hoi ik heb een tinker die heel sterk is, en altijd zn neus naar voren drukt, nou zijden ze dan moet je is proberen met een stangetje te rijden, en dat heb ik nu gedaan, en weel les mee gehad tuurlijk, dat ik niet zn mond kapot trek, maar ze loopt er echt super op!!! maar ik rij ook kring, en me instuctrice ree altijd met stang op kring wedstrijden, maar mag dat eigenlijk wel???? want anders moet ik zo weer met een gewoon bit gaan rijden. dus de vraag MAG JE OP OFICELE wedsrtijden met een stangetje rijden? gr marin
Volgens mij mag een ongebroken trens wel, maar daar moet je me niet op vastpinnen hoor. Kijk maar even of dat wel mag, je hebt dan namelijk wat meer in te brengen dan met een simpele trens.
Ja maar als ze gaan controleren en even in de mond van je paard kijken en het bevalt ze niet kunnen ze je wel disqualificeren (zo wat een rotwoord). Dus ik zou wel de eisen even nakijken. Misschien mag het namelijk wel niet dus better safe than sorry.
Een ongebroken trens mag wel, een stang mag niet. Zo te horen rijd jij met een ongebroken trens en niet met een stang. Aan een stang zitten scharen, aan een trens niet.
Op bladzijde 49 van het reglement op de KNHS site staat een plaatje met alle bitten die je mag gebruiken en hoe ze heten. Volgende mogen in alle klasses gebruikt worden:
1. Gewone trens 2. Gewone gebroken trens 3. Rentrens 4. Trens met ovale ringen met scharen (a) Trens met ovale ringen zonder scharen (bustrens) (b) 5. Trens met scharen (de scharen mogen niet aan het bakstuk vastgemaakt zijn) 6. Trens met naar bovengaande scharen 7. Trens met rubber mondstuk ongebroken 8. Trens met rubber mondstuk 9. Scholingsbit 10. Bit met roterend mondstuk /mondstuk iets naar voren gebogen met cilindervormig tussenschakel
Wat versta jij onder een stang? Een ongebroken trens mag gewoon en een correctiebit mag ook gewoon! Dus er is grote kans dat jouw bit gewoon mag, heb je geen voorbeeld plaatje? Zoek anders ff op www.divoza.nl ofzo
Ja, met dat bit mag je wedstrijden rijden. Tis idd een ongebroken trens en geen stang. Weet het 100% zeker, want zelf reed ik er ook mee op wedstrijden.
De bovenste mag idd. Daar heb ik ook wedstrijden mee gereden.
Dat je dit een stang noemt klopt niet, het is gewoon een ongebroken trens. Ik vind het echt vervelend dat mensen een ongebroken trens altijd maar een stang blijven noemen, een stang werkt toch echt anders in door de hefboomwerking en kinketting.
Tjaaaaa dit is dus idd een ongebroken trens en geen stang. (Een stang heeft scharen nl) De bovenste mag je mee rijden de onderste absoluut niet. Die is nl veel te scherp. Je mag ook met een ongebroken trens rijden als er rubber om zit bijvoorbeeld, maar dan natuurlijk ook weer een gladde uitvoering. Suc6 met je wedstrijden dan maar