Zilver voor team en van Beckhoven op WK!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Zilver voor team en van Beckhoven op WK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 14:30

http://www.hoefnet.nl/pages/index-ned.html
Hoefnet.be

ZILVER VOOR VAN BECKHOVEN EN HET TEAM

Catton Hall
Na 3 dagen keihard presteren is het Dirk van Beckhoven, een 20-jarige menner uit Oisterwijk, gelukt een zilveren medaille in de wacht te slepen. Na dressuurproef van 55 strafpunten, stond van Beckhoven op een 12e plaats in het tussenklassement. Ander teamlid, Yvonne de Ruijter, haalde in de dressuur de 1e plaats. Na een uitstekende generale repetitie op de mendag haalde zij in het Engelse Catton Hall slechts 39.80 strafpunten.
Individueel rijder Geert Bongers plaatste zichzelf na de eerste dag op een 6e plaats met een proef van 47.60 strafpunten.

Ook bij de tweespannen werden super prestaties neergezet. Ook hier een overwinning voor de Nederlanders: Ewoud Boom reed zijn beste proef sinds jaren, zoals hij zelf meldde. Zijn proef was goed voor 46.88 strafpunten. Zijn naaste teamlid zette eveneens een goede proef neer, die zorgde voor een 12e plaats en 56.64 strafpunten.
Karel van Kekem, die dit jaar voor het eerst in deze hoogste klasse start, reed zijn 2-span Hackneys naar de 6e plaats en kreeg van de jury's maar 52.32 strafpunten.

Bij de vierspannen liet de dressuur wat te wensen over, maar verwacht werd dat deze in de marathon goed gemaakt azouden worden.
Yvonne Houten, die individueel reed, was de beste Nederlander. Zij kwam tot een gemiddelde van 57.44 strafpunten. Vader en zoon van de Kamp stonden lager geklasseerd. Senior reed 64.80 strafpunten en junior sloot de rubriek met 81.28 strafpunten.

Voor de marathon de kansen voor de Nederlanders groot! En dit bewezen onze landgenoten ook dit jaar weer. Van Beckhoven reed zijn Welsh Arabier Frits naar een uitstekende 2e plaats, waardoor hij in de tussenstand meteen naar de 3e plaats snelde.
Na de geweldige dressuurproef van Yvonne de Ruijter had zij minder geluk in de marathon, helaas vergat zij op hindernis 4 een poort waardoor zij uitgesloten werd. Hierdoor verloor het team ook haar prestatie in de dressuur.
Ook New Forester Liesbos Ivo had zijn turbo gevonden en samen met menner Geert Bongers was hij goed voor een 21e plaats.

Ook het geluk van Ewoud Boom was op de 3e dag van dit WK vervlogen. De menner ging op hindernis 2 te hard, waardoor de wagen op zijn kant is gegaan. Maar een echte Nederlander geeft niet op, wanneer hij niets mankeert. En zo ging Boom ook verder. Op alle hindernissen zette hij de snelste tijden neer!
Jan de Boer en Karel van Kekem waren de zaterdag ongeveer gelijk, de menners bezetten de 10e en 11e plaats in de marathon.

Bij de vierspannen was het feest! Wat er verloren was in de dressuur, werd goedgemaakt in de marathon. Vader Aart won de marathon en junior werd 3e. Ook Yvonne Houten deed uitstekend haar best.

De laatste dag was het spannends, Van Beckhoven moest foutloos blijven om een podiumplaats te behouden. En dat lukte hem! Dit betekende een zilveren plak! Door de diskwalificatie van Yvonne de Ruijter in de marathon, telde haar vaardigheid niet mee, desalniettemin reed zij een uitstekende proef met 3 strafpunten als resultaat.
Geert Bongers kwam op een nette 8ste plaats met maar 3.78 strafpunten in het laatste onderdeel.

Bij de tweespannen kwam de vaardigheid hard aan, geen enkele aanspanning slaagde erin een foutloze proef neer te zetten. Teamlid Jan de Boer bezette een 2e plaats met slechts 3 strafpunten, waardoor hij in het eindklassement naar een 7e plaats steeg. Door de tegenvaller in de marathon van Ewoud Boom viel er weinig meer te verbeteren, hij zette een vaardigheid neer met 14.39 strafpunten.
Karel van Kekem zette ook zijn beste beentje voor en liet zien dat hij niet onder deed voor zijn teamleden, hij reed 6.87 strafpunten.

Bij de vierspannen was het weer feest. Aart van de Kamp junior was het enige vierspan wat foutloos door de proef kwam en dit bezorgde hem een 8ste plaats. Zijn vader reed er helaas 1 balletje af, waardoor hij alsnog op een bronzen plek kwam aan het einde van deze WK.
Yvonne van Houten had minder geluk in deze lastige proef en reed 20 strafpunten, waardoor ze zakte naar een 9e plaats.

Bron: Hoefnet.nl

Tinkebel

Re: Zilver voor team en van Beckhoven op WK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:04

Leuk verslag Sanne, Nederland heeft het goed gedaan dit jaar
gefeliciteerd iedereen

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:31

Super gedaan allemaal!!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:12

Sanne: een leuk verslag
en Nederland heeft het super gedaan

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 16:41

Er moet nog wel bij dat Nederland als team 2e is(of heb ik daar overheen gelezen.. )

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 16:50

Kijk in de titel

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 17:54

Haha blond

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:35

Super heeft Nederland gepresteerd in Catton Hall!!

Morgen ga ik naar Ewoud en om me top pony Melle te rijden (1ste met de dressuur proef in Engeland)

Iedereen heeft echt vet goed gereden. Me complimenten

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:11

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:02

Super heeft Nederland 't gedaan.

Mooi

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:44

Daan jij hebt op de een of andere manier altijd een betere plaats om alles te zien ik zie die gasten altijd vanaf de achterkant. En mijn foto's zijn dan dus ook zo

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:54

Yvonne de Ruijter geeft bij ons menles en ik hoorde dat de uitsluiting geheel onterecht is! Ze heeft wel degelijk goed gereden en hier zijn zelfs opnames van gemaakt door de Duiters, maar zij willen die opnames niet laten zien. (natuurlijk, dan zouden ze hun plek kwijt zijn). Best wel banketstaaf dus!

x_horses_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:56

goed gedaan!!
mooi verslag trouwens

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:01

sax89 schreef:
Morgen ga ik naar Ewoud en om me top pony Melle te rijden (1ste met de dressuur proef in Engeland)

Is Melle Millennium van jou dan???

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:58

Nee, Melle Millennium is van mijn leraar en zijn zoon. Omdat hij Melle heel veel aanleg heeft voor de dressuur hebben ze aan mij gevraagt of ik hem wil uitbrengen op concours. Zodat ik mij zelf ook verder kan ontwikkelen in de sport.

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:08

OK...ik dacht al...omdat je het over JE super pony Melle had...
Naja...doe jaap en ewoud maar de groeten dan he