Help, het wordt zondag 31 graden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

Help, het wordt zondag 31 graden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 08:19

hmmpf, heb ik eindelijk weer eens wedstrijd gaan ze tropische temperaturen voorspellen van 31 graden! Boos!
Nu ben ik dus sterk aant twijfelen of ik uberhaupt zou gaan. Ik heb namelijk ook een paard die niet direct actief blijft met dit weer, en zelf dus ook wat last heeft van de hitte. Is het verantwoordt?? Rijden met zo'n temperaturen?
Wat zouden jullie doen?? (behalve hopen en duimen dat de voorspelling nog wordt aangepast naar lagere temperaturen)

GeneralFlynn

Re: Help, het wordt zondag 31 graden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:20

ligt eraan hoelaat je moet. Voor 11 uur zal het nog lekker zijn,maar na 12 uur is het denk ik niet te houden!! Kijk het gewoon aan..als het te heet is kan je toch altijd nog besluiten om niet mee te doen?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:22

tja hier hetzelfde probleem Boos! wij hebben een onderlinge beginnen om 12 uur ik zal rond circa 1 uur moeten dus ik zal hem niet te lang warm hoeven te rijden anders lukt het ons niet

bar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:24

IK moet ook rijden zondag. Om 4 uur. Ik ga wel gewoon heen ik zie wel hoe het gaat.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 08:24

ik moet precies op de middag om half 2....

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:25

hmm, als je smorgens moet, zou ik gewoon gaan, anders zou ik het afzeggen denk ik..

Firesolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:24

Ik heb laatat een endurance-wedstrijd gereden van 55 km lang met een temperatuur van 30 grade. Ging prima hoor. Dan moeten 2 dressuurproeven ook wel lukken. Ik ga er ook voor hoor, zondag, ben benieuwd naar mijn eigen starttijden...

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:11

ik moet ook zondag ik denk dat elk paard er wel wat luier van wordt gewoon niet lang inrijden dan komt het goed

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:13

inrijden zonder jasje en blouse en een grote emmer water meenemen voor je paard, zodat je hem af kan sponsen na het rijden en hij lekker kan drinken. Dat zou ik doen. En ik zou ook een schoon hempje meenemen voor na het rijden, zo´n blouse(en jasje) is geen grapje Tong uitsteken

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:29

Veel water meenemen, zowel om te drinken als om te koelen. Ook voor paarden in andere disciplines dan endurance is het lekker om na gedane arbeid een plens water over hun hals te krijgen.

De wedstrijd uit de link in mijn onderschrift (105 km) heb ik gereden bij 29 graden. Maar het scheelt wel als je paard goed tegen hitte kan en jijzelf ook. Is dat niet het geval, dan zou ik gewoon niet starten. Je rijdt je wedstrijden nog altijd voor je plezier en niet omdat het moet (denk ik maar zo). Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:35

Nou ik heb net besloten zaterdag niet te gaan, want ik vind 27 graden dus al echt veeeel te veel. Pas gereden om vijf uur smiddags met een dikke 25 graden maar ik moest losrijden in de binnenbak. Ik ging echt helemaal stuk, paard had nergens last van hoor, want die is niet zo'n watje als ik!!!

Stond nog op de reservelijst voor a.s. zaterdag, maar heb nu besloten niet te gaan. Ik heb smiddags ook een bbq van de zaak waar ik verplicht heen moet en dat zie ik dus echt niet zitten met een opkomende migraine van de hitte!

Ga heerlijk buitenritje maken en paard op de wei gooien! Jullie wel veel succes met starten Nagelbijten / Gniffelen

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:43

Ik ga gewoon, mijn paard kan goed tegen de hitte. Hij zweet altijd veel dan dus houd zichzelf koel. Gewoon jerrycan met water meenemen, veel drinken voor jezelf, emmer, spons. Ik heb van die muesli met toegevoegde elektrolyten, daarvan neem ik ook wat mee. Voor jezelf werkt dextro energy ook nog weleens. Als ik of mijn paard het echt niet trekken rijden we gewoon alleen de eerste proef, maar dan moet het erg extreem zijn.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:29

Ik ga ook gewoon. Moet om half 3 rijden maar als k dr gwoon niet te lang losrijd dan maakt dat helemaal geen verschil

