Maar goed, omgedraaid, zelfde weg terug en uiteindelijk, na zeker 1,5 uur waren we dan eindelijk op het Noordzeestrand. Pablo vond de branding dus lévensgevaarlijk ("baasje, je denkt toch niet dat ik daar in ga? Geen haar op mijn hoofd, die witte dingen vallen me aan!") wat lachwekkende omkeercapriolen opleverde. Uiteindelijk stond hij dan bibberend van schrik met zijn voetjes in het water en stapten we voorzichtig verder. Toen hij de branding weer ontdekte (we waren inmiddels omgedraaid, dus met de kont naar zee) ging hij in sneltreinvaart achteruit, op weg naar Engeland. Nou kan hij wel zwemmen maar de begeleidingsboot was er niet

We waren wel alleen pas heel laat terug, om half elf schoven we aan bij de rest die inmiddels al zaten te barbecuen. Erg gezellig, pas om half een rolden we ons tentje in. Pablo had een prima stal, en was ook lekker rustig. We hebben trouwens prima weer gehad, alleen onderweg een gigantische bui; in Vrouwenpolder heeft het wel enorm gewaaid maar we hebben wel de hele dag een stralend zonnetje gehad.
De volgende ochtend op mijn gemak ingevlochten en daarna ontbeten. Losrijden voor dressuur ging wel lekker, nog even hoi tegen Canter gezegd en de ring in. Dat begon wel heel beroerd, bij het halthouden op X stak Pablo zijn neus in de lucht en ergens bij G stonden we schots en scheef stil. Dat leek me geen fijne start, dus omgedraaid en opnieuw gedaan met het ingecalculeerde risico op -2 voor een vergissing. De rest ging wel redelijk, beetje braafjes maar geen grote fouten. Uiteindelijk stond ik 11e na de dressuur met 178 en een 3 -2 voor het binnen komen

Cross gelopen, was goed te doen. Twee rechttoe rechtaan sprongen om erin te komen, dan een heel leuk technisch lijntje bij een piano bestaande uit: opsprong, 1 galopsprong, opsprong, 1 galopsprong, hindernis (60 cm), en dan op in-uit afsprong met een hindernis van 60 cm. Meteen 270 graden bocht linksom en over de breedte over piano met een hindernis + afsprong en op 1 galopsprong een flinke haag. Dan een stuk over het weiland, fazantenkooi, stuk weer terug en naast de piano over de triple. Hooiruif, net voor de ophaalbrug (splitsing met M/Z) rechtsaf, een flinke waaier, dan een boomstam (was eerst een dubbel met stromend water), langs het losrijterrein van de cross

Daarna dus Pablo opgezadeld en los gesprongen. Dat voelde al super, mooi omhoog gesprongen en met veel kracht, echt een fijn gevoel. Voor de verandering kon ik het ook vasthouden in het parcours, alleen regenbooghindernis 3 vond Pablo wat spannend en die ging niet zo mooi. Verder foutloos en een supergevoel.
Daarna DA, en wat los gesprongen (de haag daar vond Pablo maar niets, die ritselde te veel, maar uiteindelijk ging dat ook) en van start. 1 en 2 lekker, de piano liet hij zich mooi terug nemen, taxeerde ook eventjes de afsprong en ging gewoon prima door. Idem bij het lijntje afsprong - haag en fazantenkooi. De hooiruig had wat rare schaduwen en de haakse bocht net voor de ophaalbrug vond Pablo ook maar raar (:? de hindernis is toch rechtdoor) maar ging allemaal lekker. Mooi tempo kunnen maken op de lange stukken en pas bij de bosinsprong hadden we een wat minder fijne sprong; hij kwam er wat kort onder en we rommelden er wat overheen

DA was ook prima, en uiteindelijk ben ik 6e geworden (met 5 prijzen). Met gewoon een 6 voor het binnenkomen was het dus een 3e plek geweest

Foto's volgen nog.
/edit
typo's