Starten springwedstrijden met B-pony, paar vraagjes

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

irene

Starten springwedstrijden met B-pony, paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 11:57

Mijn dochter en haar pony zijn samen stapel op springen en ik moet zeggen dat ze het samen ook heel aardig doen.
Nu wil ze graag officieel gaan starten. Aangezien de pony nog geen paspoort had en ook niet gechipt was, hebben we dat als allereerste geregeld. Zodra dat afgehandeld is, kan ze een startkaart gaan aanvragen.

Ze heeft inmiddels al een aantal keer oefenparcoursen gesprongen en dat gaat gewoon echt heel leuk. De manege waar ze rijdt, is dusdanig enthousiast over Toy en mijn dochter dat ze haar graag willen begeleiden op de wedstrijden.

Nu heb ik begrepen dat voordat je met B-springen mag beginnen er eerst een winstpunt in de B dressuur gehaald moet worden. Geldt dit ook voor AB-pony's? Omdat de B-proeven voor AB-pony's zonder galop zijn, vroegen we ons dit af.

Maakt het nog uit met welke pony ze die winstpunt heeft gehaald. Als dat namelijk verplicht met de pony moet waar ze mee gaat springen, kon het nog wel eens een gebed zonder end worden Haha! Toy, de pony, is nogal een hittepetit en houdt absoluut niet van stilstaan en rustig ronddraven Haha! Uiteraard kan dat allemaal getraind worden en daar is ze ook druk mee bezig, maar omdat het springen gewoon echt goed gaat, wil ze graag zo snel mogelijk beginnen. Ook omdat ze anders van de pony is afgegroeid tegen de tijd dat de WP binnen is Knipoog
.

missnynke

Re: Starten springwedstrijden met B-pony, paar vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:59

ze moet idd eerst een wp in de dressuur halen met die pony voor ze springwedstrijden mag starten. voor springwedtsrijden moeten ze hindernissen van 50 cm. nemen volgens mij...

irene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 12:07

Ik vergat nog een vraagje Clown

De pony heeft nog nooit eerder wedstrijden gelopen, ze is nu 12 jaar. Ze moet dus eenmalig gemeten worden. Hoe moet ik dat regelen? Blond

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:08

ze moet wel een wp hebben gehaald, maar dat hoeft niet met deze pony te zijn. En ooit een keer een wp (mag dus ook met een shetje in de AB proeven) en je mag de rest van je leven springen.

meten e.d. heb ik geen idee van, dat kun je navragen op de ponyclub.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:05

Wanneer gaan we op wedstrijd?? Hihi, ik wil echt mee hoor dan Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:45

Voor de A en B pony's wordt echt niet zo streng gejureerd. Het is ook geen ramp als de pony niet aan de teugel loopt. Als de figuren een beetje netjes zijn met wat stelling en de pony lekker voorwaarts loopt dan heb dat dat winstpunt zo binnen.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 10:48

heeft toy geen paspoort
ik dacht dat alle pony's van Stal Thamen een paspoort hadden.
wat vreemd

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 11:53

missnynke schreef:
ze moet idd eerst een wp in de dressuur halen met die pony voor ze springwedstrijden mag starten.

Dat is niet helemaal waar. Het gaat erom dat Danielle zelf een winstpunt in de B heeft gehaald, maakt niet uit met welke pony als het maar een officieel winstpunt is.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 12:55

ja idd!!! Je moet als ruiter zelf ooit eens een WP hebben gehaald!!!
Over dat meten, vraag eens op de manege of zij iemand weten die officeel ponymeter is, die kun je dan bellen en vragen of hij de pony wil komen meten....

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:27

Dat meten kan je bij de ponyclub navragen. Daar kennen ze wel een officiele ponymeter. Bij ons op de club is er altijd een keer per jaar meetavond.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:09

Doet me denke aan toen ik net begon .Ik was al 15 en reed op een c-pony (nu ben ikniet zo groot) ook ik wilde wedstrijde rijde, maar er was id haast bij want ik zou snle van me pony afgroeide en ik wilde voor die tijd toch Z met haar gerede hebbe, want ik wist dat ze dat kon (nouw as dat wel erg mooi om waar te zijn , want ikhad er toen nog geen benul van hoe moeilijk de weg naar het Z zou zijn)
maargoed. Mijn pony was op dat moment 5, en 2,5jr toen ik haar kreeg van mijn oom, goedkope pony van de markt!! Toen nog 750gulden, maar wat was ik blij met haar!!

