Tips voor M1??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Tips voor M1??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 23:18

hey, ik wou graag weten of jullie tip's hebben voor mij voor de M1.... ik ga a.s. Woensdag namelijk weer L2 starten, maar we hoeven nog maar 1 puntje:p.. en die hoop ik dus woensdag te rijden Haha! , zodat ik 5 juni M1 kan starten....... maare hebben jullie nog tip's voor de proefjes of voorbereiding thuis??? alvast heel erg bedankt...
xxx Jessy
Laatst bijgewerkt door Lielle op 22-05-05 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

sanne_

Re: Tips voor M1??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:32

Gewoon netjes zitten & rijden en goed letten op gecontroleerde impuls van achteren uit en een stille, licht opgerichte aanleuning. Succes!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:12

Lees je proefje even goed door, dan kan je een aantal onderdelen oefenen. Bijvoorbeeld schouderbinnnen, een precies aantal passen achterwaarts gaan, een stukje contra en voltes 10 m in galop.
Verder moet je pony wat opgerichter en verzamelder lopen dan in de L2. Dat kan je niet binnen een week veranderen, dus daar kan je niet echt veel aan doen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:37

ik sluit me aan bij de gegeven tips, veel oefenen! Als je de proefjes een aantal keer oefent, kom je erachter wat nog niet helemaal loopt.

En goed op de basis blijven letten, loopt ie op zn eigen benen, opgericht, zit je zelf goed enz. Ikzelf ga binnenk de overstap naar t M2 maken, maar wij zijn nog altijd bezig met de basis, dat kan altijd beter. De truukjes, zoals schouderbinnenw krijg je er wel in, maar idd de verzameling en oprichting kan gewoon altijd beter.

enne succes he!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:42

zorgen dat je je paard goed boven in kunt rijden, en de schouderbinnenwaarts moet er opzitten, kwart keertwending, en gebroken lijn in galop, en M-X-A galop ofzo, iets in die richting, opzich niet zo'n hele grote overstap vond ik Lachen