idee: verplicht met hoofdstelnummers dressuur rijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

idee: verplicht met hoofdstelnummers dressuur rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 11:18

Ik heb een idee:

Is het niet vreselijk handig als iedereen gewoon op de dressuurwedstrijden met hoofdstelnummers gaat rijden?
Er zijn zat pluspunten:

* als ruiter weet je precies wanneer je moet starten en hoef je niet
iedereen aan te spreken en kan je je dus concentreren op het
losrijden!

* de ringmeesters kunnen in 1 oogopslag zien wie er allemaal aan-
wezig zijn.
dus een soepeler verloop van de wedstrijd.

* de jury kan in 1 oogopslag zien wie er zijn baan in rijdt.
ook weer een soepel verloop van de wedstrijd.

Ik heb dit voorstel naar de KNHS gestuurd en ben benieuwd wat hun ervan vinden, maar natuurlijk jullie ook!
brand los!

mirjamalvaro

Re: idee: verplicht met hoofdstelnummers dressuur rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:20

Het ,lijkt me wel een goed idee. HEb al eens een keer meegmaakt dat iki bijna te vroeg de rinbg in ging, terwijl er iemand anders aan de beurt was. Zal denk ik wel een vooruitgang zijn.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:20

Ik vind het een heel goed idee, net zoals als bij het ZZGP, iedere combinatie een eigen nummer!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:22

Vanaf de ZZ-licht is dat allang zo, en moet zeggen werkt goed hoor! Ik weet alleen niet of je zoiets ook logistiek kunt regelen bij de basisbond! Vooral ook omdat het combinatie-specifiek is!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:23

Lijkt me geen slecht plan. Nu heb ik zo'n lieve groom die dat voor mij in de gaten houdt maar toch.....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:25

goed idee! Het is heel irritant om uit te zoeken wie er voor je moet rijden tijdens het losrijden. Ik vind het trouwens ook wel fijn als ze gewoon omroepen, werkt ook prima.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 11:29

ik dacht dan zelf aan van die hoofdstelnummers die je kan verwisselen.
Zo dat als je op de wedstrijd aan komt, je meteen hoort welk nummer je hebt en dat dus er op kunt zetten!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:34

Ik denk dat het makkelijker is om per combinatie een vast nummer te nemen die ook op de coupon wordt vermeld. Iedereen heeft dan een eigen nummer wat thuis al aan het hoofdstel gemaakt kan worden of eventueel op shabrak geborduurd wordt, precies hetzelfde als bij zzgp.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:35

Je bedoelt dat het secretariaat dan nummers heeft het het bij het aanmelden aan de ruiter geeft. Die het dan aan het hoofdstel moet bevestigeen en na het rijden weer in moet leveren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:44

vossie schreef:
Ik denk dat het makkelijker is om per combinatie een vast nummer te nemen die ook op de coupon wordt vermeld. Iedereen heeft dan een eigen nummer wat thuis al aan het hoofdstel gemaakt kan worden of eventueel op shabrak geborduurd wordt, precies hetzelfde als bij zzgp.

Dan mogen er geen afmeldingen zijn en moet je startlijst exact kloppen anders zit je met hetzelfde probleem.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:47

Hoezo geen afmeldingen, die vervallen dan toch gewoon? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Idd startlijst moet wel kloppen ja, daar heb je gelijk in. Maar om bij het betalen van je startgeld elke keer een ander no te krijgen en dat aan je hoofdstel te moeten maken en daarna weer in te leveren lijkt me ook niet echt wat.......

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:51

vossie schreef:
Ik vind het een heel goed idee, net zoals als bij het ZZGP, iedere combinatie een eigen nummer!

