Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sophie_kurk schreef:Ben je zelf zenuwachtig als je de ring inrijd? Een pony kan dit voelen en zal daar dan op reageren! Blijf zelf dus rustig!
broertje schreef:Thanks...zo is Ramoon precies!Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn paard. Het losrijden gaat fijn, netjes ontspannen en nageeflijk. Zodra ik in de ring kom is ze heel kijkerig en moeilijk te concentreren. Mijn advies is dan ook: gewoon doorrijden alsof er niks aan de hand is. Je maakt je (misschien onbewust) er toch druk om. "Stel dat ze" en "mischien doet ze". Zo moet je niet denken! Gewoon rijden, klaar. Je pony voelt dan dat jij gewoon lekker resoluut doorrijdt en dan gaat ie vanzelf weer ontspannen. Als jij er zelf druk op gaat leggen en het perse goed wil doen, verpest je het juist meer.
Probeer een instelling te hebben van: jammer als het niet gaat, maar ik heb me best gedaan en meer kan ik niet doen. Luchtig rijden en er plezier in houden.... dan breng je dat ook over op je pony die dan waarschijnlijk zelf ook gaat ontspannen.
Succes!