Op wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zaira

Op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 10:35

Hee

Ik wil graag wedstrijden gaan rijden met het paard van een vriendin van mij. Zij zelf werkt de hele week en ik mag hem dus door de week rijden.
Ik mag op wedstrijden van mijn ouders en van haar, nu weet ik alleen niet wat ik nog precies moet regelen en wat het kost.

Het paard is een duits paard en zal waarschijnlijk niet gechipt zijn maar heeft wel een brandmerk.
Wat kost het om een startkaart aan te vragen en wat kosten start coupons?
Ik zelf ben wel lid van een club en rijd er ook clublessen.

Wat zou het mij gaan kosten en moet hij gechipt worden?

Alvast bedankt

Groetjes Anniek

zaira

Re: Op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 20:20

Heeft er niemand tips voor mij?
Het is de eerste keer dat ik wedstrijden ga rijden.

.........

Groetjes

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:00

Ik denk dat je die informatie beter aan je vereniging kunt vragen.. Het verschilt namelijk nogal in de prijs..
Je paard moet een paspoort hebben, geënt zijn en gechipt...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:21

Ten eerste zal je paard gechipt moeten worden. Het is voor alle paarden verplicht!! Daarbij krijg je een paardenpaspoort waarin alle gegevens worden opgeschreven. Dan zul je lid moeten worden van een rijvereniging, deze verschilt van prijs dus moet je even naar zoeken en informeren. Daarnaast moet je een startkaart gaan aanvragen en die kost geloof ik zo'n 40 euro per jaar, en dan ben je er nog niet wat ook je startcoupons kosten geld en worden per set aangevraagd. Dan heb je alles om te kunnen starten, maar op de concoursen zelf moet je dus ook nog inschrijf geld betalen wat meestal zo'n 7,50 euro per proef is. Let er dus wel op dat het best wat geld gaat kosten, maar je hebt er wel een zeer leuk hobby aan als het goed gaat. Succes er mee

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 13:24

Hoi Udo

Ik ben al lid van een vereniging en Gino heeft al Duitse papieren. Kan het dan dat de chip er gewoon bij geplakt of gezet wordt???? Ik weet niet eens of ik met een paard met Duitse papieren wedstrijden kan rijden.

Groetjessssss

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:27

Zaira, een chip is een soort computerdingetje wat onderhuids wordt ingeschoten bij Gino. Hier worden al zijn gegevens op gemeld. Die gegevens komen ook in je paspoort. Dus ook de Duitse gegevens. Je kan volgens mij rustig met een Duits paard in Nederland starten.. Anders zou je nooit een sportpaard uit het buitenland kunnen kopen.. Succes!

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 13:37

Ik snap wat een chip is. Mijn veulen is pas geleden ook gechipt maar je krijgt dan een stikker wat in het paspoort geplakt wordt, dat wordt dan opgestuurd en dan zetten ze er een stempel overheen zodat hij echt is.

Gr......

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 13:37

Hoi Zaira,
Bij de vereniging waar je lid bent kun je een formulier vragen voor het aanvragen van een startkaart. Als je die hebt ingevuld moet een kopie maken van een aantal pagina's van het paarden paspoort ( welke staat ook op dat formulier )dit stuur je naar de KNHS. Het adres staat op het formulier als het goed is. Ze gaan dan voor jou een startkaart maken, Op het formulier kun je ook aangeven of je spring of dressuur coupons wil of dat je ze allebei wil. Na een week of wat krijg je dan alles thuis gestuurd. Dan kun je gaan starten. Omdat je nu een startkaart hebt krijg je ook automatisch de Paard en Sport thuis gestuurd. Hierin kun je per regio vinden waarneer en wat voor wedstrijden er zijn en de telefoon nummers waar je je kunt opgeven. Je kunt ook kijken op de website van de KNHS. Daar kun je onder wedstrijden al best veel info vinden. Ook weet ik dat de rijvereniging Alkmaria Hippix een hele leuke en informatieve site heeft misschien kun je daar eens een kijkje nemen?? het adres van de KNHS is www.knhs.nl en van Alkmaria Hippix is www.hippix.nl
Als je nog vragen hebt mag je me altijd een pb sturen! Groeten en .... Veel succes!!

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 00:32

Bedankt voor je reactie en ik zal de site eens goed bekijken.

Groetjessssssss