Ik heb het idee dat jury's veel strenger zijn dan 15 jaar geleden. Toen ik 15 jaar geleden met mijn pony in de B reed, hoefde ze echt niet aan de teugel te lopen, veel pony's in de B deden dat dan ook niet. Als je maar netjes op de letter reed, je pony actief hield en hij/zij goed op je been reageerde, had je al haast een winstpunt te pakken. Mijn pony liep heel lekker, heerlijk ontspannen en ik hoefde mijn been maar te verplaatsen en ze zat in een heerlijk galopje. Destijds moest je in de B ook al exact op de letter aanspringen en bij X halthouden enz. Dat deden Sonja en ik perfect, ik kreeg dan ook gewoon winstpunten en ben L1 met haar geworden, zonder dat ze ooit één wedstrijd aan de teugel heeft gelopen.
Tegenwoordig heb ik het idee dat je paard al haast L moet kunnen lopen, voordat je uberhaupt een winstpunt in de B krijgt. Als je paard niet netjes afbuigt, kan je een winstpunt sowieso wel vergeten. Op zich wel terecht hoor, het staat ook niet netjes als je paard zijn nek als een giraffe vooruit steekt, maar het gaat mij gewoon om het verschil tussen toen en nu. Je moet al meer winstpunten halen om een klasse hoger te komen dan toen, waarom dan ook nog veel strenger zijn? Imo hoeft een paard in de B absoluut nog niet perfect te lopen, de B staat tenslotte voor Beginner

Nou brand maar los