sgw-en in de klei: Vrouwenpolder 4 juni

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

sgw-en in de klei: Vrouwenpolder 4 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 19:18

Maar weer eens hier een verslagje ipv bij de sgw mutsen. Dit weekend was het cross in Zeeland, en dat leek ons een uitstekende aanleiding voor een weekendje op stap met de paarden. Vrijdag na een lange werkdag om half vijf in de auto en op weg naar Walcheren. Pablo was al daar, gebracht door mijn moeder en zo konden we al vlot op weg naar het strand met een groepje bokkers. De bedoeling was om een korte rit te maken en dan met zijn allen te barbecuen. Helaas liep al snel in de soep, de uitleg over de weg naar het strand was niet erg duidelijk en kennelijk was het bijzonder raar om in Serooskerken (4 km van de stal af) te vragen waar het strand was Verward Mij leek dat nog niet zo vreemd, in Eindhoven wel maar in Zeeland is toch overal strand Knipoog

Maar goed, omgedraaid, zelfde weg terug en uiteindelijk, na zeker 1,5 uur waren we dan eindelijk op het Noordzeestrand. Pablo vond de branding dus lévensgevaarlijk ("baasje, je denkt toch niet dat ik daar in ga? Geen haar op mijn hoofd, die witte dingen vallen me aan!") wat lachwekkende omkeercapriolen opleverde. Uiteindelijk stond hij dan bibberend van schrik met zijn voetjes in het water en stapten we voorzichtig verder. Toen hij de branding weer ontdekte (we waren inmiddels omgedraaid, dus met de kont naar zee) ging hij in sneltreinvaart achteruit, op weg naar Engeland. Nou kan hij wel zwemmen maar de begeleidingsboot was er niet Haha!, dus de oversteek hebben we toch maar laten varen *LOL* Uiteraard nog een galopje over het strand en van de ondergaande zon genoten, was geen slechte rit Haha! Foto's staan hier, viewtopic.php?f=10&t=421738&hilit=

We waren wel alleen pas heel laat terug, om half elf schoven we aan bij de rest die inmiddels al zaten te barbecuen. Erg gezellig, pas om half een rolden we ons tentje in. Pablo had een prima stal, en was ook lekker rustig. We hebben trouwens prima weer gehad, alleen onderweg een gigantische bui; in Vrouwenpolder heeft het wel enorm gewaaid maar we hebben wel de hele dag een stralend zonnetje gehad.

De volgende ochtend op mijn gemak ingevlochten en daarna ontbeten. Losrijden voor dressuur ging wel lekker, nog even hoi tegen Canter gezegd en de ring in. Dat begon wel heel beroerd, bij het halthouden op X stak Pablo zijn neus in de lucht en ergens bij G stonden we schots en scheef stil. Dat leek me geen fijne start, dus omgedraaid en opnieuw gedaan met het ingecalculeerde risico op -2 voor een vergissing. De rest ging wel redelijk, beetje braafjes maar geen grote fouten. Uiteindelijk stond ik 11e na de dressuur met 178 en een 3 -2 voor het binnen komen Bloos!

Cross gelopen, was goed te doen. Twee rechttoe rechtaan sprongen om erin te komen, dan een heel leuk technisch lijntje bij een piano bestaande uit: opsprong, 1 galopsprong, opsprong, 1 galopsprong, hindernis (60 cm), en dan op in-uit afsprong met een hindernis van 60 cm. Meteen 270 graden bocht linksom en over de breedte over piano met een hindernis + afsprong en op 1 galopsprong een flinke haag. Dan een stuk over het weiland, fazantenkooi, stuk weer terug en naast de piano over de triple. Hooiruif, net voor de ophaalbrug (splitsing met M/Z) rechtsaf, een flinke waaier, dan een boomstam (was eerst een dubbel met stromend water), langs het losrijterrein van de cross Ja en om de Z ring heen (en weer net voor de hindernis haaks rechts), twee hindernissen waarvan een behoorlijk massale oxer, weer langs het losrijterrein, heuveltje op met bovenop een steilsprong, door het bos en over de paddestoelen, naar de waterbak (boomin- en uitsprong), U-bocht naar een skyjump en dan nog over slechte grond naar een flinke wal en een boomstam als slot. Wat mij betreft was de cross prima te rijden, mooie lange stukken om tempo te maken en niet al te moeilijke hindernissen.

