Starten in de dressuur ook voor de veredele recreatieruiter?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Starten in de dressuur ook voor de veredele recreatieruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 19:01

Hey,

Hier even een discussiepunt! Wat ik hier soms een beetje proef is dat er gesproken wordt van onklare combinatie's. Of dat mensen niet snappen dat sommige mensen starten in de dressuur, terwijl ze in hun ogen niet startklaar zijn?!

Hier even mijn situatie:

Mijn paard is absoluut geen geweldig dressuurpaard! En ik ben ook niet een geweldige dressuurruiter. Ik kom eigenlijk net kijken, en vind het dressuur rijden erg leuk. Mijn paard kan heel mooi lopen, maar dat is hard werken en soms krijg ik op wedstrijden de ontspanning er ook niet goed uit.
Maar ik doe het puur voor mijn lol! En om ervaring op te doen samen met mijn paardje! Ik weet dat ik nooit ver zal komen binnen de dressuur. Misschien tot aan de L2. Ik zit nu pas net in de B
Maar ik vind dit zelf geen probleem! heb meer zoiets van: wie weet wat er ooit nog voor me gaat komen, dan heb ik al wel een beetje ervaring opgedaan! Ik ga ook nooit voor de winst zeg maar. ben tevreden als het in mijn ogen goed is gegaan en ik netjes rond ben gekomen...

Mijn vraag is meer: Hoe denken julllie over ruiters als ik in de officiele dressuur klasse????

Wees maar gewoon helemaal eerlijk, ik zal me niet aangevallen voelen. Maar wil t wel eens weten eerlijk gezegd

Kom maar op!!!!

obelix

Re: Starten in de dressuur ook voor de veredele recreatierui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:07

Zolang je maar lol met je paard hebt is het goed toch?? wat zou de mening van een ander er dan toe doen?? Geniet van je dier ,dat is het belangrijkste !

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:11

Ik zie het probleem niet zo .

Op de wedstrijden waar ik start zijn veel mensen die gewoon van alles en nog wat doen met hun paard en ook af en toe een wedstrijd rijden.

Ik hoor zelf ook bij die groep . Ik rij alleen in het zomerseizoen af en toe een wedstrijd dus als dat er 6 of 7 per jaar zijn is dat veel .

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 19:12

Tuurlijk ik blijf toch wel doorgaan in de dressuur. Maar ik ben dr gewoon benieuwd naar hoe mensen daarover denken. De een is uiteraard fanatiekr dan de ander!
Meer benieuwd dus....

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:56

Ik heb er geen problemen mee. Je moet toch rijden wat je wilt?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 20:02

Ik heb me voor de lol tot de nu M2 doorgeworsteld... Als je maar niet opgeeft en er plezier in houdt, dan kan je héél ver komen! Succes!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:47

ik voel me soms precies hetzelfde. ik heb een oud manegepaard gekocht en ben nu een jaar bezig met wedstrijden B( heb er denk ik 9 gedaan) daaruit 6 punten gehaald, omdat willem en ik vaak ruzie hebben en het er in wedstrijden nooit uitkomt. maar ik hou vol ik heb gezegd ik wil L2 startrechtigd zijn, dus nog niet eens geklasseerd. ondertussen heb ik dat doel bijgesteld tot 1 punt in de L1 maar goed, daarna zie ik verder, maar ik blijf volhouden, ook al zullen andere mij zien als iemand die maar moet stoppen met dat ouwe beest.

maar weet je wat het is.. we kunnen allemaal een paard in training zetten of een paard kopen wat een blikvanger is. maar is het echt zo belangrijk om, ff om maar wat te zeggen z te worden? dat zegt echt helemaal niets.

ik ben een blije B ruiter en niemand die mij daar belachelijk om kan maken, ik ben trots op mijn mannetje wat hij nog gepresteerd heeft

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:57

Zolang je paardvriendelijk aan het rijden bent, heb ik geen bezwaar.

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:28

Ja, zolang je er zelf lol in hebt is er toch helemaal niets mis mee??
En je traint er thuis toch ook voor om je beste beentje voor te zetten op wedstrijd, of dat nou op B niveau of Z niveau is maakt het toch niet uit.
Ik vind het wel wat anders als mensen normaal gesproken langs de weg crossen en dan moet op zondag opeens het paard en goede proef lopen, dat kan je niet van zo'n dier verwachten.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 23:31

start maar bij mij,dan win ik van jou...nee..geintje.

ik denk dat ik dan ook onder je categorie valt,ik rij voor de lol.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:57

Ik heb er geen problemen mee hoor !! Zou niet weten waarom wel !! Kijk tuurlijk zie ik ook weleens iemand waarvan ik denk '' hmm...die had misschien een privelesje meer mogen nemen ''

maar meestal is dat een uitzondering combinatie die bijv. over het hekje sprong , of keihard scheurde door de ring ! Maar ik interesseer me eigelijk vrij weinig in anderen , ik rijd toch ook gewoon voor mezelf!!??!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 07:22

Tja, de ene neemt wedstrijdrijden zeer serieus en is de wedstrijd HET doel van de training.
De andere neemt het paardrijden heel serieus en pikt eens een wedstrijdje mee.

En dan heb je nog diverse combinaties hiertussen.
Voor Saskia en Ulysses is het vooral het rijtechische aspect op een ze hoog mogelijk plan krijgen, de basis er goed uit kunnen rijden.
De wedstrijd onderdelen worden maar heel weining geoefent. Je zal haar nooit 5 x achter elkaar bij A zien afwenden om op g halt te houden. Dat soort zaken moet in de basis training zitten.

Maar je hebt ook ruiters die eindeloos zo'n proef oefenen, en die komen maar weinig toe aan het rijtechnische.

Op een wedstrijd komen alle combinaties bij elkaar en de jury bepaalt wat hij of zij de beste vind. En ik hoop toch niet dat het ooit zover gaat komen dat de deelnemerslijsten gesplitst worden in
verschillende voorbereidingen van de ruiters.

Ik kan igg vaak echt niet zien wat je thuis het meeste doet, dressuur of boscrossen. Ik kan alleen zien of je je paard goed voor elkaar hebt of niet.

Dus mijn antwoord had ook kort kunnen zijn, nee!

Een ander verhaal is natuurlijk een ruiter of paard dat gewoon niet klaar is voor een wedstrijd en hele lage punten haalt.
Zolang die er zelf lol in hebben, prima. Maar als paard of ruiter alleen maar gefrustreerd raakt door die wedstrijden dan moeten ze lekker thuisblijven!