zomertenue

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeG

zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 08:20

Gister had ik concours in Broekland (ov). Ondanks dat het zo'n 30 graden was mochten we pas vanaf 15:00 uur in zomertenue rijden terwijl de jury's (van t springen) allemaal in blousjes zaten.
Om 11:00 uur hadden al verschillende mensen gevraagd of het niet tijd werd voor zomertenue omdat het toen al gigantisch warm was. Het antwoord was: "Nee dat is niet nodig".
Nou omdat er zoveel geklaagt werd hebben ze uiteindelijk maar gezegd dat we wel in zomertenue mogen starten.
Belachelijk toch!!!!

Nou heb ik 2 vraagjes:
- Mag/kan je hierover een brief schrijven naar de KNHS
- en wie heeft gister ook concours gehad? en mocht je in zomertenue rijden?

sphinxie

Re: zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:56

Ik ben gisteren ook gestart, maar iedereen heeft de hele dag gewoon met jasje gereden. Het was bloedheet, maar voor die 10 minuten wel te doen.

sheda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:59

In Almelo mocht wel in zomertenue gereden worden,
we waren er pas om half 3 dus ik weet niet vanaf hoelaat.
Laatst bijgewerkt door sheda op 20-06-05 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:59

Je kunt hierover best een brief naar de KNHS schrijven, maar ik denk dat je daar niks mee bereikt. Juryleden zijn niet verplicht bij 30 graden of meer zomertenue toe te staan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:01

ik had concour in Weerselo. K ben als eerste de ring in gegaan om 9 uur en gewoon zonder jasje (met springen uiteraard, met dressuur is in jasje wel zo netjes) en ik mocht dus gewoon om 9 uur al in zomertenue...
Volgens mij is het gewoon aan de organisatie/jury of ze het toestaan of niet... Ik denk niet dat je veel respons krijgt als je een brief naar de KNHS schrijft. het concour is tenslotte al af en je hebt al met jasje moeten rijden, wat wouden ze er tegen doen???

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:10

Bij het springen zijn ze altijd veel makkelijker daarin, laatst mochten wij bij 25 graden al in zomertenue hier. Eigenlijk is dat wel raar, want je springt veel korter dan je dressuurt(nog geen 2 minuten tegen 5/6 minuten). Maar bij het springen krijg je er weer geen punten voor en bij dressuur zien ze wel graag een jasje. Ik zou dus gewoon lekker in blouse(oid) inrijden en dan net voor de proef het jasje aan doen. Kan ie daarna meteen weer uit, heb je geen gezeur en misschien een hoger cijfer op verzorging. Knipoog

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:13

Wij mochten gister na lang zeuren in zomertenue rijden. Maar het was wel onderling Ja

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:15

Ik heb zaterdag in Empe gereden. Ik ging net de springring uit, met jasje, en toen werd er omgeroepen dat je met zomertenue mocht rijden. Net wat laat dus. Ik vind overigens dat het ook wel erg streng is allemaal. 25 graden vind ik ook al erg warm in nederland. De grens mogen ze van mij best verleggen. Denkt dat het helemaal nog niet zo gek is om een brief te schrijven over dit geval. Misschien is het zelfs nog wel een beter idee om dat samen met velen anderen te doen. met een soort van handtekeningenlijst ofzo. Er zijn namelijk veel meer mensen die zich hier aan storen. In alle andere sporten lopen de mensen in goed zittende luchtige sportkleren rond en bij het paardrijden lopen ze echt enorm achter. Is het soms niet mooi als je in zomer tenue rijd??? Een goedzittende nette blouse vind ik net zo mooi.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:19

En wat krijgt je paard voor zomertenue? Of moet die nog steeds met losrijden met bandages/peeskappen lopen? En het liefst onder het zadel een anky dekje EN een bontje?

Kom op, een proefje duurt 8 minuten, stel dat je er 2 rijdt, dan is het 16 minuten.
Ga je echt 'dood' van de hitte?

Zomertenue is iets wat ze mogen voorstellen, maar ze zijn niet verplicht. En jij bent wel verplicht om in je tenue te verschijnen.

