te veel winspunten..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annickk

te veel winspunten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 14:45

Ik heb nu 19 winstpunten, maar ik heb volgende week nog 1 keer wedstrijd in de B, maar is het dan erg als ik er 2 haal dus dat ik op 21 kom te staan of maakt dat niks uit?

Lielle

Re: te veel winspunten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:46

dat maakt niet uit, maar daarna moet je dus promoveren naar het L1.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:40

Lielle schreef:
dat maakt niet uit, maar daarna moet je dus promoveren naar het L1.

idd!

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:30

Het maakt wel uit als je geselecteerd bent voor de regiokampioenschappen. Dan kan je die proef beter niet rijden.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:05

bokkenootje schreef:
Het maakt wel uit als je geselecteerd bent voor de regiokampioenschappen. Dan kan je die proef beter niet rijden.

Daar heb ik idd ook iets over gehoord. Maar hoe zit het dan?

giwrliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:09

het maakt wel uit bij iedere winstpunt die je teveel rijd krijg je een boete!

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:29

giwrliej schreef:
het maakt wel uit bij iedere winstpunt die je teveel rijd krijg je een boete!

Onzin!!

Het is wel zo dat als je aan je max. aantal winstpunten zit en je start dan een volgende wedstrijd alsnog in die klasse dat je een waarschuwing krijgt en bij herhaling administratieve sancties volgen.

Als je in je eerste proef winst rijdt en daar al van op de hoogte bent en dus op de 20-wpgrens zit mag je gewoon je 2e proef rijden.
Zie disciplinereglement dressuur, artikel 124:
Indien men aan 2 proeven deelneemt op dezelfde dag, moet de 2e proef in dezelfde klasse gereden worden als de 1e proef, ondanks het eventueel behalen van de verplichte promotiegrens na de 1e proef.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:45

Van die boete is idd niets waar..

Annickk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 16:21

oww oke! dan start ik zaterdag nog 1x in de B en dan heb ik over 3 weken mijn L1 debuut Bedankt voor jullie reacties!

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 16:45

peerke schreef:
bokkenootje schreef:

Daar heb ik idd ook iets over gehoord. Maar hoe zit het dan?

Je mag in de laatste selectieproef die je rijdt niet over de 20 wp heengaan. Dus als je bv. al 18 hebt kan je eigenlijk geen proef meer rijden voor de kampioenschappen tenzij je nog een selectie moet rijden want in die laatste proef mag je hem wel vol rijden. Wij houden bijvoorbeeld onze dochter thuis omdat ze nu 15 wp heeft en nog 2 proefjes moet rijden en op de 2e plaats staat in de selectie dus kan heeft of het regiokampioenschap, daar zij gemiddeld rond de 170 punten rijdt kan ze dus nu niet meer starten op een gewonen wedstrijd, zij moet nog een selectie rijden en dan als dat goed gaat mag ze hem pas weer naar de kampioenschappen in een volgende klasse uitbrengen.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:08

Okeej nu snap ik het. Bedankt voor de uitleg. Rest mij nog 1 vraag. Hoe weet jij dat ze 2e staat. Zijn er ergens lijsten te bekijken waar dat op staat?

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:41

Op de site van onze kring staat de tussenstand, ik weet niet hoe dat in Friesland geregeld is maar kijk even op de site van jullie kring.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:05

bokkenootje schreef:
Op de site van onze kring staat de tussenstand, ik weet niet hoe dat in Friesland geregeld is maar kijk even op de site van jullie kring.

Die hebben we niet. Jammer. De andere kringen hebben wel een site.

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:50

nou met dit probleem zit mijn zusje dus ook
19 winstpunten nog een selectie en als ze deze goed rijd mag ze door...
ze zou niet kunne rijden en maar hopen dat degene die bovenaanstaan niet goed rijden of toch gewoon rijden...

