wedstrijd op gras (in Monnickendam)....zonder ijzers!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

wedstrijd op gras (in Monnickendam)....zonder ijzers!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 17:56

Ik heb 22 mei a.s. voor het eerst een wedstrijd op gras, en mijn paard heeft geen ijzers. Nu hoor ik zeggen dat het prima kan, maar toch vind ik het een beetje eng.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is met het rijden van een wedstrijd op gras zonder ijzers.

Ook ben ik benieuwd wie er nog meer wedstrijd hebben op 22 mei in Monnickendam. Ik ben daar n.m.l. nog nooit geweest.
Laatst bijgewerkt door LIQUITA op 09-05-05 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Re: Op gras....zonder ijzers.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:58

Ik heb er nooit last van gehad, al hoewel ik nu ook ijzers heb. Op blote voeten gaat het goed hoor, en ze voelen zelf hoe voorzichtig ze moeten zijn.

Maaiikii

Re: wedstrijd op gras (in Monnickendam)....zonder ijzers!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:00

Ik laat mijn paard dit weekend beslaan voor de veiligheid, ik heb geen zin in blessures of ergere dingen. Mijn paard staat gewoon veel steviger op hoefijzers en je paard glijd ook minder snel uit.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:01

ik heb oook geen ijzers en moet zaterdag ook rijden,mijn ervaring thuis is da het best gaat en da ze zelf voorzichtig genoeg zijn

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:01

ik rijd normaal altijd zonder ijzers, ook als ik op buitenrit ga. Zorg gewoon dat ik zoveel mogenlijk in de berm blijf. Maar nu staat mijn paard ook op ijzers omdat ze nogal kort op haar hoeven ging staan ivm de betonnen plaat waar ze op staat... Maar als jij je veiliger voelt met ijzers dan moet je dat doen, maar je paard is net zo goed terbeen zonder ijzers als met ijzers vind ik. Misschien als je kalkoensgaten hebt dat het echt een overduidelijk verschil merkt...
Maar ik merk het niet...

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:03

Mijn paard heeft geen ijzers en het gaat prima op gras. Laatste wedstrijd ging hij er een paar keer vandoor en hij had prima grip Haha! we lieten wel een paar diepe kraters achter Haha! maar zijn niet 1x uitgegleden!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:08

Maaiikii schreef:
Ik laat mijn paard dit weekend beslaan voor de veiligheid, ik heb geen zin in blessures of ergere dingen. Mijn paard staat gewoon veel steviger op hoefijzers en je paard glijd ook minder snel uit.

Huh met ijzers is het juist gladder voor een paard, tenzij je er kalkoenen in draait natuurlijk.

Ik start altijd op gras zonder ijzers en dat gaat prima, tenzij je Z2 rijdt en voltes 8 meter in de galop moet gaan maken ofzo..

Als het veel heeft geregend en heel glad is, tja dan is het voor hem ook glad maar dat is het dan voor elk paard.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:28

Een kennis van mij woont in monnickendam. Voor mij is het jammergenoeg te ver Boos! bijna 3 uur op de trailer voor 1 proefje.. nee dat ga ik Nordwind niet aan doen met z'n 25 Knipoog
En zonder ijzers kan best hoor... of het moet echt spekglad zijn. