tips gevraagd! voor op concours

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_

tips gevraagd! voor op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:26

hey

ik ga zondag 26 juni voor het eerst met mijn nieuwe pony op concours in beek en ik wou dus vragen of jullie nog wat tips voor mij hadden...

ik ben al vaker op concours gegaan maar dan met een groep en met alle paarden in een veewagen...

nu ga ik dus met eigen trailer enzo en met ouders die er geen verstand van hebben! Koe
maarja

dus ik moet wat tips hebben met de trailer enzo....
ze loopt er wel in... thuis dan maar het aflopen is wel moeilijk..
ze gaat keihard achteruit en gooit haar hoofd omhoog... tegen het dak aan.... auw Boos!

maarja ik hoor het wel
groetjesssss

VValar

Re: tips gevraagd! voor op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:47

Met inladen wil ik de tip geven (wanneer je paard er moeilijk in loopt), iemand achter je paard hebben staan met een longeerlijn. Op deze manier heeft het paard een ondersteuning bij zijn achterhand die hem langzaam de trailer in leidt. En natuurlijk gelijk de stang er achter goed vast maken!
Hooinetje mee Lachen

Met uitladen zou ik of gelijk het hoofdstel óf het halster om doen met een lange longeerlijn eraan. Op deze manier kun je je paard lengte geven wanneer hij uit de trailer stormt, zonder dat je je paard daarna gelijk kwijt bent.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 16:57

jah dat met die longeerlijn ging goed... als je de trailer met een kant tegen iets aanzet waar ze dus niet meer kan onsnappen en aan de andere kant een longeertouw dan loopt ze er wel op... een hooinetje... zal ik aan denken.. meestal staat er iemand met een bak brokken te rammelen.. werkt zeer goed bij misty! Tong uitsteken ik heb gisteren een longeertouw gekocht want dat ene was niet van mij... maar ik zal het dan aan het halster vastmaken..
dankje!
nog meer tips?

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:54

zekers!

m'n oom heeft ook een paard dat uit de trailer stormd. heeft al wat wondjes aan z'n hoofd doordat hij tegen het dak van de trailer aan kwam. nu doen we steeds het zeiltje aan de achterkant iets om laag waardoor t dus iets zachter word als hij z'n hoofd omhoog doet. en nu? hij heeft het nooit meer gedaan! hij vliegt dr nog wel uit. maar gooit z'n hoofd niet meer in de lucht.

veder..niet te gespannen zijn. en op tijd aanwezig zijn!

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 10:26

dankje.. maar wij hebben geen zeiltje aan het dak... maar wel hebben we een soort schuim erom gedaan dus dan stoot ze zich niet meer zo hard

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:19

ruim van te voren aanwezig zijn !! haasten is (vind ik) echt een ramp Ja
enneh gewoon relexed zijn dan komt het allemaal wel goed...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:57

Is het wel zo verstandig om nu al op wedstrijd te gaan?
Je pony kan niet eens fatsoenlijk van een trailer af komen. Ben je al eens met haar weggeweest, naar vreemd terrein? Je schrijft nl. dat ze thuis wel goed laad. Wie zegt dat ze dat op vreemd terrein ook zo braaf doet?

Verder is het inderdaad verstandig om ruim op tijd aanwezig te zijn. Zorg ervoor dat je je ouders de ringmeesters laat zien zodat ze je kunnen aanmelden en/of in de gaten kunnen houden wanneer je moet. Of heb je een voorlezer mee die dit voor je regelt?

Persoonlijk zou ik pas op wedstrijd gaan, sterker nog, ik zou pas met het paard erop uit gaat (bv. naar les) als hij netjes een trailer op en af loopt. Anders krijg je vaak dat het paard op vreemd terrein het niet meer vertrouwd en binnen no time heb je dan een heel leger mensen om je heen staat. En de één weet het nog beter dan de ander. Rolleyes En je bent veel tijd kwijt, zelf gestresst en een nog gestresster paard. Nee, voor mij liever een paard waarvan ik zeker weet dat hij goed laad.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 19:02

porscherider schreef:
Is het wel zo verstandig om nu al op wedstrijd te gaan?
Je pony kan niet eens fatsoenlijk van een trailer af komen. Ben je al eens met haar weggeweest, naar vreemd terrein? Je schrijft nl. dat ze thuis wel goed laad. Wie zegt dat ze dat op vreemd terrein ook zo braaf doet?

