Oefencross Wieringerwerf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Oefencross Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 12:03

Hallo,

Wie doen er aan mee?

Wat voor ervaring moet je hiervoor hebben wat betreft sgw? Ik heb vorig jaar meegedaan aan de trainingen in Friesland, maar was niet zo'n groot succes. Paardje is nu wat rustiger geworden en werkt beter mee, dus lijkt me opzich wel leuk. En wat voor niveau is deze oefencross?

Scum

Re: Oefencross Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:35

Het is een training in een groep. En na de training mag je de cross ook nog eens in je eentje rijden. Zit me iets van bij dat je B +1 moet zijn met springen om mee te mogen doen. Vraag het even aan Gomir of ReddyTobias.....
Het niveau is heel goed te doen. Een gemakkelijke B cross (als het tenminste gelijk is aan vorig jaar).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 01:00

De oefencross in Wieringerwerf is heel goed te doen. Je gaat idd eerst met een groepje het bos in om de route te verkennen en de hindernissen te oefenen. Als je het een beetje treft met de begeleider leer je daar ook echt wat van
Als alle groepen het bos in zijn geweest dan mag je zelf het rondje nog een keer rijden.

Het staat denk ik een cm of 70, kan dat nooit zo goed inschatten. Als je iets niet aandurft kun je het altijd overslaan.

SGW-ervaring is verder niet nodig. Denk dat je met je ervaring uit de regiotrainingen al verder bent dan de meeste deelnemers

De eis voor deelname was geloof ik B+1-dressuur. Voor de officiële cross moet je minimaal een punt in het B-springen hebben, maar dat is gewoon volgens het reglement
Ze doen trouwens meestal niet zo moeilijk over dat punt in de dressuur. Ik heb met Otje nog nooit dressuurwedstrijd gereden, maar kon vorig jaar ook gewoon inschrijven.

Als er nog mensen zijn met jonge paarden die zelf niet zo erg durven, ik heb nog tijd om wat extra te rijden dat weekend.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:07

gomir schreef:
Als er nog mensen zijn met jonge paarden die zelf niet zo erg durven, ik heb nog tijd om wat extra te rijden dat weekend.

hahaha welk weekend is het dit jaar??? ik kan zowiezo niet mee doen... maar misschien kan ik nog ff komen kijken.....

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:20

6/7 augustus. Als ik mn vader kan overhal met de trailer te rijdenw il ik wel meedoen. Vorig jaar met de trainingen was het veel gesteiger en gedoe, maar dat deed is toen met springen en buitenritten ook en dat is nu over. Verder vind ik het als je iets niet aandurft kun je het overslaan toch ook wel relaxt klinken ..ik zal eens ff horen hier thuis. Nog meer bokkers die gaan?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:10

Ik doe ook mee !!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:42

Ik ben ook weer van de partij dit jaar op de zondag!
Ik start op de officiele cross in de M, maar vond dit nog een zeer welkome gelegenheid om nog even lekker te oefenen op het terrein aldaar.
In de M moet je ook de betonnen buis van de hoge kant nemen en daarr ben ik nog een beetje bang voor. Dan kan ik die nog even oefenen en de waterbak natuurlijk!!
We zien elkaar daar vast wel weer Gomir!! Gezellie!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:07

Ik doe uiteraard ook weer mee Weet nog niet met welke pony; of gewoon mn eigen (Lars, start ik dit jaar L-SGW mee) of Orcha waarmee ik alleen (B-) spring... Deed de crosstraining in Biddinghuizen namelijk ook erg leuk!!! We zien wel.. Ik ben er in ieder geval écht wel

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:38

Ik weet niet of ik ga mee doen.
Ik ben die 2 weken ervoor op vakantie dus het lijkt we niet handig als je paard 2 weken stil staat en dan meteen een oefencros gaat rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:42

Presley schreef:
Ik weet niet of ik ga mee doen.
Ik ben die 2 weken ervoor op vakantie dus het lijkt we niet handig als je paard 2 weken stil staat en dan meteen een oefencros gaat rijden.

