Kan je de klasse nog veranderen een week voor de wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Kan je de klasse nog veranderen een week voor de wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 09:06

Ik zit op dit moment op 8 winstpunten in de B, aangezien m'n pony goed is bevestigd en ze er echt makkelijk door heen gaat (we hebben 3 wedstrijden gereden). Wil graag door naar de L1 als we 10 winstpunten hebben.

Nu heb ik me ingeschreven voor een wedstrijd op 10 en 17 augustus. Ik heb me beiden opgegeven voor de B, aangezien ik er niet klakkeloos van uit ga dat ik meteen die 2 punten haal (tja, je weet maar nooit. We hebben nu een maand vakantie dus misschien niet in top conditie met twee weken trainen en het blijft een jury sport ).

Maar mochten we nou wel twee puntjes behalen, kan ik dan het secretariaat van de andere wedstrijd bellen om te vragen of ik daar L1 kan starten. Of moet ik netjes B starten? (is verder ook niet zo'n punt, maar vroeg het me eigenlijk gewoon even af )

anne7

Re: Kan je de klasse nog veranderen een week voor de wedstri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:09

wat je kan proberen is het wedstrijdsecretariaat bellen met de vraag of ze plek hebben in het L1 zodat je kan ruilen. Meestal kan het wel, maar niet altijd. Gewoon even bellen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:26

Proberen kun je het altijd. Als er plaats is denk ik niet dat ze er moeilijk over doen. Kan wel zijn dat je iets moet bijbetalen omdat L soms duurder is dan het B.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:41

Nee je moet niet vragen, je moet zeggen dat je over moet naar de klasse L1 dan kan het vaak wel, want dan denken ze dat je egt over moet want als je 20 punten hebt moeten ze jouw in de L1 neerzetten maar das nu niet het geval maar daar trappen ze vaak in hihi

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:16

Zoro, als ze vol zitten en jij moet (echt) over, dan hoeven ze je er niet tussen te zetten hoor.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 11:22

Bedankt allemaal! Ik ga het even aankijken na de eerste wedstrijd na onze vakantie beslis ik wel of we daar voor klaar zijn of niet (en of we dan ook die twee puntjes gehaald hebben uiteraard).

En dan probeer ik er wel een belletje aan te wagen als ik denk dat we er klaar voor zijn. Mocht het nou niet lukken is het ook geen ramp hoor, we hebben alle tijd. Maar ze lijkt de B zo makkelijk te vinden (als we foutjes hebben is dat door mij, ik ben slecht in inschatten maar dat gaat ook steeds beter).

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:48

Als je over MOET, moeten ze je erbij zetten, want je hebt je al ingeschreven.
In jouw geval kun je zeggen dat je over moet, dan kan je bijna altijd wel wisselen

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:13

Je kan moeilijk het secretariaat dwingen je in een andere klasse te plaatsen als je jezelf opgegeven hebt in een lagere klasse. Je bent idd ingeschreven, maar wel in het B. Als er geen ruimte meer is in het L heb je gewoon pech.
ik heb zelf een aantal jaren het secretariaat gedraaid en vaak is het geen probleem om iemand nog om te zetten. Als er echter iemand een week van te voren nog aankomt met een wijziging kan dat niet altijd meer geregeld worden. Als het B en het L achter elkaar aan is lukt het vaak wel. Maar wij hebben het ook wel eens gehad dat het B s'ochtends is en het L s'middags (bij een andere jury) dan gaat het vaak niet.

Het secretariaat is niet verplicht je in het L te zetten! (ook niet als je de 20 punten al hebt bereikt)

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:22

klopt vol = vol... dan kom je op de reservelijst en dan moet je maar hopen dat zich iemand afmeldt Meestal komt dit wel goed hoor

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 15:20

knightloekie schreef:
klopt vol = vol... dan kom je op de reservelijst en dan moet je maar hopen dat zich iemand afmeldt Meestal komt dit wel goed hoor

Ja, het is ook geen ramp hoor. Start net zo leuk in de B als dat niet kan .

Het ging mij er even om dat ik niet helemaal een flater sla als ik zoiets vraag of dat het helemaal niet toegestaan is ofzo...

Maar eerlijk gezegd denk ik dat het geen probleem zal zijn, het is een wedstrijd van het Welsh stamboek en daar doen vaak al vrij weinig volwassenen in mee.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:58

Ze mogn zelfs 1 euro extra vragen omdat je een bijschrijving bent in de L
Denk niet dat ze het doen maar het kan wel.

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:54

Vragen kan altijd, maar niet moeilijk doen als ze het niet willen. En er over liegen vind ik helemaal niet kunnen. Mensen die dit roepen moeten zelf maar eens helpen in de organisatie van een wedstrijd denk ik. Ons wedstrijdsecretariaat is echt opgebrand na de wedstrijd altijd. Je bent al lang bezig met de voorbereidingen en er komen altijd mensen op het laatste moment zeuren. Afgelopen jaar werd ze volgens mij zelfs nog de avond voor de wedstrijd om 22.45 ofzo opgebeld met de vraag of iemand zich nog bij kon schrijven. Vinden mensen het ook nog vreemd dat wedstrijdsecretarissen dan boos worden. Maar als je het netjes vraagt en zo vroeg mogelijk, dan kun je natuurlijk altijd geluk hebben. Suc6!!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:44

Even vragen of het mogelijk is, vertel netjes waarom.
Soms is het voor een vereniging heel lastig om je nog te verplaatsen ivm. andere ring etc.

De vereniging zal je altijd proberen te helpen, maar soms is het gewoonweg niet mogelijk. Bel wel zo vroeg mogelijk!