Een 1 voor te laat aanspringen in galop....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XLC70

Een 1 voor te laat aanspringen in galop....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 09:47

Tja, dat overkwam mij afgelopen zaterdag in de L2.....

Ik moest bij A aanspringen in de galop, alleen miss-super-geconcentreerd verstond H (en dan te bedenken dat ik de proeven de dag ervoor nog uit mijn hoofd wist...)

Maar goed, mijn voorlezer schreeuwde dat ik moest aan springen dus sprong ik aan ongeveer net na K! In feite was ik dus gewoon te laat!!

Kreeg ik dus een 1 voor.... Er staat op mijn coupon "niet getoond"... Ben ik het niet mee eens, maar goed...

De jury vertelde mij gelijk na de proef dat ik een 1 gekregen had... Ach, ik ging de discussie maar niet aan, maar ik baalde wel!
En dan te bedenken dat ik vierde was met maar 3 prijzen en ook nog eens 154 pnt haalde... *zucht*

Ieder z'n eigen beslissing, maar ik vond het toch best zwaar gerekend!!

Civic

Re: Een 1 voor te laat aanspringen in galop....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:36

Dat is zeker heel zwaar gerekend! Balen zeg, anders had je vast die wwinstpunt gehad hé??

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:50

Het komt vaker voor dat je een 1 krijgt voor een niet getoond onderdeel.. Je bent wel aangesprongen maar niet op de plaats waar het gevraagd werd..dus niet getoond

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:07

knightloekie schreef:
Het komt vaker voor dat je een 1 krijgt voor een niet getoond onderdeel.. Je bent wel aangesprongen maar niet op de plaats waar het gevraagd werd..dus niet getoond

Wel getoond, maar te laat!!

En die 1 heb ik wel vaker gehad hoor, maar dan reed ik travers zonder zienbare stelling, kreeg ik ook een 1. Maar dat is een ander verhaal vind ik!

Ik kan er verder ook niets anders van maken, ik vind het alleen erg streng!! Doe dan een 3 ofzo!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:17

XLC70 schreef:

En die 1 heb ik wel vaker gehad hoor, maar dan reed ik travers zonder zienbare stelling, kreeg ik ook een 1. Maar dat is een ander verhaal vind ik!

je had op de letter A moeten aanspringen de H ligt 5 letters verder. Ik denk als je bij de F/B was aangesprongen je wel een 3 had gekregen..
Je had iets moeten laten zien bij de letter A en dat heb je niet gedaan..das toch duidelijk dat het dan niet getoond is

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:35

knightloekie schreef:
XLC70 schreef:

je had op de letter A moeten aanspringen de H ligt 5 letters verder. Ik denk als je bij de F/B was aangesprongen je wel een 3 had gekregen..
Je had iets moeten laten zien bij de letter A en dat heb je niet gedaan..das toch duidelijk dat het dan niet getoond is

Ik reed rechtsom hoor... Dus als ik na K aansprong, is dat dezelfde vergelijking als F/B die jij noemt!
Weet je het beter ofzo??? Ik reed die proef toch?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:47

XLC70 schreef:
Ik reed rechtsom hoor... Dus als ik na K aansprong, is dat dezelfde vergelijking als F/B die jij noemt!

A - H (rechtsom) is ook nog altijd 3 letters (een hele lange zijde) te laat..

XLC70 schreef:
Weet je het beter ofzo??? Ik reed die proef toch?

Ik probeer alleen maar uit te leggen hoe de jury hier over gedacht heeft Maar ja als je niet tegen de waarheid kunt moet je ook maar geen topics meer openen waar je reacties op je kunt krijgen.... Wat wil je dan dat de mensen zeggen:
Oh ja wat een belachelijke jury je sprong een hele lange zijde te laat aan en je krijgt een 1 met als commentaar niet getoond.. schandalig.. waar is die jury mee bezig

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:50

Ik irriteer me eraan dat je wel commentaar geeft, maar mijn topic niet goed leest. Ik verstond H, maar sprong vlak na K aan, dat is dus in Jip&Janneke taal gezegd, vlak na de bocht bij A, dus ongeveer 4 meter na A!
En niet de hele lange zijde zoals jij zegt......

En verder kan ik prima tegen commentaar, mits goed onderbouwd!!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:59

Balen, zeg. Dit heeft je in elk geval een winstpunt gekost en misschien ook nog wel een prijs.
Toch is het de verantwoording van de ruiter om de proef te kennen en staat de jury dat hstreng is) wel in zijn recht. Het is uiteindelijk niet getoond.
Verder is de letter K verder dan 4 meter verwijderd van A (ca. 10 meter plus 6 meter)

Volgende keer meer geluk en succes!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 12:03

venga schreef:
Verder is de letter K verder dan 4 meter verwijderd van A (ca. 10 meter plus 6 meter)

Volgende keer meer geluk en succes!

Ach ja, ik snijd graag af, haha!

