waarom eindigt zij steeds onder mij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

waarom eindigt zij steeds onder mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 09:50

ik denk dat het hier moet staan maarja..

er is zo een meisje bij ons in de club....
ze heeft een prachtige haflinger! echt waar.
ze krijgt meer lessen, heeft haar eigen paarden
ze kan travers, enzo

maar in een Bproef die makkelijk is, (toen ik op charleck nog reed) was ze onder mij ?
dit snap ik dan toch even niet!
ze is echt een heel fijn meisje.
jonger dan mij, maar ken (travers) iets wat ik totaal nie kan, of laat staan moet weten hoe je het moet doen... en ze krijgt er lessen voor, hoe kan dat dan dat ze elke keer onder mij is bij de proef?

moet ze dan niet beter hebben dan mij?
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-06-05 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Kleintje

Re: dit snap ik toch niet?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:53

Wedstrijden blijven momentopnames.
Ik zou ook met mijn paard travers etc. kunnen gaan oefenen, maar dat wil dan niet zeggen dat ik de basis, dus B, goed beheers.

En zonder de basis begin je niets in de B.
Daarnaast is zo'n proefje 7 minuten, dus het kan zijn dat haar haflinger op dat moment zijn dag niet had of zij had haar dag niet.

Meer kan ik er niet over zeggen, heb het niet gezien, dus weet niet of het reeël is dat het meisje travers rijdt etc.

missnynke

Re: dit snap ik toch niet?...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:58

je hebt mensen die alleen het plaatje belangrijk vinden: in de krul, moeilijke oefeningen ed.
Maar om een paard dressuurmatig te rijden zijn hele andere dingen belangrijk: ontspanning, lang maken, lenigheid, ruime gangen, aanleuning ed.
als die basis goed is, kun je verder komen met moeilijke oefeningen ed.
als de basis niet goed is, kun je misschien wel een paar moeilijke oefeningen maar op den duur loop je vast.
dus als jij verder goed les hebt en je op de basis richt, dan kun je idd hogere punten hebben dan iemand die er met de hand en de sporen een zogenaamde travers uitdrukt.

Malibu

Re: waarom eindigt zij steeds onder mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:48

Haha, dat betekend idd niets hoor Haha!

Mijn pony is erg lenig en buigt ontzettend makkelijk in voor schouderbinnenwaarts en traver etc.
Maar een stukje rechtuitlopen vind ze veel moeilijker Haha!
Hier heb ik echt heel lang aan moeten werken voordat ik met mijn instructrice aan de andere oefeningen kon beginnen hoor.

Ik ben afgelopen zondag voor het eerste gestart in de B, en geloof mij, vond het nog best moeilijk hoor Knipoog. Mijn pony volgde echt super braaf mijn aanwijzingen op, maar ik moet gewoon erg oppassen dat ik iets niet te abrupt aangeef aangezien je in de B toch wel de ruimte krijgt om dingen voor te bereiden.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:44

ik vind t een beetje een vreemde vraag eigenlijk...waarom zou zij beter zijn als ze een oefening kent die niet gevraagd wordt...de jury oordeelt namelijk over de B oefeningen....
Het is echter ook niet per definitie zo dat jij beter kunt rijden omdat je hogere punten hebt...eigenlijk zegt t bar weinig....
en dat ze eigen paarden heeft hoeft natuurlijk ook niet zoveel te zeggen... nou ja ik denk dat je mijn punt wel begrijpt..

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:54

Ik heb ook wel eens op het voorterrein iemand wissels en appuyementen zien doen terwijl ze zich aan het voorbereiden was op haar L1 proef. Moeilijke dingen doen/kunnen wil inderdaad nog niet zeggen, dat de basis (B) ook goed is. Probeer maar eens met een Z paard een B parcours te springen, dat zal je ook nog niet altijd meevallen.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:29

Angelo schreef:
Ik heb ook wel eens op het voorterrein iemand wissels en appuyementen zien doen terwijl ze zich aan het voorbereiden was op haar L1 proef. Moeilijke dingen doen/kunnen wil inderdaad nog niet zeggen, dat de basis (B) ook goed is. Probeer maar eens met een Z paard een B parcours te springen, dat zal je ook nog niet altijd meevallen.

Haha! Clown Haha!
Haha laat ik dat nu net over 2 weken gaan doen.Met mijn Z-dressuurbeestje een B-parcours springen.Ik vond het in het begin echt doodeng (heb 5 weken geleden mijn allereerste springles gehad met mijn paard Bloos! ) Haha! En de rest van de week op het zelfde concours rijd ik Z dressuur ,Grappige verschijning hoor!!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:21

Hoi,

Volgens mij maakt het niets uit.
Kan zijn dat het paardje wat ze rijd gewoon wat lastig is en de jouwe alles doet met jouw ogen dicht.
Het wil dus niet zeggen als je ooit bijv. Z gereden hebt dat je per definitie andere paarden sneller in het Z zal krijgen.
Elk paard is anders.

gr