Afmelden wedstrijd, betalen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniqueN

Afmelden wedstrijd, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 11:35

Afgelopen vrijdag heb ik mijn sleutelbeen gebroken. Aankomende zondag zou ik op wedstrijd gaan, maar dat feest gaat dus niet door. Maandag (gisteren) heb ik dus netjes gebeld dat ik dus niet kan starten zondag en het eerste wat de beste man tegen me zegt was dat ik wel moest betalen hoor! Erg vriendelijk dus. Weten jullie of dat zo is? Moet ik zelfs als ik een doktersverklaring heb, gewoon betalen?

Daentje

Re: Afmelden wedstrijd, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:36

Meestal vind ik wel dat je moet betalen, maar in dit geval vind ik dus van niet. Maar hoe de regels zijn, weet ik niet.

Beterschap trouwens.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:00

Ik geloof dat het sinds kort zo is dat je altijd moet betalen bij afmelding. Vervelend, maar het is niet anders.

Beterschap trouwens!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:01

Normaal gesproken is het zo dat je als je je nog voor de sluitingsdatum afmeld, dat je dan niks hoeft te betalen.
Meld je je daarna af, moet je gewoon betalen.

Hoe het zit met dokersverklaringen ed. weet ik niet precies.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:05

Heel vervelend, maar als je na de sluitingsdatum afmeld, of wat voor reden dan ook, ben je verplicht het startgeld te betalen. Het staat in de meeste gevallen ook wel in het vraagprogramma van de organiserende vereniging.
Beterschap ermee !

Miona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:07

Als je je afmeldt nadat de inschijftermijn gesloten is moet je volgens mij gewoon betalen. Vroeger kon je er met een dokters- of dierenartsverklaring onderuit komen, maar dat is al een tijdje niet meer zo. Het ligt dus aan de organisatie... Stel dat er een wachtlijst is en er kan iemand meedoen in jouw plaats, dan kan ik me voorstellen dat ze je geen startgeld meer laten betalen. En ik kan me voorstellen dat een organisatie in een geval als dat van jou het startgeld kwijt zou kunnen schelden, maar deze dus helaas niet...

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:34

je moet dus gewoon betalen
Het is niet meer zo dat een dierenarts of dokters verklaring nodig was om af te melden en niet te hoeven betalen
Je moet zelfs in deze gevallen gewoon betalen
Het is aan de vereniging hoe streng dat ze die regel doorvoeren
Ik persoonlijk reken met zo'n reden de ruiters niets
Maar wij hebben dan ook heel makkelijk praten want onze wedstrijden zitten altijd heel snel vol en heb ik altijd wel mensen die heel graag willen komen rijden
Wens je veel beterschap

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:42

mijn pony kreeg eens een aantal dagen voor de wedstrijd koliek. Ik netjes optijd afgemeld. Maar betalen moest ik. Ik had zelfs een dierenarts verklaring.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:48

Dat klopt ook Soeskia. Je moet betalen. Het enige verschil is, dat je met een dokters of dierenartsverklaring geen boete hoeft te betalen voor het niet starten. Alleen als je je voor de sluitingsdatum afmeldt hoef je niks te betalen. Staat allemaal in de reglementen.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:58

Je moet het wel betalen, maar als ik een goede reden had voor afmelding en ik kreeg een rekening thuis, heb ik nog nooit geld over gemaakt, en ook nog nooit wat van gehoord.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 16:20

Ja ik belde net toevallig om me af te melden (pony zwaar hoefbevangen.) voor ZH kampioenschappen van 6 aug en moet helaas ook gewoon startgeld betalen..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:20

Ik brak 19 febr (zaterdagavond) mijn hand
Chaam sloot 20 febr. Ik belde de 21ste af omdat ik mensen niet op zondag onnodig wil lastig vallen. Kon ik mooi betalen. Vond ik erg kinderachtig.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 21:28

Nou dat is wel heel kinderachtig GvdT. Voortaan dus gewoon maar op zondag bellen. Ik denk overigens dat je wel moet betalen, staat ook in de regelementen.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:25

Ja als je, je na de sluitingsdatum afmeld (meestal 2 weken voor aanvang) moet je het geld betalen... Ik zou het maar doen om stress te voorkomen.. Sommige clubs hebben zelfs een zwarte lijst waar je een jaar op kunt blijven staan je kunt zelfs gezeik krijgen met de KNHS en dat voor 7 euro..

Heel veel beterschap met je sleutelbeen

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:09

wij precies hebben het zelfde!!: pony ziek geworden.. week van te voren.. toch betalen!!