bitloos op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

balli

bitloos op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 19:07

ik heb vandaag weer zo'n goed idee (nadat 't rijden weer heerlijk ging), miss ga ik ooit nog wel eens wedstrijden rijden (ja ik verklaar mezelf ook voor gek).
maar aangezien ik altijd met crb rijd, omdat ze gewoon dwars door haar bit heen loopt, vroeg ik dit mij dus af:
mag je op wedstrijden bitloos rijden? en zo ja, wat kan je dan "omhangen" (bij springen zoiezo hackamore, maar zijn er nog andere "oplossingen"?)

alvast bedankt!

Avelienvd

Re: bitloos op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:16

Je mag alleen bij springen zonder bit rijden maar bij dressuur niet dan is een bit verplicht, zelfs met een medische reden.
Ik weet verder niet wat je het dier om mag hangen.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:20

Bij springen zie ik hackmore vaak. Een Schreuder heeft er ook een. Gerco dacht ik. Dressuur dacht ik ook niet, maar dat weet ik niet zeker. Zal het ook niet met medische reden mogen? Ik heb geen idee.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:40

Niet alleen bij het springen, maar ook bij endurance mag je bitloos rijden. Knipoog

Bij de dressuur mag het idd niet.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:47

Nee, bij dressuur mag het niet. Een meisje van onze club heeft het nagevraagd toen haar pony nadat hij een gebroken kaak gehad had weer aan de gang mocht, maar ze moest met bit rijden.

Bij het springen mag volgens mij bijna alles wel.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 22:53

Kylan schreef:
Nee, bij dressuur mag het niet. Een meisje van onze club heeft het nagevraagd toen haar pony nadat hij een gebroken kaak gehad had weer aan de gang mocht, maar ze moest met bit rijden.

Bij het springen mag volgens mij bijna alles wel.

eigenlijk best stom dat dat niet mag... kijk ik snap dat je met een hackmore de dressuur niet in mag maar gewoon een bitloos hoofdstel vanwege medische redenen.
Maar ja het mag blijkbaar niet..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 23:35

Springen ook pas in het Z hoor.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 16:30

Met dressuur mag je idd niet zonder bit rijden, springen volgens mij ook pas vanaf een bepaalde klasse, maar dat weet ik niet zeker..

balli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 16:55

hmmmm das banketstaaf voor iedereen die een beetje diervriendelijk wil rijden.... pfff wat een onzin! t gaat toch gewoon om dat je een team bent? wat is er nou verkeerd aan een bitlooshoofdstelletje?
nou het knhs kan naar mij fluiten pffff...