De kop is eraf!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

De kop is eraf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 21:21

Vandaag heb ik mijn eerste wedstrijd met Sarabande gereden in het L1, om samen op elkaar in gespeeld te raken.
Ik ken haar op wedstrijd gebied natuurlijk helemaal nog niet zo goed dus ik was een beetje onzeker en gespannen.
Maar daar aangekomen was ze voorbeeldig tijdens het zadelen en liet ze zich lekker ontspannen rondrijden op het voorterrein.
Het voelde wel lekker al blijft de linkergalop nog een hekel punt. Ze wordt daar nog erg druk met het hoofd en springt door de teugel heen. Toch moet ik daar in alle rust toch proberen haar te laten nageven en dat lukte uiteindelijk ook.

Toen ik nog 5 combinaties voor me had bleek in ene dat mijn startcoupons verdwenen waren. Fijn! Ik zag de bui al hangen en dacht weer naar huis terug te kunnen keren. Maar het secretariaat had een mooie oplossing in de vorm van noodcoupons en kon dus toch starten.

De eerste proef was wat druk en hectisch en mijn aanleuning was niet voor elkaar. Toch had ik daar hele mooie stukken tussen en over het geheel bekeken liet ze zich netjes rondsturen.
Ik scoorde daar 157 punten met 8-en voor mijn middendraf! Winstpunt had ik niet verwacht maar was zeer tevreden. Duh

Tweede proef zakte ze er lekker doorheen en begon zo fijn te sjouwen dat ik ook lekker kon ontspannen en heb lekker de hele proef tegen haar gekletst dat ze zo knap was! Op een aantal overgangen na was er eigenlijk weinig wat mis ging. Ik kreeg hier zelfs een 9!!! voor mijn middenstap en wederom 8-en voor de middendraf!!!
De galop ging prima, zowel links als rechts en ze bleef super braaf onder me lopen. Ik had ze daar wat veel terug gereden omdat ze al wat te heet werd in de eerste proef dus voor de galop moest ik het doen met 6-en.
In deze proef zat ik met 1 punt net buiten de prijzen en scoorde een dikke 162 punten!! Met als opmerking van de jury and I quote: "Paard met zeer veel toekomst".
Bij het ophalen van de coupons kwam de jury zelfs naar me toe om te zeggen dat ze het een bijzonder goed paard vindt en me veel succes wenst in de toekomst! Toch leuk om te horen.
Ze was erg van ons als combi gecharmeerd en met rust en verstand zouden we het nog ver gaan brengen. Volgens haar moet ik proeven kunnen scoren met 170 en hoger als de aanleuning netter wordt.
Daar wordt je als amazone en fokker toch wel blij van als je dit hoort!

Dus, ik ben helemaal tevreden na mijn debuut met dit veel besproken en omstreden paard.
Ik vind het een heerlijk dier en hoop dat onze harmonie met de tijd alleen maar mag groeien.

Petje af voor Sarabande! En een bietje voor mezelf natuurlijk

Tot de volgende...

sarabande

Re: De kop is eraf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:38

He he kan je nu rustig een glaasje erop drinken
Ik ben heel blij dat het, vooral voor jou, zo fijn gegaan is en dat na als dat gez*ik je eigen zekerheid hebt gevonden.

We gaan lekker genieten van jullie

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:45

Gefeliciteerd Zwelgje!
Dat is toch een super resultaat op je eerste wedstrijd.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:47

Gefeliciteerd!
Dat is toch een schitterend mooi debuut?!
Ook ontzettend leuk dat die jury nog de moeite nam om je na de proef op te zoeken

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 21:48

Ja, ben ook erg tevreden en had het niet zo snel verwacht maar het gaat gewoon lekker... .
Ik heb zelf die bevestiging ook altijd even nodig van een jury, dat neemt mijn onzekerheid weg.
Ik moet wel zeggen dat ik nu al weer zin heb om weg te gaan! Lekker die L door en dan trainen voor het M!
Maar niet te snel, de tijd nemen is belangrijk voor Saar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:53

Dat was een prima debuut wat je niet alleen een hoop informatie heeft opgeleverd maar ook nog 2 winstpunten Dat geeft je ook het vertrouwen dat je wel op de goede weg zit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:57

Whaaaaahaaaa, Zwelgje, supergefeliciteerd!

Kan je trots op zijn, zo je eerste wedstrijd en dan gewoon deze score neerzetten..........

super hoor!

