Kampioen Bestgaande Rijpony's NRPS - Door naar Ermelo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Kampioen Bestgaande Rijpony's NRPS - Door naar Ermelo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 20:02

Zal ik wel of niet naar Ermelo voor Bestgaande Rijpony's?

Afgelopen zaterdag was ik met Moenira naar de Regionale NRPS-keuring in Tolbert.
Aan de hand ging het ondanks loslongeren door mijzelf niet zo goed.
Ze werd teveel tegen gehouden van voor terwijl ze haar met de zweep opjoegen, waardoor ze haar hoofd in de lucht stak, haar rug wegdrukte en te kort en gespannen liep.
Een kleine bemerking op haar voeten maar verder waren ze over haar exterieur wel positief. Opnieuw een tweede premie helaas...
Ik was best teleurgesteld omdat ik wist dat ze veel beter kon lopen dan dit, en het er opnieuw aan de hand niet uit kwam...

's middags reed ik samen met Martsje van Bokt mee met Bestgaande Rijpony's, D-maat. Zij op Soerajja, ik op Moenira. Beide van Stal Karima waar wij een paard/pony van uitbrengen op wedstrijden.

Ondanks dat we maar weinig tijd hadden om los te rijden liep Moenira al snel fijn door haar lijf. We hadden mazzel dat we binnen mochten rijden want het regende pijpestelen, en buiten was het veel te nat en glad om normaal te kunnen rijden. Moenira vind binnen alles altijd heel spannend en ik kreeg dan ook een flink portie impuls cadeau waardoor ze heel sterk liep. Ik kon haar fijn nagevelijk en over haar rug rijden en ze draafde en galopeerde als een veertje zo elastisch. Het voelde heerlijk!
Dat vond de jury blijkbaar ook, want Moenira en ik werden bovenaan geplaatst, en Martsje werd tweede met Soerajja. Een oranje lint en een beker rijker en moesten overrijden tegen de kampioene van de E-pony's.

Deze tweede keer was Moenira iets moeilijker bij me te houden, dus het tempo lag net even hoger dan ik zou willen. Toch werden we ook nu weer als 1e geplaatst en mochten met gewonnen deken weer een ererondje rijden...

Buiten de ring kwam toen de vraag van de eigenaresse of ik ook naar Ermelo wilde...

Een hele onverwachte overwinning... En ik was super trots op Moenira dat ze op deze manier in elk geval nog heeft kunnen laten zien dat ze wel degelijk goed kan lopen!
Maar Daar had ik niet op gerekend! Dacht nu even een kleine maand vakantie te hebben voordat we ons L2 debuut gaan hebben...

Aan de ene kant natuurlijk heel mooi dat je Bestgaand Rijpony mag rijden op de Nationale Keuring, maar aan de andere kant is het wel erg ver weg
... Een hoop benzine kosten, lang in de auto en een heel vermoeiende rit en dag. En dan weet ik dat ze op gras veel minder stabiel loopt als op zand en dat we zaterdag super gepresteerd hebben, maar dat ik haar lang niet altijd zo aan het lopen heb als toen. Ik weet dus absoluut niet of ik onze prestatie wel enigszins kan evenaren daar in Ermelo, terwijl daar natuurlijk pony's komen met veel betere gangen dan Moenira...

De omroepster op de keuring, waar ik sinds kort ook een paard voor rijd, vond het zonde als ik niet ging en had al aangeboden dat zij eventueel wel voor mij wilde chauffeuren omdat zij en haar man toch beiden met hun stermerrie naar Ermelo gingen. De angst van het daar alleen zijn en zelf dat hele stuk moeten rijden gaat dus niet meer helemaal op, blijft over de angst om daar niet goed te rijden vanwege het gras en de afhankelijkheid van de vorm van de dag...

Wat zouden julie doen?
Wel of niet met de pony naar Ermelo voor Bestgaande Rijpony?

opstellen voor de inspectie
Afbeelding
galopje
Afbeelding
opnieuw opstellen
Afbeelding
prijsuitreiking
Afbeelding

Helaas waren vrijwel alle foto's mislukt omdat de sluitertijd te traag was binnen...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 01-08-05 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Re: Kampioen Bestgaande Rijpony's NRPS - Door naar Ermelo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:10

Doen!
Als het niet voor de overwinning is, dan wel voor de overwinning op jezelf - je doet jezelf tekort met je onzekerheid, je rijdt immers prima en wint vaker, en je pony is ook absoluut goed!
Ook, het is toch waanzinnig leuk dat je uberhaupt mee mag rijden?