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:22

je kunt je B wedstijd ten alle tijden omzetten in een L1 proef

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:59

Waarom wil je in de B starten als jeal bijna winst genoeg voor de L2 hebt? (als je in de juiste klasse had gestart)
Iedereen wil toch een klasse hoger?
Bovendien is het natuurlijk niet eerlijk voor de anderen.
"Om de prijzen weg te jatten" zoals je dat welleens grof hoort.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:39

Waarom zou het niet eerlijk zijn? Zie liever combinaties die hun klasse volrijden dan die ruiters die met hangen en wurgen de winstpunten halen en maar zo snel mogelijk overgaan naar de volgende klasse.
Zolang jij in die klasse mag starten dan hoor je daar thuis, ongeacht hoeveel punten je rijdt.

En als die anderen het niet eerlijk vinden dat iemand anders beter rijdt dan moeten ze geen wedstrijden rijden totdat ze zelf goede punten kunnen halen

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 23:51

Arabendu schreef:
Waarom zou het niet eerlijk zijn? Zie liever combinaties die hun klasse volrijden dan die ruiters die met hangen en wurgen de winstpunten halen en maar zo snel mogelijk overgaan naar de volgende klasse.
Zolang jij in die klasse mag starten dan hoor je daar thuis, ongeacht hoeveel punten je rijdt.

En als die anderen het niet eerlijk vinden dat iemand anders beter rijdt dan moeten ze geen wedstrijden rijden totdat ze zelf goede punten kunnen halen

Ja, zo kan je het ook bekijken.
Maar als je met suc-6 19 winstpunten haalt dan ben je naar mijn mening echt wel aan de L1 toe. Je haalt ze niet voor niets.
Zo moeilijk is de L1 ook weer niet en de 10 winstpunten zijn om in je klasse (en de volgende) te kunnen groeien. T is niet zo datje meteen aan de appuyemten en wissels moet, toch?

En er zijn serieus mensen die onder hun niveau starten om 1e te kunnen worden, nou dat vind ik erg misselijk moet ik je zeggen.
Dan houd je niet alleen andere voor de gek maar ok jezelf!

Stardust5Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:50

nee maak niets uit maar dan moet je naar de L1 succes

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:30

ik bedoelde appuyementen, lekker blind he!

Annickk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 10:57

Ik ben zo lang in de B gebleven, omdat ik telkens net een klein winstpuntje haalde.. dan kan ik wel over naar de L gaan maar dan rijd ik telkens 140 punten heb ik denk ik zelf ook niet zoveel aan... de afgelopen 2 wedstrijden heb ik nu in de 160 gereden dus ik merk dat ik er nu eigenlijk pas echt klaar voor ben om over te gaan...ben dus absoluut niet in de B gebleven om prijzen weg te jatten!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:01

Annickk schreef:
Ik ben zo lang in de B gebleven, omdat ik telkens net een klein winstpuntje haalde.. dan kan ik wel over naar de L gaan maar dan rijd ik telkens 140 punten heb ik denk ik zelf ook niet zoveel aan... de afgelopen 2 wedstrijden heb ik nu in de 160 gereden dus ik merk dat ik er nu eigenlijk pas echt klaar voor ben om over te gaan...ben dus absoluut niet in de B gebleven om prijzen weg te jatten!

Ok, dat is goed.
Ik maakte Arabendu alleen even duidelijk dat er ook dat soort slag mensen bestaan. En dat is gewoon niet eerlijk.
Dat is overgens niet alleen in de paardensport.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:53

Dat probleem heb ik dus ook, maar bij mij kwam het met vlagen. De ene periode ging het goed en de volgende racede ik de bak door. Nu gaat het wel beter en heb ik 14 wp.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:09

BailyKarlos schreef:
Waarom wil je in de B starten als jeal bijna winst genoeg voor de L2 hebt? (als je in de juiste klasse had gestart)
Iedereen wil toch een klasse hoger?
Bovendien is het natuurlijk niet eerlijk voor de anderen.
"Om de prijzen weg te jatten" zoals je dat welleens grof hoort.

Ik heb mijn L1 ook helemaal uitgereden, dit vooral omdat ik de L1 begonnen ben met dat paard. In 6 wedstrijden had ik 19 winstpunten en ben ik eruit gegaan. Anders was ik na 4 wedstrijden al over, dat ging me wel iets te snel. Nu ben ik na een week alweer L2 +8 (mede door Almelo) en die klasse rijd ik ook helemaal uit. Ik wil het gewoon rustig aandoen en het gaat me echt niet om de prijzen weg te kapen