allereerste wedstrijd ooit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

allereerste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 11:08

Gister had ik mijn allereerste (onofficiele, dat wel )wedstrijd ooit. Alle jonge lessertjes bij mij op stal vonden het maar wat grappig; ik was drie keer zo oud maar zij hadden al veel meer wedstrijden gereden dan ik . De laatste tijd ging het niet zo goed met rijden dus ik had er een hard hoofd in.

Losrijden was in het land, had ik ook nog nooit gedaan met mijn paardje dus ook weer een hele ervaring. Ik had een keurige hengstenvlecht gemaakt omdat de vlechtjes die ik had gemaakt de dag ervoor eruit zagen als een langgerekte drol. Mandorra d'r manen zijn heel dik en vrij lang dus leek een hengstevlecht de oplossing. Niet dus. Op stal was de eerste er al uit, de tweede vlecht die ik had gemaakt was er na het eerste drafje al helemaal uit. Jammer dan, dan maar los.

Het rijden ging heerlijk ontspannen, in een lekker rustig tempo en Mandorra gaf zowaar het hele proefje na, zonder met haar hoofd te schudden. Ik was ook lekker ontspannen, dat had ik helemaal niet van mijzelf verwacht, juist omdat ik de laatste tijd zo opkrampte met rijden. In het begin ging het even fout, mijn voorlezer maakte een foutje. Na het groeten moest ik op de linkerhand en dat deed ik ook. Volgens haar moest ik echter op de rechterhand dus maakte ik een volte en hop; de rechterhand op. Ik zat daar nog géén twee seconden en ze riep dat ik wel gelijk had; toch de linkerhand Mijn lezer vond het echt vreselijk en schaamde zich rot terwijl ik het eigenlijk wel oké vond. De spanning was in ieder geval gebroken!

Het proefje verliep niet vlekkeloos, ik heb wel wat foutjes gemaakt maar ik heb heerlijk gereden en Mandorra vond het ook wel leuk en daar gaat het voor mij om. Ik heb zo'n idee dat ik laatste wordt, dat dacht ik ook al voordat ik eraan begon. Ik ben absoluut geen doemdenker maar het zou raar zijn als ik hoog eindig; ik heb doortje nog geen twee maanden en het ging de laatste tijd echt verrot (door mij uiteraard want doortje kan het wel ) en heb nog maar één les gehad. De anderen die de proef reden hebben hun paarden minimaal één jaar en iedere week/ twee weken privéles. Daar is moeilijk tegen op te boksen. Ik ben wel heel benieuwd naar mijn protocol, ga t vanavond zien. Moest het even delen met andere paardenliefhebbers. 'T was toch wel een adrenaline rush gisteren.

Rieta

Re: allereerste wedstrijd ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:33

nou gelukkig dat je zelf er tevreden over bent :d ben benieuwd naar je punten

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 12:43

Hej
fijn voor je dat het rustig verliep
Wat de voorlezer betreft was best wel jammer maar moet wel grappig zijn =p ( zondag bij mijn officiele proef ben ik verkeerd gereden de lezer zei B en ik verstond E =p k was zo kwaad op mij zelf want de rest was netjes )
Die vlechtjes => in het vervolg VEEEEEELL rekkertjes doen :p en als je dan nog schrik hebt mss haarlak ofzo en anti schuur !!! want vaak gaan ze er ook aan het schuren . Nog veel succes en heb er vooral lol in !!!!

Saar

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 10:44

Zo, vandaag mijn protocol gekregen, had 149 punten. Voor de echte dressuuurcracks is dat misschien niet zo veel maar ik ben er heel erg blij mee na alles! Ben ook niet eens laatste geworden, er zijn er in ieder geval twee onder mij geeindigd. Het is wel jammer dat er bij het punt waar verkeerd is voorgelezen een 6je is gegeven, het ging erg netjes alleen ben ik iedere kant een keer opgegaan...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:48

Nou keurige punten hoor voor de eerste keer! En een zesje is toch niet zo heel laag voor verkeer rijden? Meestal krijg je -2 punten aftrek omdat je fout rijdt..

Nou ik hoop dat dit perspectief biedt voor de toekomst! Succes

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 23:20

Als je er zelf een goed gevoel over hebt is het eigenlijk al goed. Wel jammer dat je voorlezer een foutje maakte maar ach, 149 punten is zeker niet slecht als je je paard nog maar 2 maanden hebt, zeker niet als je niet zo veel met haar lest. Succes met de volgende wedstrijden!