Hij lijkt me iig handig voor als het regent!!!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:07

lindsey schreef:
De colberts vind ik wel veel chiquer. Ik vind het wel wat hebben op concours dat iedereen mooi is opgedoft. Zou het wel jammer vinden als wedstrijdtenue steeds een beetje meer vervangen wordt door "gewone" rijkleding.

Helemaal mee eens, als het zo doorgaat hoeft over tijdje niemand meer wedstrijdkleding aan te schaffen. Kun je gewoon in je spijkerbroek en slobbertrui wedstrijd starten

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:28

Ik vind het niet echt geschikt voor dressuurwedstrijden, springen zou eventueel kunnen. Nee, naar mijn mening is dit geen wedstrijdtenue.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:48

lindsey schreef:
Zou het wel jammer vinden als wedstrijdtenue steeds een beetje meer vervangen wordt door "gewone" rijkleding.
Naja, "gewone" kleding is het natuurlijk niet. Je moet het meer zien als wielrenkleding bij wielrenners. Die zitten toch ook niet meer met colbert op de fiets . Dit is gewoon een modernere versie.
Ik hoop nog meer reacties te krijgen van zowel dressuur- als springjury's!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 21:55

Ik ben dressuurjury. Misschien is het een kwestie van wennen en vind ik het mettertijd wel ooit mooi, maar nu vind ik het meer op een traininsjasje rijden. Kan me voorstellen dat er juryleden gaan zeggen dat je niet mag starten met dat jasje.

Voor het springen kan het wel.

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:08

opzich vind ik persoonlijk een wedstrijdjasje wel mooier
maar als het idd regend en je hebt een outdoor concours dan is dit wel een ideale oplossing!!
(ik vind dat jullie samen een leuke combinatie vormen )

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:17

In het reglement staat vermeld zwarte of donkerblauwe rij-jas. Er staat ook dat de jury een deelnemer die geen correcte kleding draagt toestemming tot het starten kan weigeren.
Kortom: Het is afhankelijk van het persoonlijk oordeel van een jury of zij dit wel of geen rij-jas vinden. Kans is wel groot dat je in ieder geval lagere punten zal krijgen voor de verzorging, want op de foto´s vind ik het niet chique staan.