Op naar de volgende wedstrijd en inderdaad... veel info gekregen om op verder te borduren

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 22:00

Zep schreef:
Dat was een prima debuut wat je niet alleen een hoop informatie heeft opgeleverd maar ook nog 2 winstpunten Dat geeft je ook het vertrouwen dat je wel op de goede weg zit.

Het ging me eigenlijk ook alleen maar om het vertrouwen en om te kijken wat ze doet in de ring.
Deze info is voor mij belangrijk in de training en om de samenwerking met Saar steeds beter voor elkaar te krijgen.
Het is mij duidelijk waar ik nu hard op moet trainen; op rust en harmonie in de aanleuning. Gelukkig was ik daar al hard mee bezig.
Als dat voor mekaar is scoor je aan de lopende band negens met zo'n dier.
Mijn vriend is na vandaag ook verslingerd aan Saar en vindt het een heerlijk, lief dier op concours. Hij neemt liever haar mee dan mijn hengst, hahaha.
Ik moet ook wel zeggen dat mijn hengst echt wel een stuk lastiger kan zijn, dus Saar heeft weer punten (en winstpunten natuurlijk) gescoord!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:01

Gefeliciteerd, waren mijn - late - succeswensen toch niet voor niets....

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:05

Gefeliciteerd, wat een heerlijk debuut!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 22:11

Anoukie schreef:
Gefeliciteerd, wat een heerlijk debuut!

Dank je Anouk! Heb trouwens je advies betreffende het zadel opgevolgd en het ligt nu 5cm meer naar achteren en ligt wel beter zo, mooier in het midden.
Ik maakte steeds de fout door het zadel precies op dezelfde manier naar voren te leggen als op mijn hengst maar dat was niet slim. Hij is veel korter en compacter.
Dus ik denk dat we dat probleem hebben opgelost, het zadel is prima gelukkig. Ik moet het gewoon niet zo ver naar voren leggen.

Thanx!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:18

Super hoor, gefeliciteerd!! En wat een leuke complimenten ook zeg en fijn dat ze goed te rijden was daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:19

gefeliciteerd veel succes verder nog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:24

Gefeliciteerd hoor.
Super gedaan zeker omdat je d'r nog maar zo'n korte tijd rijdt.
Ben benieuwd wat voor successen er gaan volgen

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:25

Gefeliciteerd! Keurig gedaan hoor!!!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:39

Top debuut !
Zeker omdat jullie nog maar zo kort bezig zijn !
En zeker heel fijn die bevestiging van de jury

sunset

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:44

Soily: Gefeliciteerd!!!
Jouw debuut komt aardig overeen met die van Ukandor op zijn eerste concour!!!
Op naar meerdere/betere resultaten!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:11

gefeliciteerd met je winstpunten!
altijd leuk zo'n commentaar van de jury

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:27

Gefeliciteerd goed gedaan hoor!

Maar mag jij wel L1 starten met die merrie? De merrie is door Levy toch M gestart en jij hebt Z gereden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:31

Die regel geld alleen als het paard ook geklasseerd is in die klasse Pipo. Als Levy dus geen wp in het M heeft gehaald mag Zwelgje er gewoon L1 mee starten.

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 23:39

Gefeliciteerd, mooi resultaat!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 07:26

Super ik had het al gezegd het is jullie gegund !!!
Geniet ervan ...........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:53

[quote="Zwelgje"]Daar wordt je als amazone en fokker toch wel blij van als je dit hoort!

quote]

Wij herkennen dat.
Proficiat.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 10:13

Dank je wel Ceasario!
Als fokker moet het ook een kroon op je werk zijn als je op je coupon als algemene opmerking krijgt wat een geweldig paard het is. En ik voel het als amazone als een bevestiging dat ik op deze manier moet verder gaan. Dat werd door 2 verschillende jury's bevestigd in een toch wel sterk deelnemersveld van 30 combinaties waarbij meer dan helft zonder winstpunt naar huis kon keren.

Ik mag trouwens ook niet hoger dan L1 starten, maar dat vind ik ook niet erg. Ik vind het een fijne klasse om er lekker in te komen en mijn basisproblemen op te lossen.
Het geeft me de kans om straks in het M goed beslagen ten ijs te komen want ook daar willen we natuurlijk scoren!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:44

Dat is een mooi debuut!
Gefeliciteerd allebei.