Verder is het inderdaad verstandig om ruim op tijd aanwezig te zijn. Zorg ervoor dat je je ouders de ringmeesters laat zien zodat ze je kunnen aanmelden en/of in de gaten kunnen houden wanneer je moet. Of heb je een voorlezer mee die dit voor je regelt?

Persoonlijk zou ik pas op wedstrijd gaan, sterker nog, ik zou pas met het paard erop uit gaat (bv. naar les) als hij netjes een trailer op en af loopt. Anders krijg je vaak dat het paard op vreemd terrein het niet meer vertrouwd en binnen no time heb je dan een heel leger mensen om je heen staat. En de één weet het nog beter dan de ander. Rolleyes En je bent veel tijd kwijt, zelf gestresst en een nog gestresster paard. Nee, voor mij liever een paard waarvan ik zeker weet dat hij goed laad.

mijn pony is al veel vaker op concour maar nog nooit met mij...
ze heeft L2 gelopen..
we hebben al vaker met haar met de trailer gereden... hierbij gedroeg ze zich zeer rustig

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:38

het zal vast wel allemaal goedkomen zondag, iig veel succes *LOL*

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 21:11

dankje Haha! ik ben wel heeeeel erg zenuwachtig Huilen

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 12:52

whaaaaaaaaaaaaaaaaaa kben zenuwachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!! Verdrietig

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 13:03

ik snap wa je bedoeld mijn paard deed dat in het begin ook erg , s achteruit stormen de trailer uit. ma nu is al stuk minder word vanzelf beter . als de stang erachterweg gaat . moet al onder de stang door gekropen zijn dan kan je makkelijk mee komen , omdat hij zo hard achteruit gaat. werkte bij mij goed en gewoon mee gaan met paard neit tegen houden zeg ma.. hij word vanzelf rustiger hoor.
ik doe als hij klaar is altijd lekekrg geven . meestal brokken is die dol op en hij loopt als een mak schaap op de kar , puur omdat ie weet dat er lekkers te halen valt . het is te proberen he.
ik doe ook vaak het hoofdstel op wedstrijd in de kar al in. anders krijg ikhem niet eens in zo druk is die altijd:D ahhaha misschien is het een tip heb je hem beter in de hand. en dna door het bit het halstertouw doen:D. groetjesss my

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 13:06

maar door welke stang bedoel je... de achterste.. want ik ga gewoon bij haar hoofd staan zeg maar en me ouders ondersteunen haar kont zodat ze er niet afvliegt..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:21

nadine14 schreef:
mijn pony is al veel vaker op concour maar nog nooit met mij...
ze heeft L2 gelopen..
we hebben al vaker met haar met de trailer gereden... hierbij gedroeg ze zich zeer rustig

Oh, ik begreep dat je een groene pony had. Nou ja, dan is er weinig loos.

Rest mij alleen je nog heel veel succes te wensen. Zet 'm op! OK dan!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:56

Heel veel sucses zondag, komt allemaal wel goed joh!.

Zorg gewoon dat je ruim op tijd aanwezig bent minimaal een uur van tevoren. Verken het terrein en ga dan lekker rusitg aan zadelen enzo.
Rustig aan doen komt alles goed.

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 20:00

het was goed gegaan. ze liep thuis de trailer op en ook rustig weer af... en met inrijden liep ze ook heel fijn alleen in de ring minder.. (veel te hard) maar ik had 163 punten en een 9de plaats... dat is toch netjes he? en nu heb ik pijn aan mijn benen