Gomir heeft nog tijd over. Die kan jouw paard dan toch rijden?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:39

gomir heeft dringend een paard nodig onder der kont haha
ik woon er nasat(nog wel) maar als het goed is heb ik met SGWukkie ff afgesproken! misschien dat ik ook wel een paardje start op de oefencross(alhoewel ik daar geen startkaart mee heb, maja dan kijk ik ze wel lief aan! ze snappen toch ook wel dat ik een btje kan rijden gheghe)

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:07

Mijn vriendin heeft zich opgegeven voor de oefencross.... Maar nou vroegen we ons af of een bodyprotector verplicht is...

Dit is voor haar een uitprobeersel en misschien gaat ze er helemaal niet mee door. Een beetje zonde om dan een bodyprotector aan te moeten schaffen....toch?

alvast bedankt en misschien tot augustus....

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 17:47

Op startlijsten staat het ook, daar staat dat je wel springen moet zijn met een winstpunt (heb ik niet) en opgeven dmv coupon..tis toch geen echte cross? Sorry voor al die vragen hoor, mar wil graag alles weten

Ik zal heel binnenkort mn pa eens lief aankijken, heb die avond ervoor ook al wedstrijd..maar goed.

Lijkt mij dat je wel een bodyprotector moet dragen, kan je vriendin niet ergens een lenen? Voor een keer is het idd een duur grapje.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:39

dat zal voor de echte wedstrijd zijn geweest (27 augustus ofzo??)

voor e oefencross hoe je echt geen coupons op te sturen volgens mij!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:51

Voor een oefencross heb je idd geen startcoupons nodig. Een bodyprotector lijkt me toch echt wel verplicht. Nog nooit iets anders meegemaakt. Lijkt me ook absoluut niet slim om zonder te rijden.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:51

Er staat op startlijsten dat je voor de OEFENCROSS B+1 wp bij het springen moet hebben ! En je moet een kopie van je startcoupon opsturen !
En bodyprotector is ook verplicht

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 21:55

Nou ik heb me opgegeven , via de Noordelijke SGW site. Daar staat startgerechtig in B springen, dus B dr + 1 wp.

Was ff hele planning, door vakantie van werknemers moest mn pa werken, maar heeft omgepland. Zou het weer 9 uur 's ochtends beginnen? Daar gaat mn pa nu van uit namelijk. We hebben er zin in!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:57

wat is die site dan ???

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 23:59

www.noordelijk-sgw.nl

ik had al mail van Ineke dat we via de site op konden geven

Meestal begint het wel om een uur of negen idd, maar je kan ook in de late groep zitten(half elf ofzo)

Ik weet nog niet of ik meedoe, niet met Otje. Die loopt daar wel rond, vind ik zonde van mijn geld.
Hangt er dus vanaf of ik nog wat voor iemand moet rijden dat weekend of niet Vind het wel heel leuk om mee te doen. Ik zou eigenlijk de merrie een keer meenemen voor de fun, maar ik ga er maar even vanuit dat die dan nog niet goed is

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 16:16

Ik heb nog wel een stoere snelle shet voor je ..die mag wel mee..haha. Ineke heeft mij dan uit het sgwbestand gegooit denk ik, had geen mail . Ging vorig jaar ook niet erg goed met die trainingen..maar ja, nieuwe kansen .

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:15

gomir schreef:

Ik weet nog niet of ik meedoe, niet met Otje. Die loopt daar wel rond, vind ik zonde van mijn geld.

Ik wil Otje best voor je rijden hoor

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:56

Sigrid Langedijk doet mee op zondag met mijn paard.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 13:21

Welke dag hebben jullie opgegeven? Ik de zaterdag.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:50

Ik geloof niet dat je veel keuze hebt voor welke dag je je kunt opgeven. Elke klasse is maar op 1 dag.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:52

Voor de oefencross wel hoor Scum Dat is op zaterdag 6 en op zondag 7, je kunt zelf een voorkeur aangeven.