Daarna dus Pablo opgezadeld en los gesprongen. Dat voelde al super, mooi omhoog gesprongen en met veel kracht, echt een fijn gevoel. Voor de verandering kon ik het ook vasthouden in het parcours, alleen regenbooghindernis 3 vond Pablo wat spannend en die ging niet zo mooi. Verder foutloos en een supergevoel.

Daarna DA, en wat los gesprongen (de haag daar vond Pablo maar niets, die ritselde te veel, maar uiteindelijk ging dat ook) en van start. 1 en 2 lekker, de piano liet hij zich mooi terug nemen, taxeerde ook eventjes de afsprong en ging gewoon prima door. Idem bij het lijntje afsprong - haag en fazantenkooi. De hooiruig had wat rare schaduwen en de haakse bocht net voor de ophaalbrug vond Pablo ook maar raar (:? de hindernis is toch rechtdoor) maar ging allemaal lekker. Mooi tempo kunnen maken op de lange stukken en pas bij de bosinsprong hadden we een wat minder fijne sprong; hij kwam er wat kort onder en we rommelden er wat overheen Bloos! Paddestoelen gingen weer fijn, waterbak en skyjump ook. Toen had ik nog ruim 30 seconden voor het laatste stukje, dus ook gezien in de grond hebben we dat mooi rustig aan gedaan zodat we foutloos en 14 seconden te snel binnen kwamen. 3e L cross en 3 * foutloos Ja

DA was ook prima, en uiteindelijk ben ik 6e geworden (met 5 prijzen). Met gewoon een 6 voor het binnenkomen was het dus een 3e plek geweest Bloos! Maar we hebben een superweekend gehad, strandrit was heerlijk en volgend jaar gaan we zeker weer. Verder heel veel bokkers gezien, maar die kende ik allemaal al, mochten er anderen zijn geweest: ik crosste in knalrood!

Foto's volgen nog.

/edit
typo's

Apple

Re: sgw-en in de klei: Vrouwenpolder 4 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:28

Dat is een mooi resultaat Lachen. Jammer inderdaad van dat binnenkomen, maar goed, de rest is prima gegaan.

Ik ben benieuwd naar je foto's Lachen.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:43

Jammer dat je net geen prijs had Lielle, maar toch heel goed voor je 3e L-cross! Lachen

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:16

Goed gedaan. vind het bijna jammer dat ik niet ben gegaan... gaaf die strandrit ook! ben toch een beetje jaloers haha!! erg mooie foto's!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:30

Klinkt super Lielle!

Jammer dat je net buiten de prijzen zat, maar dat komt volgende keer vast wel weer *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 22:00

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 22:38

leuk verslag er ook nog bij! had je foto's al bekeken maar met je verslag erbij wordt ik helemaal enthousiast!
volgend jaar MOET ik er ook bij zijn met Edje Haha!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 23:03

Top Lielle! Je gaat hard zo, je zit zo in de M!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 23:20

Jammer van dat halthouden en de daardoor gemiste prijs, maar verder klinkt het als een uiterst geslaagd weekend! Mooi resultaat, gefeliciteerd! Cool

De foto's van de strandrit had ik inmiddels gezien (jullie hebben geluk gehad met het weer!) en het ander topic ga ik nu even bekijken.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:44

Jhaa heel goed gedaan or Lielle
Ik zelf heb ook meegedaan, en werd 1ste en 7de in het L. Op de uitslag stond ik 9de trouwens maar heb te veel strafpnt gekregen voor mijn 1sec tijdsoverschrijding. Ik kreeg daar namelijk 5,2 strfpnt voor!!
In het b werd ik 2de. Al mijn paarden liepen een foutloze cross.
Voor het Bpaard was dit zijn 3de cross en voor mijn Lpaard die 7de werd zijn 4de cross, waarvan zijn 2de Lcross.
Ik was super tevrede en op na Ede!!
gr margo

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:55

was toch 9de , de tijd was aangepast!!
maarjha maak ut uit !! Lekker rijden in het belangrijkst!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 20:26

En dat is zeker zo *LOL* Bedankt allemaal, ik heb een heerlijk weekend gehad met inderdaad prachtig weer! Pablo pakt het allemaal super aan, ons neurootje *LOL*