Ga ervoor Joyce! Moeten we hier een spandoek(je) voor je maken?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:12

Ik ben zelf ook door voor de halve finale in Ermelo, en ik ben er van overtuigd dat er veel betere pony's zullen komen als mijn ruin..
maar ik doe gewoon toch mee omdat het heel gaaf is om in Ermelo te mogen rijden!
ik ga er lekker voor trainen en kijken hoe ver ik kan komen
enne.. je titel klopt niet, het kampioenschap is niet alleen voor NRPS, maar voor alle D pony's in het algemeen

Maar weet niet wat je moet doen, je klinkt niet erg gemotiveerd, als je er niet naar uit kijkt kun je het misschien beter niet doen..
Heeft een ander wsl ook weer een kans.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 20:21

Hihihi, Dees kent me goed genoeg
Ik klink inderdaad niet zo gemotiveerd omdat ik erg onzeker ben en er tegen opzie.

AnneMieke, ik denk dat je andere kampioenschappen in je hoofd hebt, die van Jonge pony's...
Ik heb een paardenstartkaart en geen ponystartkaart. Dit was Bestgaande Rijpony's van de NRPS-keuring zelf om het gebruik van de paarden en pony's als rijpaard/sportpony/paard te stimuleren.
De kampioenen van de regionale keuring mogen door naar de landelijke keuring op donderdag 11 augustus (als ik alles goed begrepen heb)
Aan de jonge pony-competitie konden wij dus helaas niet mee doen vanwege mijn leeftijd.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:57

oooh, sorry
komt omdat die selecties nu ook bezig zijn en daar ook verschillende topcis over lopen.. en die finale is ook de 27e in Ermelo

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:48

Gaan! Zeer zeker doen!
Moet zeggen dat de sfeer er altijd ontzettend goed is en je zeer waarschijnlijk ook veel fans (in de vorm van bokkers) tegen zult komen.
En de zenuwen en onzekerheid? Kom kom.. als je er niet goed genoeg voor zou zijn, had je ook niet heen gemogen
Gewoon gaan dus!

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:00

Ik zou gaan, en helemaal als je met iemand anders mee kan rijden. En het is gewoon harstikke leuk om te doen. Zoiets gebeurt niet snel een tweede keer. Dus mijn advies blijft, gaan naar Ermelo

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:56

Hee Joyce, wat is dit nou?? Tuuurlijk moet je gaan... Ook al win je niet; het is altijd een leuke ervaring toch? Je moet er juist hartstikke trots op zijn dat jullie naar Ermelo mogen!!
Ik zou lekker met hun meerijden en gewoon mn best doen
PS. Moenira loopt op gras ook super

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:06

Doen! Wat heb je eigenlijk precies te verliezen?

Succes in Ermelo!
...want ik ga er stiekem van uit dat je gaat!

kadir4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:03

ik doe ook mee..!!:)) D pony's in ermelo..

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 23:00

Goed zo! Super veel succes in Ermelo.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 09:31

Dank jullie wel voor de lieve reacties.
Kadir4ever: veel plezier in Ermelo.
De laatste dagen voel ik me opnieuw niet fit, na vorige week ook al ziek te zijn geweest, dus ik heb me niet opgegeven voor Ermelo.
Ik denk dat het verstandiger is om even wat rustig aan te doen aangezien ik volgend schooljaar weer echt aan het werk moet, en het druk zal hebben met de paarden die ik allemaal rijd.

Na jullie reacties had ik zoiets van: wat maakt het inderdaad allemaal uit, het zal vast heel gezellig worden, zeker met de familie waar ik mee heen kon rijden. Maar het dagje Tolbert was lichamelijk al te zwaar... Ik vind het nog steeds een moeilijke beslissing, maar denk dat ik de juiste neem...

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:51

Jammer dat je niet mee doet want Shanna16 en ik doen ook mee!
Dan hadden we er een miniboktmeeting van kunnen maken!
3 bokkers in de ring had leuk geweest.
Maar ik begrijp je standpunt, wie weet volgend jaar!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:46

Beterschap Joyce - je eigen welbevinden is idd wel belangrijker dan een rondje Bestgaand....
Je blijft met die pony wel een heel leuke en zeer goede combinatie - nu heeft een ander ook een kans, dat is dan wel weer heel aardig van je

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:23

Ik zou het wel geweten hebben als het toendertijd kon. Ze hebben in mijn tijd afgeschaft dat je met je E pony naar de UTV mocht.

Ik zou gaan.... Ow lees nou dat je ziek bent, helaas en jammer! Volgende keer beter!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:25

Hee, jammer... Maar wel begrijpelijk, je eigen gezondheid is wel heel belangrijk. Nou ja, iig een mooie gedachte dat jullie goed genoeg zijn om op een nationale finale uit te komen!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:43

Ik lees dit nu pas!

Gefeliciteerd Joyce, jammer dat je niet naar Ermelo gaat. Als je je beter had gevoeld had je absoluut moeten gaan!