4 tact galop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxHHxx

4 tact galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 12:53

Gisteren wedstrijd gereden.
Ging best aardig, 150 en 158.
Ik had alleen de opmerking :
galop bijna in 4tact.

Wie weet wat hier precies mee bedoelt wordt, en hoe ik het goed krijg.

(Ik wou wat foto'splaatsen maar dit lukt niet!)
Hoe krijg ik de foto's geupload, want ik snap er niets van.

Groetjes :

Scum

Re: 4 tact galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:53

Normaalgesproken hoort de galop in drietact te gaan. Als je paard wat loperig is, en dus met weinig sprong kan dat soms viertact worden. En dat wordt dan afgestraft. Probeer je paard iets meer te sluiten en goed je been eraan te houden. Vraag je instructreur ook eens om je hierbij te helpen.

Just_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:54

Een gewone arbeidsgalop is in 3 tact, en rengalop is in 4 tact, ik weet niet precies hoe ik het verder uit moet leggen, misschien dat iemand anders dar beter kan!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 15:11

Het kan betekenen dat je paard van achteren draaft ipv galoppeert. Probeer meer achter zijn kont aan te zitten en in een voorwaartser tempo te rijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 15:16

is idd achter te weinig actief geweest (komt nl. ook wel eens voor als mensen willen 'verzamelen' zonder hem achter goed te activeren).

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:57

Wat je kunt doen om dit te verbeteren is veel 'schakelen'. Hals netjes naar beneden laten zakken zodat de rug goed gebruikt wordt en het paard vriendelijk contact heeft met de hand en dan flink vooruit rijden en op je zit terugrijden in galop. Bij het terugrijden ophoudinkjes geven met je buitenhand en buitenbeen erbij houden.

En dit veel oefenen. Wegrijden, terugrijden enz. Maar wel op bovenbeschreven manier. Je instructeur kan je hierbij helpen.

Hiermee activeer en versterk je de achterhand en leer je je paard goed op je buitenkant en zit terugkomen. Pas wel op dat je de hals 'erin' laat zakken zodat je paard goed zijn rug en achterhand gebruikt. Met hoofd omhoog en weggedrukte rug deze oefening doen heeft totaal geen zin.

Succes ermee.

marijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:58

bij een 4takt galop valt je paard te veel op de voorhand en *krabbelt* hij achter, dus eigenlijk TE WEINIG sprong, probeer hem wat meer te sluiten

Somebody_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 17:01

@ranna: heel goed uitgelegd daar heb je iig wat aan!!!

mijn paard heeft op het moment dat ik een pirouette inzet ook nog wel eens de neiging om richting 4tact te gaan!! ook als ik haar teveel verzamel verliest ze de drang naar voren en zo valt ze in 4 tact. 4-tact is erg moeilijk te voelen maar je kan het wel zien, zorg dat je instructrice hierop let als je aan het rijden ben, zodat je het ook leert voelen en dus leert hoe op te kunnen lossen.

xxHHxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 17:42

bedankt voor de reacties, ik ga weer aan de slag