Iedere combinatie een eigen nummer zal niet gaan, dan worden het wel hééle lange nummers op je schabrak

Maar voor iedere wedstrijd een ander nummer is natuurlijk wel mogelijk.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:51

Wanneer er gewoon op tijd gereden wordt, scheelt dat ook al een hoop gedoe. Je weet precies wanneer je aan de beurt bent en hebt ook geen ringmeester meer nodig. De nummers voor de ZZGP zijn combinatienummers had ik begrepen. In de basissport zijn er gewoon teveel combinaties actief om daar een elegant en duidelijk nummerbordje voor te hebben. Check je eigen combinatienummer maar eens.
Verwisselbare nummerbordjes zijn handig, maar dan krijg je dus pas op de wedstrijd zelf te horen welk nummer je uiteindelijk bent geworden. Op zich is het niet zo'n werk om de cijfers dan even in de goede volgorde in je setje te doen.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:53

Of gewoon in het programma voor iedere combinatie een nummer zetten.
Kan het er thuis al opgespeld worden, dus ook geen geklooi op de wedstrijd.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:58

Ik vind het wel een goed plan, Het is inderdaad irritant om aan iedereen te moeten gaan vragen wie ze zijn, zodat je weet dat je na hun start (heb dat weleens meegemaakt omdat er nergens een ringmeester was, ik wist dus niet of het op tijd liep)

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:04

Iedere combinatie een eigen nummer zal niet gaan, dan worden het wel hééle lange nummers op je schabrak

Daar had ik nog niet over nagedacht

Maar je combinatie nummer is dat niet bruikbaar?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:10

Je kunt ook nog met Letters werken als je elke combinatie eigen indentiteit wilt geven.

Maar idd van die verwisselbare is ook handig!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:19

Goed idee lijkt mij.

Ik heb het op de welsh Sportdag gehad dat ze weer eens zo slim waren om aan de hand en proefje tegelijk te doen. De jury had dus iemand anders op mijn protocol cijfers gegeven omdat diegene zich niet had aangemeld. Ik heb het wel gemeld aan het secretariaat dat het samen viel! Is dus niet doorgegeven aan de jury....

En op de vereniging weet ik ook nooit na wie ik moet. Als t een bekende is is het niet zo moeilijk maar 9 van de 10 ken ik ze niet En vaak loopt het in of uit...

Goed idee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:24

In Zweden krijg je per concours een startnummer toegewezen dat je aan 1 kant moet voeren. Systeem werkt super.

Ze drukken een lijst af in de programmaboekjes, ook handig voor de toeschouwers.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 12:35

Nou, gelukkig jullie zijn het allemaal met me eens, een handig systeem dat voor iedereen werkt!

En zoals GeJe beschrijft bedoel ik het!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:38

Tja, ik maak er niet zo'n probleem van als mensen onderling willen wisselen. Ik bedoel maar als de een te laat op het wedstrijdterrein arriveert en een ander is er al klaar voor, waarom die niet alvast laten starten?
Dat zou in het geval van hoofdstelnrs. moeilijker te realiseren zijn of is het niet de bedoeling dat daar strak aan vast gehouden wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:42

Het voordeel van hoofdstelnummers is vooral dat je heel duidelijk kunt zien wie je voor je hebt. Jij kunt dus als jury heel makkelijk controleren of degene die in de baan zit ook daadwerkelijk degene is wiens coupon je zit in te vullen. Als er gewisseld word, heb jij dat dus meteen in de gaten.

Wat ik verder heel erg handig vond in Zweden is dat je je papieren moet laten controleren op het wedstrijdsecretariaat. Je hoeft daar dus de jury niet meer mee lastig te vallen. Dit scheelt echt enorm in het verloop van de wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:44

Maar er word ook vaak op aanmelding gereden ipv op volgorde

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:46

Lijkt me ideaal! Met de losse nummers dan. Is voor de jury ook behapbaar. Als je met het combinatienummer zou werken, is het controlesysteem nog erg lastig: "wat staat daar op het dekje? 232934MH?" Ik zie het al voor me .
Is inderdaad ook leuk voor omstanders, dat je gelijk kunt checken welk paard in de baan is. Ik heb een keer gehad dat ik het protocol van een ander had (met mijn naam erop, andere cijfers), dat kan zo ook niet meer voorkomen. Fijn, fijn. Voer maar in!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 12:48

bij ons in de regio worden de startkaarten e.d. al nagekeken op het secretariaat!
Dus dat scheelt een hoop tijd.

iid astridastrid: er zitten echt een hele hoop voordelen aan!
het enige nadeel is is dat je een startnummer setje moet kopen, maar dat kost volgens mij ook niet de hele wereld!