Hoi allemaal,
Gisteren had ik mijn eerste wedstrijd sinds 2,5 jaar weer, met het paard van mijn vriendin. Ik rijd en verzorg haar, omdat mijn vriendin in het buitenland verblijft.
We zijn begonnen met wedstrijden en dat heb ik geweten!
Movie is een heerlijk paard, alleen erg snel heet en dan weer moeilijk ontspannen te krijgen. Je moet haar zeg maar altijd 2 stappen voor zijn, anders gaat zij voor jou denken.
Nou gisteren in Venhuizen voor het eerst B gestart. Haar eigenaresse heeft al wel met haar gestart, maar ik begin dus overnieuw, netjes in de belangrijke basis.
Ik was nog niet opgestapt of de tijdbom wond zich op, ik wist al dat ze heel heet was met wedstrijdne en dat je een tijd moet inrijden voor ze lekker relaxt word, maar ik keek er toch van op.
Ik ging heen voor de oefening en om te kijken hoe ze op alle sreageerde, dus verwachtte er al niet veel van.
Ik heb 50min. ingereden, veel galloppeerd, maar ze bleef heet. Er lagen trouwens ook onwijs veel koeienvlaaien op het inrijterrein, rijdt neit fijn! Echt, over haar hele lichaam stonden de aders dik erop!En zoveel schuim heb ik nog nooit op een paard gezien..
Maar het inrijterrein was ook vrij klein,met veel paarden tegelijk. Daar raakte ze ook verhit van.. ik heb geprobeerd haar aan het werk te houden en te laten ontspannen.
Mijn eerste proef ging dan ook niet erg fijn, maar ze deed haar best. Ze sprong 1x te vroeg aan en wilde absoluut niet stil staan. Dat was jammer, heb ik zeker punten op verloren. Paar keer verzet, maar niet ernstig. Ze was gewoon niet ontspannen.
De 2de proef ging stukken beter, ze was veel meer ontspannen. Ze wilde nog niet stil staan, maar ze was rustiger en ik kon makkelijker mijn proef rijden.
Ik was dan ook echt tevreden toen we klaar waren.
De 1ste proef hadden we 142 en de 2de proef 150. Op mijn 1ste protocol stond: Leuk paard, probeer haar meer met ontpanning te rijden. Dat vond ik leuk dat dat er op stond.
Bij de 2de had ik een strafpunt, omdat ik volgens de jury niet naar E was gereden bij een wending. Ik weet zeker dat ik dat wel deed, maar goed.. beetje zwaar gejureerd vind ik :S
Al met al was ik best tevreden, ik had geen hoge verwachtingen en weet dat ze haar best had gedaan.. Ze vind alles zo spannend en wil wel graag, maar kan gewoon nog niet goed ontspannen.
We hebben nog veel te werken samen!!
16 juli wordt onze 2de wedstrijd samen.
Groetjes Linda
Foto's komen nog