Niet vroeg genoeg, want om kwart over 6 begon ik me te bedenken dat de tijd begon te dringen en sloeg de stress toch echt toe.
Mijn eerste klasse 2, Fiesta's eerste klasse 2, als we hem maar uitrijden, kunnen we het wel aan?
Al in de auto begon ik met alle excuses te bedenken waarom ik toch eerder moest stoppen.
In de auto kwam ik er ook vlak voor de afsluitdijk achter dat mijn cap nog thuis lag. Groom Priscilla gebeld, die al op de afsluitdijk reed, en de engel is dwars door de weg afzetting gekeerd om haar cap te gaan halen in Den Helder

Om 8 uur kwamen we aan in Bant, later dan gepland maar toch nog op tijd. Mijn paard overgegeven aan de grooms, want mijn zenuwen mochten niet overslaan op haar.
Bij de voorkeuring gelukkig alles in orde en we mochten starten!!!

Al vanaf het begin ging het heerlijk, de massa start waar ik zo bang voor was bleek geen enkel probleem en al snel sloten we aan bij Jeanet en Esther.

De hele eerste helft ging als een trein en een uur en driekwartier later waren we al op de Vet Gate. Ik kon het allemaal nog niet helemaal bevatten en voelde me nog kiplekker. Fiesta gelukkig ook en we konden bijna meteen aanbieden.

De darmgeluiden vielen tegen, ik denk dat dat toch nog een deel stress is, maar vergeleken met het gestuiter en gedoe van de wedstrijden van vorig seizoen, is het nu echt al een model paard. In de Vetgate heeft ze heerlijk staan eten en drinken, en was alles al snel weer helemaal in orde.
Dus op naar het tweede rondje.
En daar maakte ik een fout, zeker 3 km omgereden en O wat voel je je dan schuldig ten opzichte van je paard. Dat zich zo dapper door al de kilometers heen werkt!

Maar ze bleef vrolijk opgewekt en heerlijk actief. Heb geen moment getwijfeld aan of ze het wel aankon en ze bleef heerlijk ontspannen galoperen.

Ergens zag mijn vriend Gretha nog van haar paard afkukelen en dat per ongeluk op de plaat gezet....

een km of 7 voor de finish reden we op langs bollenvelden, nergens om mij heen een paard te zien en opeens kreeg Fiesta het in haar bol, staart in de lucht en showen maar

Nog even lekker doorgaloperen en daar is de finish al!!!

Onze gemiddelde snelheid was 16,25