Het concours is toch al geweest, dus zo'n brief doet er weinig meer aan. Ik zie het probleem niet. Als het concours verder goed is georganiseerd dan lijkt me dat veel belangrijker dan het wel of niet moeten dragen van een jasje.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:44

Gisteren had ik concour in didam iedereen mocht al vanaf 9uur in zomerteneu rijden omdat het echt zo warm was ik moest ook tegen half vier rijden.. en toen was het egt niet uit te houden dus ben blij dat we in zomerteneu mochten en ja met dat weer kunnen ze dat tog wel gewoon doen !!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:50

In laar (zonnige Limburg) heeft iedereen in de spring ring met zomer tunue gereden, en met dressuur heb ik niemand gezien, iedereen had het jasje aan !!
Maakt mij ook niet zo veel uit.. Ik doe hem een paar minuutjes voor ik de ring in ga aan en daarna gelijk weer uit !! Die paar minuutjes Haha!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:52

knightloekie schreef:
In laar (zonnige Limburg) heeft iedereen in de spring ring met zomer tunue gereden, en met dressuur heb ik niemand gezien, iedereen had het jasje aan !!
Maakt mij ook niet zo veel uit.. Ik doe hem een paar minuutjes voor ik de ring in ga aan en daarna gelijk weer uit !! Die paar minuutjes Haha!

ja dat is wel zo..
maarja tog is het fijner op dat moment om in een zomer teneu te rijden ik had het niet gered in me trui !! Tong uitsteken Tong uitsteken

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:17

Ook al mag je in zomertenue, ik vind met een jasje aan toch netter staan. Net wat hierboven al is gezegd, die twee proefjes hou je het nog wel uit. Met inrijden en uitstappen hoef je hem toch niet aan?
Mij zie je niet snel in zomertenue rijden.

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:30

wij mochte gister ook niet in zomer tenue :S echt vaag t was bij ons graadje of 34 en ik reed gewoon in in me t shirt en net voordat ik de bak in ging heb ik me nog ff gauw verkleed.

Corelli_2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:00

ja ik heb ook in almelo gereden,, zaterdag's en zondag's en het eerste parcour(allebei rond half 9 ) mocht t niet maar t 2de parcour en de finale mochten we het wel,, bij ons was het rond half 11 al in zomerteneu..

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 15:02

dus wij zijn dan blijkbaar wel een van de weinigen die niet in zomertenue mochten. Ik vind het wel raar dat het niet mocht want dan kunnen ze het zomertenue net zo goed afschaffen. Warmer als gister (en vandaag) wordt het toch niet in Nederland.
Het is misschien wel zo dat het netter staat maar de jury let daar toch niet op met dit weer. Die snappen heus wel dat het veel lekkerder rijden is in zomertenue.
Nou ik ga i.i.g dus wel een brief schrijven naar de KNHS samen met nog een paar anderen.

Bedankt voor jullie reactie's trouwens

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:08

ik mocht het gister wel.. maar.. had met dressuur niet in zomertenue geredne! met springen wel! en.. dat mocht wel! ook bijd e dressuur. .mocht het! wel belachelijk! als je het toch zoooo warm hebt tss... :S

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:12

ik heb zaterdag geen concour gehad. maar vond wel de tempraturen wel zo dat er met zomertenu gereden mocht worden.

veel ruiters/amazones kunnen zich niet concentreren door de warmte. ik krijg heel snel hoofdpijn als het te warm word onder het rijden.

laat ze die grens maar veranderen, tot iets van 25 graden!!

is het btw ook toegestaan om met het wedstrijdshirt van anky te rijden?

http://www.anky.nl/products/showProduct ... anguage=NL

je moet toch met bloes met lange mouen rijden?(zomertenu he;)

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 15:19

Citaat:
je moet toch met bloes met lange mouen rijden?(zomertenu he;)

Nee hoor dat is niet zo. Ligt eraan wat het tenue is. Ik rij bij een ponyclub en wij hebben als tenue: Een witte polo met een blauwe trui er over heen. Het zomertenue van ons is alleen de witte polo. Dus (lekker) geen lange mouwen Haha!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:26

Wij hadden gister hier in Weerselo concour...en er mocht vanaf het begin 's morgens dus al in zomertenue gestart worden Knipoog

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:28

Ik ben ook rond 15.00 uur gestart en heb ongeveer een half uur in mijn volledige tenu gereden.. eerste proef tot en met de tweede proef.. Moet zeggen dat ik er niet gek veel last van heb gehad.. Ben wel wat rustiger gebleven met losrijden..Het was dat mijn man zei van: wil je je jasje uit.. anders had ik het niet eens opgemerkt..

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:45

in Emmen mocht het wel... dat was vanaf 3 uur.. maar ik had geen blousje, dus reed gewoon in mijn jasje... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:59

Gewoon ff doorbijten, is maar voor 10 minuutjes, zorgen voor genoeg drinken en je bent zo weer op temperatuur....

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:05

ik sprong in Hollandsche Rading en daar was vanaf het begin ( 9 uur) zomertenue toegestaan...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:08

Ik heb gisteren een wedstrijd gehad in Delft bij de TU.
Er mocht de hele dag in zomertenue worden gestart.
Ik moest om 12.00e n 12.15 starten en was maar al te blij hier mee.

banketstaaf voor jullie, het was snikheet.