VRagen voor jury's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnee

VRagen voor jury's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:10

Bent u streng?
Waar let u vooral op?
Wat kan bij iedereen beter?
WAt is het hoogste puntentotaal dat u ooit gegeve heeft?
En het allerslechste?
Heeft u wel is een 10 gegeven?
En warvoor dan?

Ik rijd in de B en ik zou dit graag willen weten

Alvast bedank!!

daantjuhhh

Re: VRagen voor jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:49

ik ben geen jury, maar heb wel een nieuwtje voor je:
ik spreek dus regelmatig een jury-lid,
zij vertelde mij dat er volgend jaar nieuwe proefen komen..
Ik hoorde dus dat ze meer op gaan letten of een paard op eigen benen loopt en ontspannen is!
en de figuren volgen zich waarsschijnlijk niet zo snel achter elkaar op...
Want als bijvoorbeeld de gebrokenlijn nu fout gaat dan gaat het figuur erop vaak ok nog niet zo goed, nou krijg je waarsschijnlijk meer tijd om te herstellen!

En wat ik eigenlijk overal wel hoor is dat de laatste paar punten altijd beter kunnen zoals effect van de hulpen en houding en zit!
Daar kun je zelf makkelijk voor zorgen dat dat goed is!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:19

volgens mij komen er pas over 2 jaar nieuwe proeven.. ze zijn vaak nog wel een jaar bezig om de proeven helemaal correct te maken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:06

Bent u streng? Ja...en rechtvaardig Haha!
Waar let u vooral op? Op de constantheid van de proef, de aanleuning, en de manier hoe de ruiter met zijn paard werktWat kan bij iedereen beter? de BASIS !!!!
WAt is het hoogste puntentotaal dat u ooit gegeve heeft? 9
En het allerslechste? 0
Heeft u wel is een 10 gegeven? Nee dus...
En warvoor dan? Helaas ben ik nog nooit een super goed onderdeel tegengekomen, er hapert altijd wel iets aan. Nu moet je natuurlijk wel rekening houden met het niveau wat er gereden wordt... in de B mag je nog best wel wat fouten maken en word je hierop nog niet zo hard op afgepunt.

Veel succes in ieder geval!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:22

ben geen jury maar weet toch het een en ander al van de nieuwe proeven

De proeven worden in alle klasse zwaarder om het niveau meer gelijk te krijgen met de ZZ-L de overstap is nu te groot

In de B word er beter gelet op de houding en het correct gaan van het paard dan dat een volte nu precies de letter gemaakt moet worden
Het is niet zo dat als je paard in galop aanspringt als je een volte moet maken dat je het opnieuw mag doen maar je krijgt meer tijd om je paard voor te bereiden op een oefening

Waarschijnlijk word het weer 1 L en niet meer 2 zoals nu maar die word wel zwaarder

Alle proeven worden zwaarder en de overstappen tussen de verschillende klasses niet meer zo groot
Dit als doel om het totale niveau omhoog te krikken omdat er nu zelfs in de Z mensen zitten die dan wel netjes op de lettes de oefeningen kunnen rijden maar die toch belabberd slecht rijden

En de nieuwe proeven komen 1 april 2006

komma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:34

Bent u streng? Ja, maar ik probeer wel altijd positieve zaken te ontdekken en deze ook te waarderen
Waar let u vooral op? Takt, regelmaat, aanleuning, stelling en buiging en het vloeiend verlopen van de proef zonder al te veel horten en stoten.
Wat kan bij iedereen beter? de basis.
WAt is het hoogste puntentotaal dat u ooit gegeve heeft? 211, toevallig afgelopen weekend bij een ontzettende goede ponycombinatie in de M2.
En het allerslechste? Weet ik niet precies, het was wel een verliespunt.
Heeft u wel is een 10 gegeven? jazeker.
En warvoor dan? voor iets dat een combinatie geweldig doet en zeker niet beter kan. Ik heb niet altijd iets aan te merken.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:02

goldwing schreef:

De proeven worden in alle klasse zwaarder om het niveau meer gelijk te krijgen met de ZZ-L de overstap is nu te groot

Het viel mij juist op dat het verschil tussen Z2 en ZZ-Licht-proeven nu al heel klein is. Het enige verschil is de kwart pirouette die er in de ZZ-L in zit en wat meer galopwissels.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:34

komma schreef:
Bent u streng? Ja, maar ik probeer wel altijd positieve zaken te ontdekken en deze ook te waarderen
Waar let u vooral op? Takt, regelmaat, aanleuning, stelling en buiging en het vloeiend verlopen van de proef zonder al te veel horten en stoten.
Wat kan bij iedereen beter? de basis.
WAt is het hoogste puntentotaal dat u ooit gegeve heeft? 211, toevallig afgelopen weekend bij een ontzettende goede ponycombinatie in de M2.
En het allerslechste? Weet ik niet precies, het was wel een verliespunt.
Heeft u wel is een 10 gegeven? jazeker.
En warvoor dan? voor iets dat een combinatie geweldig doet en zeker niet beter kan. Ik heb niet altijd iets aan te merken.

Die proef had ik graag willen zien! Die moet echt super-de-duper gereden hebben!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 20:01

goldwing schreef:

In de B word er beter gelet op de houding en het correct gaan van het paard dan dat een volte nu precies de letter gemaakt moet worden
Het is niet zo dat als je paard in galop aanspringt als je een volte moet maken dat je het opnieuw mag doen maar je krijgt meer tijd om je paard voor te bereiden op een oefening

Waarschijnlijk word het weer 1 L en niet meer 2 zoals nu maar die word wel zwaarder

Ik heb van een jury-lid gehoord die ook helpt bij het maken van de nieuwe proeven dat ze in april 2006 toegepast worden!
Of dit waar is weet ik niet zeker, maar dat was wel de planning, heb van de eerste hand gehoord
Alle proeven worden zwaarder en de overstappen tussen de verschillende klasses niet meer zo groot
Dit als doel om het totale niveau omhoog te krikken omdat er nu zelfs in de Z mensen zitten die dan wel netjes op de lettes de oefeningen kunnen rijden maar die toch belabberd slecht rijden

En de nieuwe proeven komen 1 april 2006