Klopt het dat de jury's op selectie's vaak strenger zijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Klopt het dat de jury's op selectie's vaak strenger zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 08:00

Klopt dat?

Annash
Blogger

Re: Klopt het dat de jury's op selectie's vaak strenger zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 08:08

Ze zeggen het wel altijd maar ik vind van niet.
Ik scoorde op de selecties gewoon de punten die ik verder ook scoorde: 174 en 177. Normaal scoor ik met die pony ook in de 170 tot 180.

Op een RegioKampioenschap of Nederlandse vind ik de jury's meestal wel strenger, maar daar is (als het goed is) het niveau ook hoger dan op kringselecties.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 08:40

Ik vind ook van niet. Heb op allebei m'n selectiewedstrijden vrij normale punten gereden, zelfs nog wat hoger dan dat ik mezelf zou hebben gegeven

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 08:48

Shanna16 schreef:
Ik scoorde op de selecties gewoon de punten die ik verder ook scoorde: 174 en 177. Normaal scoor ik met die pony ook in de 170 tot 180.

Op een RegioKampioenschap of Nederlandse vind ik de jury's meestal wel strenger, maar daar is (als het goed is) het niveau ook hoger dan op kringselecties.

Ik vond ze juist op de Regiokampioenschappen veel minder streng. Of liever gezegd, ik had eindelijk eens het gevoel dat ze ons durfden te punten! Hier in de kring moet ik altijd 3x zo goed mijn best doen om boven aan te komen, op de Regiokampioenschappen was gewoon een nette foutloze proef genoeg.
Ik vind trouwens wel dat het niveau hier in de buurt veel hoger ligt dan in andere delen van Nederland. Ik start ook af en toe wel eens in een ander deel van het land, maar dan kreeg ik veel makkelijker wp dan hier, ook als er fouten in de proef zaten.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 08:58

Nou ik vond die jury's niet echt streng. Ik kreeg 176 voor een proef met wat foutjes en 164 voor een proef die helemaal goed ging. Maar vaker hebben alle jury's een verschillend beeld en daar erger ik me zo aan. Dan loopt hij te diep, rijd je hem meer van je hand moet hij weer dieper Maargoed ik rijd lekker zoals ik het wil

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:28

Nee, jury's krijgen echt niet de opdracht om dan strenger te zijn. Het is wel zo, dat op kampioenschappen wat betere combinaties rijden. En ik heb de ervaring dat daardoor de 'gewonere combinaties' wel eens wat lager in de punten komen te zitten dan ze normaal zouden hebben.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:29

Er worden wel vaak lagere punten gegeven op een selectie

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:36

Ik hoop het niet! Ik heb zaterdag selectie en ik ga voor een WP!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 12:07

Ik had op me selectie 156

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:13

Het viel me dit jaar wel op dat de juries streng waren tijdens de selecties

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:52

JollyJumper schreef:
Shanna16 schreef:

Ik vond ze juist op de Regiokampioenschappen veel minder streng. Of liever gezegd, ik had eindelijk eens het gevoel dat ze ons durfden te punten! Hier in de kring moet ik altijd 3x zo goed mijn best doen om boven aan te komen, op de Regiokampioenschappen was gewoon een nette foutloze proef genoeg.
Ik vind trouwens wel dat het niveau hier in de buurt veel hoger ligt dan in andere delen van Nederland. Ik start ook af en toe wel eens in een ander deel van het land, maar dan kreeg ik veel makkelijker wp dan hier, ook als er fouten in de proef zaten.

Ligt ook grotendeels aan de jury. De ene jury houdt het nu eenmaal makkelijk bij 6jes, de ander geeft een 3 als het mis gaat maar een 8 als het goed is.

Waar woon jij dan? De plaatsnaam klinkt niet bekend

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:15

bij mij was het niet zo, maar van anderen hoor ik het welleens, ik dnek dat het ook wel per jury verschilt

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:50

fff off-topic Heej Shanna16 ik had jou een keer gezien op Zappsport met je Z-pony!
Hij is echt super mooi en jullie zijn een leuke combinatie!
Gefeliciteerd dat je kampioen bent geworden.
Sorry ik moest het even kwijt!

Op Selecties vind ik dat de jury's nauwkeuriger opletten dan op een gewone wedstrijd.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:56

Maaiikii schreef:
Op Selecties vind ik dat de jury's nauwkeuriger opletten dan op een gewone wedstrijd.

Hier ben ik het helemaal mee eens

Maar veel strenger zjin ze niet vind ik... ik had met de 1e selectie afgelopen zaterdag 156 en 160 en dat was gewoon terecht voor die 2 proeven die ik had gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:24

Heb er niks van gemerkt. En volgens mij zijn hier alle wedstrijden in de buurt momenteel voor selectie, is het niet voor de ene kring is het wel voor de andere.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:45

[/quote]

Ligt ook grotendeels aan de jury. De ene jury houdt het nu eenmaal makkelijk bij 6jes, de ander geeft een 3 als het mis gaat maar een 8 als het goed is.

Waar woon jij dan? De plaatsnaam klinkt niet bekend [/quote]

Ik woon in Brabant, vlak bij Wanroy dus...
En op de regiokampioenschappen heb je altijd 2 jury's, ook in de lagere klasses en die zaten allebei keurig op 1 lijn (168 en 169 punten toen) en ik kan me nou niet voorstellen dat ik toen opeens zoveel beter ben gaan rijden die dag dan anders.
En ik start bv. wel eens in Twente omdat mijn schoonouders daar wonen en als we dan gaan neem ik mijn paard mee omdat zij ook stallen hebben en daar heb ik wel eens een baggerproef gereden waar ik dan zomaar 165 punten kreeg . Of als ik goed reed een monsterscore.