EK dressuur misschien naar Nederland

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

risthia

EK dressuur misschien naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 14:47

Van de site van het KWPN

Er bestaat een kans dat het EK Dressuur van 27-31 juli a.s. niet in Moskou gaat plaatsvinden maar in De Steeg in Nederland.

Gisteravond is de Pool Markowski teruggekeerd van zijn onderzoeksmissie namens de FEI in Moskou. "Er is veel gebeurd sinds zijn laatste bezoek", zegt Mariette Withages. "Ik wacht nog op zijn rapport, dat a.s. vrijdag in het Dressage Committee in Londen besproken zal worden. Ons advies gaat dan naar de FEI."
"Maar er ligt ook nog een hele vragenlijst van Markowski open die a.s. donderdag beantwoord moet zijn", zegt de Nederlandse bondscoach Sjef Janssen. "Mijn inschatting is dat er onvoldoende geld en mogelijkheden zijn om aan alle vragen te kunnen voldoen en dat er dus op zeer korte termijn naar een andere locatie gekeken moet worden."

Daar heeft Ulrich Kasselmann niet op gewacht. Hij heeft de FEI al laten weten dat het Duitse Hagen graag bereid is het EK Dressuur te ontvangen.
Nou organiseert EQ International in opdracht van en in samenwerking met Stichting Concours Hippique Outdoor Gelre en PST Paul Schockemöhle Marketing GmbH het internationale concours Outdoor Gelderland op het prachtige Landgoed Middachten in De Steeg twee weken voor de EK-datum, van 14-17 juli. Ook dàt zou dus een mogelijkheid zijn, met de infrastructuur al geheel voorhanden.
EQ-directeur Chris van Dam: "Ik wil graag meedenken met de FEI en de helpende hand bieden, als er meer Nederlandse partijen hun schouders onder zetten. Het is dan niet mijn feestje, maar ons feestje. Ik wacht even af hoe hoog de nood echt is en hoe sterk de wens om daar met z'n allen als Nederland voor te gaan staan."

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

<<<
Laatst bijgewerkt door Lielle op 18-05-05 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: typo in titel

Elisa2

Re: EK dresuur misschien naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:36

ow ik hoop dat het naar de steeg gaat! is nog aardig dichtbij ook..

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:10

Ik hoop het ook. Dan ga ik zeker kijken...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:12

Wauw, dat zou echt superleuk zijn!

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:50

Dat zou echt leuk zijn, ik zou dan wel eens zo'n kampioenschap in het echt willen zien en dan volgend jaar naar Aken, haha! Haha!