maar goed. Eerst palo gaan halen (spannend! Het is nl een drukte maker op de trailer, en dan bedoel ik steigeren óp de trailer etc) Maar dat ging al goed!
Dan in de manege ingevlochten (anders 'molt' -zijn ze niet meer zo mooi- hij zijn vlechtjes snachts dus et moet dezelfde dag, liefst 'net' voor het inrijden.)
Opgezadeld en ingereden, en binnen voor de 1ste proef, e4
Hij liep lekker in het begin, mooi aan de teugel. Op het einde van de proef was hij het geloof ik wat beu en ging hij klieren. (hoofd omhoog gooien enz)
Dus na mij proef had ik nog ander half uur, dus ik wilde Palo een half uurtje laten rusten eer ik terug ging inrijden (ja ik moet een uur ofzo inrijden om hem ontspannen en los te hebben, hij zit nl nog vrij vast

ik kom binnen en word meteen geroepen door mijn 'lesgever' (heb er verschillende opt moment

na een paar 'goed gereden' en 'mooie proef!' ging ik weer naar buiten, rustig opzadelen om nog een 45 min in te rijden voor mijn volgende proef,
Toen ging mijn 'lesgever' zich 'moeien' om hem 'aan de teugel' te krijgen (als ik ergens niet tegen kan als ik aan het rijden ben, dan is het als ze aan zijn mond gaan rukken gelijk hij deed

E5 heb ik wat 'strenger' gereden. Zacht met de hand maar toch kordaat, hoewel ik het rijtechnis van mijn kant wat minder goed vond, dacht de jury daar duidelijk anders over! Voor houding, zit en de hulpen een 7!!!!! (deze jury staat bij iedereen bekent als streng! de andere aanwezige jury die met mij de protocol heeft overlopen wegens een onenigheid tussen mijn ouders di ehij gehoort had schrok van de 7 en zei dat je bij die jury al erg mooi moest zitten voor een 7!)
uiteindelijk werd mijn 3 weken met deze pony werken beloond met 2 6de plaatsen en bij de e4 een mooie score van 57% en bij de e5 een (ook wel mooie) score van 55%
ik heb bij de e5 Palo zodanig laten lopen op bepaalde momenten, dat mijn 'lesgever' er gecharmeert van was

ik ben zeeeer trots op Palo'tje, en ook wel op mezelf! in korte tijd heb ik hem toch vrij los gekregen

ik ben gisteren op vraag van de eigenaar nog op een pony'tje gekropen van iemand, en zij zei vandaag dat hij een stuk makkelijker aan de teugel liep en veel fijner liep

kortom: ik ben mijn lesgevers heel dankbaar! en hoop dat ze me nog super veel bijleren!!! Ook hoop ik dat ik vaker verschillende pony's mag rijden zodat ik mij snel genoeg aanpas aan de pony en ik blijf bijleren