De titel van het topic zegt het al. Ik ben benieuwd of je op wedstrijden mag springen en ook nog twee dressuurproeven mag rijden. Vroeger mocht dat niet, maar als ik nu in het wedstrijdreglement kijk, kan ik het niet duidelijk vinden. Weten jullie of het mag?
Even voor de duidelijkheid: het gaat om één combinatie, dus dezelfde ruiter met hetzelfde paard. Springen klasse B en L2 dressuur.
Yep dat klopt helemaal !! ik doe het ook wel eens op de grotere wedstrijden waar ik dan geen keus kan maken dus dan maar allebei! Als je een goed getraind en in conditie zijnde paard hebt is dat geen probleem!!
Ja ben het met ze eens. Een paard of pony mag op 1 dag inderdaad maximaal 4 keer starten. Dus je kan gewoon lekker dressuuren en springen als je wilt!!
Je mag idd 2 x dressuren en dan ook nog springen, zoals eerder gezegd mag je idd in totaal 4 dingen. als je pony/paard een goede conditie heeft is dit ook makkelijk te doen voor hem/haar. In de zomer heb ik wel eens op wedstrijden dat ik 2 x dressuur ( M1 ) 1 x spring ( M ) en ook nog 1 x viertal ( M ), en dan is mijn pony nog niet moe!
Het mag absoluut niet overal hoor! Soms word in een vraagprogramma gezet dat er mogelijkheid is tot 2 x springen of 2 x dressuur of 1 x dressuur en 1 x springen! Maar dat gebeurt weinig geloof ik!
Bedankt voor de reacties! En daantjuhhh, ik heb inmiddels ondervonden dat het niet overal kan. Gisteren ging ik bijschrijven voor de 2e proef dressuur en het bleek niet te kunnen, omdat de vereniging dit in het vraagprogramma had gezet. Helaas dus...
Het MAG overal volgens de reglementen, maar het KAN niet overal als er organisatorische beperkingen zijn.
Oke sorry MAG en KAN komt dat niet hetzelfde neer? het MAG daar niet omdat het NIET KAN... Hahaha zo KAN ik het ook.. ?? of zo MAG ik het ook?? hihi Neej gewoon geintje hoor!