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:46

Suzy schreef:
hmmpf, heb ik eindelijk weer eens wedstrijd gaan ze tropische temperaturen voorspellen van 31 graden! Boos!
Nu ben ik dus sterk aant twijfelen of ik uberhaupt zou gaan. Ik heb namelijk ook een paard die niet direct actief blijft met dit weer, en zelf dus ook wat last heeft van de hitte. Is het verantwoordt?? Rijden met zo'n temperaturen?
Wat zouden jullie doen?? (behalve hopen en duimen dat de voorspelling nog wordt aangepast naar lagere temperaturen)

Ik ga zaterdag een endurance wedstrijdrijden. Over het algemeen kunnen paarden heel goed tegen de hitte. Zorg er wel voor dat hij s'morgens en op de wedstrijd goed drinkt. Na de wedstrijd kun je hem beste even koelen met wat water. Neem altijd water en spons mee als je naar een wedstrijd gaat. En hoe raar het ook mag klinken laat hem ook goed eten. Een lege maag en hitte daar kunnen ze heel sloom van worden. En laat ze niet te lang in een hete trailer staan.

Succes,

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:17

ik heb zondag springwedstrijd.. k hoop wel dat ik 's ochtends moet starten... 31 graden is wel erg warm Knipoog

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:21

ik blij, ik moet in Made (NB) starten om 10.00 en 10.15, daarna maar snel mn paardje terug naar huis brengen Knipoog

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:44

Moet zaterdag om 3 uur en dan zou het geloof ik ookal zo warm worden.

marijkuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:05

ik heb zondag ook wedstrijd en ik ga met het zelfde paard 2 dressuren en 2 keer springen... mijn paard kan er wel tegen en ik ook wel! ik rij in de zomer ook wel eens smiddags en dan is het ook wel eens 30 graden!!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 14:15

hmm, ik denk er dus nu wel over dat ik toch ga. Vorige week kon ik al niet gaan door een kapotte auto en ik vind wedstrijden toch te leuk om ze te laten schieten.
Ik kan er goed tegen en bovendien is het maar 1 proef rijden. Mijn paard zal het misschien iets minder vinden, aangezien hij van nature al sloom is, maar dat moet toch kunnen met niet al te veel losrijden?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:36

Ik zou gewoon gaan hoor, je bent toch geen suikerklontje! Ten eerste is het nu ook al vrij warm dus je paard heeft de kans om geleidelijk aan de hogere temperaturen te wennen, daarnaast moet je gewoon zorgen dat je niet te vroeg gaan losrijden, die twee proefjes van 6 min. zal ie heus wel overleven. Ook is het belangrijk om vers water bij je te hebben zodat je je paard voor en na de proeven even wat kunt laten drinken of eventueel afsponsen. T zal nog wel vaker voorkomen dat het zo warm is in het zomerseizoen, zonde om elke keer af te zeggen.

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:09

ik moet ook zaterdag, even over kwart oiver 3 en kwart voor 4, Phoenix gaat meestal nog beter lopen in warmte dus ben benieuwd, we doen t rustig aan en nemen gewoon een emmer en wortels/appels mee!

valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:09

(lekker nederlands weer, ik bedoel dus kwart over 3 en kwart voor 4)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:12

Ik heb zaterdagmiddag 2 uur wedstrijd en hier wordt dan 27 graden voorspelt. Ik ga gewoon hoor, ben geen watje Haha!. Zal wel zweten worden en natuurlijk water mee..dan overleven we het wel.

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:20

Ben dus nu wel blij dat Sara om 9.00 moet starten.
Gr Desiree en succes

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:30

Ik ga wel gewoon starten van het weekend, moet rond 1 en 2 uur rijden, maar Sam kan gelukkig heel goed tegen de hitte, hij lijkt er helemaal geen last van te hebben Lachen
Ik kan er zelf niet super tegen, maar na het rijden gewoon gelijk hele dunne kleren aandoen en in de schuduw gaan zitten met een ijsje ofzo, nou dan hou ik het wel vol hoor Tong uitsteken
Ohwjah heel belangrijk, neem veel water mee, ook om je paardje na het rijden lekker af te sponzen..