Maar ik had nog nooit wedstrijde gerede en de pony dus ook niet, maar thuis spronge we over 1.20 hoog, springe als eengek, da beestje.
Maar dus dat winstpunt, wat een ramp!!Half jaar over gedaan, niet bij stil gestaan dat ik het ook met een andere pony kon gaan halen.

Mijn arabiertje liep graag met dr toeter in de lucht en dat is niet echt de bedoeling van een dressuurproef!!

Geen jury die mij het winstpunte gunde haha, wel 153, 154, 155 haha
Tot dat ik na hetbuitenseizoen achter de rug gehad te hebbe.
Een binnen wedstrijd reed, daar werd ik 4de met 159pnt!!

Ik ben nooit meer zo blij geweest met mijn winstpunt!!

Was trots op mezelf en mijn pony!!

We hebben zelfs in 2jaar de L2dress gehaald, met winstpunten. En ook het Z springen!!!! Wist wel dat ze het kon Bloos

Heel veel succes met je dochter en haar pony, hoop dat het wp er eerder is dan bij mij!!
En veel plezier in de springsport!
gr. margo

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:09

woehoe 44 berichtjes!!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:11

en over dat meten, dat moet je aan je vereniging vragen. Die weet wel wie dat doet bij jullie in de buurt!gr.

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:41

hallo,

je kan met elke pony een winstpunt halen in de dressuur het punt is alleen dat dat je dan een dure startkaart moet aanvragen voor misschien maar 1 proefje!
je hebt 1 voordeel!
als je pony een beetje nagevelijk en ontspannen loopt heb je al een winstpunt bij de A/B pony's!!!!!
dus als ik jou was startte ik gewoon dressuur en deed ik dressuur en springen!
(let op springen gaat altijd voor de dressuur op wedstrijden!)
dressuur is namelijk zeer belangrijk voor het springen!
eigenlijk het allerbelangrijkste!!
die winstpunt is wel voor je leven lang!!
(DIT IS NAMENS HET KNHS mijn moeder werkt daar!)
vraag anders via www.knhs.nl eens de regelementen aan zo heb je meer idee van de wedstrijden!

gr. peerdjuh

irene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 09:51

Bedankt coor jullie reacties allemaal.

We gaan het toch met Toy zelf proberen in de dressuur. zolang er geen galop aan te pas komt, blijft het allemaal nog wel controleerbaar. Gisteren had ze priveles en toen is het zowaar gelukt om toy bijna een half uur nageeflijk te laten lopen, dus ze gaan goed vooruit samen.
Alleen het halthouden is nog altijd een wanhoop, maar ik las net in een ander topic dat Salinero dat ook niet kan, dus er is nog hoop Haha!

Voordat alle papieren rompslomp in orde is, zal het wel ongeveer september zijn en ik denk dat ze dan inmiddels zover zijn, dat ze een net AB-proefje kunnen neerzetten.
Dus wie weet in oktober een verslag van hun eerste springwedstrijd Haha!

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 11:58

en dat halthouden is nog niet zo erg want mijne kan dat ook niet gewwon gauw groeten en doorrijden want die punten pak je wel weer terug op een ander onderdeel wat ze wel kunnen Knipoog

gr. peerdjuh

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 23:20

Interessant topic. Mijn meiden zijn ook bezig om te starten met de pony;s hier (a pony's)
Weet ook iemand hoeveel parcoursen (springen dus) een pony mag lopen op 1 dag met verschillende ruiters (Pinky is gewild, haha)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 23:33

2 parcoursen, met 2 ruiters. Maar volgens mij alleen in het B springen, daarna alleen nog maar met 1 ruiter, meen ik.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:57

Bedankt lielle!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:51

ik rijdt nu ook in de b-b en ik moest eerst een winstpunt hebben in de b meen twee parcousen trouwens dat een pony mag lopn maar weet dit eigenlijk niet .morgen start ik ook met mijn pony in beers.