Hoe dit haarnetje vast maken? (dik haar)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mar__

Hoe dit haarnetje vast maken? (dik haar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 14:29

Afbeelding

Ik heb dit haarnetje met speld aan de bovenkant maar krijg mijn haar er niet mooi in.
Helaas want persoonlijk vind ik dit haarnetje veel netter staan dan mijn andere.

Hebben jullie tips hoe je je haar er mooi in krijgt?

Ik heb erg dik haar, krullen en in laagjes geknipt en ze steken er tussendoor Boos!
Heb al met een vlecht geprobeerd, elastiekjes, speldjes etc.

Groetjes!

Sodera

Re: Hoe dit haarnetje vast maken? (dik haar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:34

Hm ik maak altijd een staart/vlecht( heb niet zulk heel lang haar Knipoog)
en dat steek ik de knip er een stukje door, en dan maak ik hem dicht, en dan stop ik gewoon mn haar er in Knipoog!!!
Maar bij zo'n knip wil een haarnetje die helemaal over je hoofd gaat nog wel helpen....
En deze met n knip is idd niet handig, je kunt dan denk ik beter alleen zo'n netje hebben, en dan met n donut en schuifjes hem in doen....

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:38

ik heb ook heel dik haar en lang haar ik heb altijd problemen met die dingen als ik een vlecht maakte en dubellvouwde paste die er nog niet in nu heb ik zo'n een haarnetje over je hele hoofd dat staat netter omdat nu wel je haar der in kan anders zou ik het niet weten want die dingen zijn niet zo heel breed

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:51

Ik heb altijd een hele constructie in mijn haar.
Eerst maak ik een knot met elastiekjes. Een stuk of wat elastiekjes eromheen zodat het goed blijft zitten.
Daarna doe ik er zo'n dun haarnetje overheen zodat er geen sprieten doorheen steken en daar doe ik dan (soms) zo'n kralennetje overheen (eentje zoals op de foto hierboven, dus zonder knip).

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:15

Kitty schreef:
Eerst maak ik een knot met elastiekjes. Een stuk of wat elastiekjes eromheen zodat het goed blijft zitten.
Daarna doe ik er zo'n dun haarnetje overheen zodat er geen sprieten doorheen steken en daar doe ik dan (soms) zo'n kralennetje overheen (eentje zoals op de foto hierboven, dus zonder knip).

Zo doe ik het ook, maar dan maak ik m'n haar daarvoor nog nat (gewoon in de ochtend voor de wedstrijd Tong uitsteken ) En dan kan ik het veel strakker in een knot doen!

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:41

anydale schreef:
Kitty schreef:

Zo doe ik het ook, maar dan maak ik m'n haar daarvoor nog nat (gewoon in de ochtend voor de wedstrijd Tong uitsteken ) En dan kan ik het veel strakker in een knot doen!

en ik doe het ook zo!!!!

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:42

Ik heb nooit zo'n lange voorbereiding hiervoor!! Ik maak een staart, draai die strak in elkaar, dan maak ik er een knot van, zet em vast met 1 of2 elastieken en dan doe ik zo'n kralennetje erom heen als op de foto! Zit altijd goed, stevig en netjes... Wel zorg ik dat mn haar niette glad is, dus mouse enzo mee Knipoog Ik doe mn haar nl altijd op het moment dat ik mn cap opzet, anders vind ik het niet lekker zitten... Dus het autoraam is mn spiegel Knipoog

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:09

Ik heb ongeveer net zoiets (alleen dan zwart met goud Knipoog) maar wat ik altijd doe..
Ik maak gewoon een staart en omdat ik wel lang maar superdun haar heb wat zo'n netjes nooooit vult heb ik een schoort band van stof die ik erom heen doe:
Afbeelding
Door het gat doe je je staart, dan "vouw"je je haar er gewoon omheen. Zodat over dat hele ding haar zit en je hem niet meer ziet. Je haar is vast wat langer dan dat kleine stukje maar je dat laat je nog even hangen, je doet er een elastiek omheen en dan vouw je dat haar gewoon er wat omheen. Netje erover en klaar.
Het is vast te onduidelijk omschreven om te snappen maar ik kan een dezer dagen wel even een paar foto's ervan maken Bloos

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:08

ik maak altijd een staart, dan een knotje met een dun elastiekje erom, dan het haarnetje eromheen en dan een witte of grijze elastiek er 2 keer omheen gedraaid.
het staat netjes en het valt ook niet snel uit.
eerst had ik het vast met allemaal klipjes en toen issie een keer uitgevlogen tegen het juryhokje aan Vork

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:12

je kunt eronder een ouderwets haarnetje doen, die houdt dan al die losse pieken tegen! dan dit netje erover en klaar!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:21

Ilsemarie schreef:
Ik heb ongeveer net zoiets (alleen dan zwart met goud Knipoog) maar wat ik altijd doe..
Ik maak gewoon een staart en omdat ik wel lang maar superdun haar heb wat zo'n netjes nooooit vult heb ik een schoort band van stof die ik erom heen doe:
Afbeelding
Door het gat doe je je staart, dan "vouw"je je haar er gewoon omheen. Zodat over dat hele ding haar zit en je hem niet meer ziet. Je haar is vast wat langer dan dat kleine stukje maar je dat laat je nog even hangen, je doet er een elastiek omheen en dan vouw je dat haar gewoon er wat omheen. Netje erover en klaar.
Het is vast te onduidelijk omschreven om te snappen maar ik kan een dezer dagen wel even een paar foto's ervan maken Bloos

ja op die manier doe ik het ook so krijg je hem lekker strak!!
*al is dat bij niet zo* ik heb mega mega mega dik haar!!! dusik moet het van de week speciaal voor concour laten uitdunnen.. zo zie je maar wat je er voor over hebt Knipoog

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 21:03

Ik doe het ook zoals ilsemarie, maar ik doe er nog n ouderwets haarnetje overheen als ik het door die donut heb gedaan. En dan het netje met parels en n grote, witte elastiek eromheen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:24

Staart -> staart door donut -> stiek om donut om haar vast te zetten -> dun netje om sprietjes weg te werken en haar wat over is na maken donut beetje weg te werken -> zwarte dikke elastiek om het geheel nog wat strakker te krijgen.

Ik kan dit overigens onder mijn GPA krijgen Tong uitsteken

Parelding krijg ik er met geen mogelijkheid overheen!

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:37

ik laat me haar altijd een invlecht doen over me hoofd heen op t laatst maak ik een knot...en ik gebruikte altijd netje die je helemaal over je hoofd heen deed...maar ik heb ook altijd zelfde probleem heb ook dik haar en weet soms ook echt niet hoe ik me haar netjes krijg

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:11

Ik heb ook zon ding.
Ik maar eerst een knotje. En dan doe ik dat ding erover en dan zo'n kralen netje.
Dat ding kun je gewoon kopen bij de ruitersport zaak. Bij sommige ''haren'' winkels hebben ze ze ook.