Maar zoals ik ook in het topic startte, ik kan er verder niets aan doen, eigen verantwoordelijkheid, dat zeker! Ik vind het alleen ZWAAR gerekend! En verder maakt het me weinig uit! Wil voorlopig toch nog geen M starten!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:52

Het is maar net hoe je het ziet .. Misschien vind de Jury dat je in de L2 gewoon netjes op de letter moet kunnen rijden.. en daar moet ik ze dan wel weer gHet had misselijk in geven.

Zo gaat het nu een keer in dresuur en er wordt altijd zo op die jury's gemekkerd als je daar mee zit dan moet je lekker gaan springen. pech .. volgende keer beter opletten.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:23

Op zich heeft de jury wel gelijk, want je hebt het niet op de plek getoond waarop je het moest tonen....

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 14:27

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:54

nou nou .. niet zo flauw reageren je hebt gewoon een fout in je proef geredenen die is je afgestraft. De jury heeft het naar mijn inzicht streng maar correct gepunt voor een L2 proef.

Sjit happens.. volgende keer gewoon goed aanspringen simpel zat

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:56

Een 1 geven in de L2 vind ik belachelijk. Zelf heb ik een keer een 2 in de B gekregen voor het verkeerd aanspringen in galop, wel hersteld gelijk, maar toch een 2. We rijden toch voor de fun?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:08

Als je voor de fun rijdt moet je lekker thuis blijven of je niks aantrekken van je punten en gewoon voor jezelf bekijken of je lekker hebt gereden. Net zo makkelijk. Als je voor de punten gaat moet je proberen geen fouten im je proef te maken

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:49

Betteke schreef:
Een 1 geven in de L2 vind ik belachelijk. Zelf heb ik een keer een 2 in de B gekregen voor het verkeerd aanspringen in galop, wel hersteld gelijk, maar toch een 2. We rijden toch voor de fun?

Als je echt voor de fun rijdt..moet je zo'n punt dan ook voor een keertje met een korreltje zout kunnen nemen en er geen drama van maken
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat de jury een terechte beslissing heeft genomen, idd wel streng maar zeker terecht..

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:56

Ik kreeg er een 4 voor in de M1 dus dit is wel heel erg zuur zeg!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:07

Een 1 is wel erg laag ..
Maar een ding snap ik niet, waarom spring je bij K aan als je H hoorde ..

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:19

mOmmii schreef:
Een 1 is wel erg laag ..
Maar een ding snap ik niet, waarom spring je bij K aan als je H hoorde ..

Toen ik voorbij de A reed (rechtsom!), schreeuwde mijn vriendin (die voorlas) Je moest bij A, aanspringen!!! Dus sprong ik gelijk aan, net na K was dat!

En nogmaals, het gaat mij er niet om of de jury wel of geen gelijk heeft. Hoe zij mijn fout afstrafte, moet ze zelf weten, maar ik vind het gewoon ZWAAR berekend!
Dat is het enige wat ik erover kwijt wilde en dus dit topic startte...
En niet om de jury af te zeiken, ik baal er gewoon van!!

Ach, ik rijd die proef nooit meer verkeerd, haha!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:22

XLC70 schreef:
:O

Kom op zeg, door dit topic te plaatsen vraag je toch zelf om reactie??

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:25

Voor de LAATSTE keer dan: Ik word erg MOE ( ) van het feit dat mijn topic zo verkeerd wordt gelezen! Die smiley was niet tegen jou bedoeld, het is maar net hoe je hem opvat!!!!

Ikje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:30

Inderdaad zwaar aangerekend, maar de 1 kun je ook gekregen hebben omdat de voorlezer je hielp door de zeggen dat je alsnog moest aanspringen. Ik schrijf regelmatig, en de jury's zijn niet happig op voorlezers die even helpen.
Mag ik vragen welk jurylid je had? Dit heb ik namelijk vaker gehoord, kwam ook voor in Gelderland.

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:45

Ik weet niet precies hoe ze heette, ik kon het handschrift niet lezen.....
Maar ze gaf de 1 puur omdat ik niet bij A aansprong! Na de proef zei ze namelijk dat ze het zo zonde vond omdat de proef verder heel netjes ging....
Ze zei dat ik beter een rondje had kunnen rijden en opnieuw bij A kon aanspringen, dan had ik een 6 -2 gehad... Ach ja, achteraf hè....
Toen grapte ik nog, zul je net zien dat het mijn winstpunt kost!! En ja, hoor....
Jammer, maar niets aan te doen!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:49

Ja, da's balen, en inderdaad best wel streng.

Ik had een keer in de L2, dat ik op de grote volte middengalop moest tonen, was op gras en het was wat nat.
Op het einde van de volte glijd mijn paard met een achterbeen weg, maakt een rare tussenpas en galopeert weer verder.
Toen had ik ook een 1, vond ik toen ook best streng aangerekend, maar goed.
Ik zag het ook pas toen ik in de auto zat, "huh, een 1 ?!?! " Moest echt nadenken waar ik die voor had gekregen, tot ik me herinnerde dat m'n paard een pasje weggleed.

Ik denk dat het gewoon net pech is, een andere jury had het waarschijnlijk wat minder streng aangerekend (als je goed en netjes was aangesprongen, een 3 of 4 met "te laat").
Nou ja, volgende keer beter