Mariënweide Aerdenhout, 31 juli: wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Mariënweide Aerdenhout, 31 juli: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:27

Zondag 31 juli start ik met mijn pony bij het springen in de klasse Oefen-Laag. Wie doen er nog meer mee? Ik geloof dat er ook dressuur is die dag.
Ik hoop echt dat het doorgaat trouwens! Er is zoooveel regen gevallen....

astridastrid

Re: Mariënweide Aerdenhout, 31 juli: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:37

Ik !
Het gaat zeker door, omdat daar dus een zandondergrond is die heel wat kan hebben. Maar ik hoop ook dat het stopt, want anders kan ik nooit springen daar met Mari zonder ijzers! Of ik moet Ed bellen met een spoedklus, haha! Nee, ik doe wel een zondansje!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:38

ik doe ook mee, springen in de B met cookie

wat leuk dat jullie ook mee doen, astrid ga jij ook oefenparcours doen??

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 08:53

Heb net gebeld, maar door de regen is de wedstrijd afgelast....helaas....

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:54

Nou, het springen was niet afgelast (beetje vreemd), ook al was er bijna niemand (oefenspringen 1 van de 20 deelnemers)... Maar wat een onwijs onaardige mensen daar zeg! Ik ga het er niet eens meer over hebben . Met een Fjord mag je daar dus niet springen "omdat die niet kunnen springen" en als je 18 bent, ga je toch niet meer op een pony rijden, dat is geen gezicht! Nee, ik ben helemaal afgeknapt op die hele koude kak, gatver. Gelukkig hebben we er achteraf wel hard om kunnen lachen en hebben we er toch een leuke dag van gemaakt, hè Nik? Volgende keer rijden we met een grote boog om die nepkakkers heen rechtstreeks naar Kraantje Lek .

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 13:08

Jeetje, ben ook net terug! En wat een jank-sfeer hangt daar zeg, gadver! We waren zonder pony's in verband met de vele regen, durfden niet te gaan springen op nat gras. Maar om toch iets van de sfeer mee te krijgen zijn we wezen kijken. Nou, waren we maar nooit gegaan!! Echt onaardige mensen bij het secretariaat: "waarom doen jullie niet mee???" (vanwege pijn in mijn kont, nou goed! ) en: "jullie rijden zeker nooit wedstrijd?" en dat allemaal op een afsnauwende en delegerende toon. En dan die opmerking over pony's tussen de paarden nog. En dat een M1-dressuurfjord niet "hoort" te springen, tsss!!! Ik ben dit soort nare opmerkingen en gedachtegangen echt helemaal niet gewend! Verbaas me dan ook echt dat mensen zooo onaardig kunnen zijn! Gadver, nee, voor mij geen Aerdenhout meer. Ook niet als de zon schijnt!
Gelukkig heb ik er met Astridastrid nog een leuke ochtend van gemaakt!! En volgende week Hippomania, dat wordt vast hardstikke leuk, As!!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 13:11

Trouwens, ben je nog in de prijzen gevallen, Hetismij? We hebben jou nog net zien springen (daarna snel weggegaan ) en het zag er netjes uit!! Je paardje was best druk, of niet?

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 13:47

Begrijp ik nu goed dat de dressuur is afgelast en het springen niet? Ik had namelijk woensdag afgebeld omdat ik een ontsteking in mn schouder heb, dus als de dressuur is afgelast dan hoef ik waarsch. ook geen startgeld te betalen toch?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 14:41

Dressuur was inderdaad afgelast.. maar ehhh... betreft het startgeld terugkrijgen. Kan 1 ding zeggen: daar houden ze nogal bizarre regels op na!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:53

nikkigioa schreef:
Trouwens, ben je nog in de prijzen gevallen, Hetismij? We hebben jou nog net zien springen (daarna snel weggegaan ) en het zag er netjes uit!! Je paardje was best druk, of niet?

Ja, je sprong echt netjes. Echt een huppeltje voor Cook! Gaan jullie vast ver mee komen!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:36

Ik zou vandaag in de dressuur moeten starten maar dat is inderdaad afgelast door de vele regen.
Ik start er trouwens al de hele zomer en heb nog geen last gehad van de vele kak. Ook nog nooit iemand over gehoord. Ik vind ze er juist heel aardig. Misschien kwam het door het slechte weer. Ik heb namelijk geen klachten.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:45

ik heb ook geen last gehad van kak ofzo, ik vind juist dat de mensen daar altijd heel vriendelijk zijn!! maar goed dat is vanuit mijn standpunt

verder was het wel goed gegaan, hij was nogal vervelend, beetje opstandig maar ik was toch nog 2de geworden in het eerste parcours

en in het tweede parcours kwam door een fout van mij een balk naar beneden, maar ja, verder was de bodem heerlijk om te rijden, jammer dat er zoveel mensen niet de moeite hebben genomen om toch ff te kijken hoe het was want rijden ging nog makkelijk

kastanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 16:47

Iemand van het bestuur van deze vereniging (zij doet volgens mij tijdelijk het springsecretariaat) kan verschrikkelijk arrogant doen en maakt inderdaad haar eigen regels. Hebben ook eens meegemaakt dat je een sjabrak van de NHRV kon winnen toen zij 90 jaar bestonden. Je moest eerste zijn in je rubriek en lid zijn van de NHRV. Ben je eerste met je pony in een dressuurrubriek, dan krijg je geen sjabrak omdat je een ponyruiter bent en daar zijn ze niet voor gemaakt. Start ik nou ook toevallig nog met een paard! Volgens mij heet zij Juul Seijlhouwer of zo iets. Het dressuursecretatiaat daar in tegen is juist wel heel erg aardig!

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:03

Ik zou vandaag ook starten (dressuur), maar vanwege de regen hebben wij zelf gebeld of het door zou gaan (ik moest namelijk 's morgens vrij vroeg) en even later werden wij thuis ook nog gebeld dat het niet door zou gaan; beter een keer teveel dan voor niks de regen trotseren in je witte goed .
Ik kom al jaaaaren op Mariënweide en ik ben er meestal zeer tevreden over. Ik heb alleen zelf geen ervaring met het springgedeelte, dus misschien dat het daar wat minder goed is...

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:34

nikkigioa schreef:
betreft het startgeld terugkrijgen. Kan 1 ding zeggen: daar houden ze nogal bizarre regels op na!

Daar is dus niks van waar. Ze hanteren gewoon de regels zoals die van de KNHS uit aangegeven zijn en daar is helemaal niks bijzonders aan.

Ik heb ook nog nooit klachten over de organisatie gehad, misschien dat er een probleem is met de tijdelijke invulling van het springsecretariaat maar daar heb ik verder nog niemand over gehoord!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:37

Ik heb jaren niet op Marienweide gesprongen omdat ik het vorige springsecretariaat zeer onvriendelijk en slordig vond.

Ze zijn tot 2 keer toe 1 couppon kwijtgeraakt,ik had er 2 opgestuurt en stond ook 2 keer klassiek parcours op de startlijst. Later een rekening sturen dat je moet betalen omdat je 1 parcours niet gestart zou zijn.

Gelukkig had ik mijn couppons bewaard en had ik dus het bewijs dat ik wel 2 keer gestart had. Ik heb altijd reserve couppons bij mij.

Van het voorjaar ben ik het na 8 of 9 jaar weer een keer gaan proberen en ik vond mevrouw Seijlhouwer een verademing na meneer P.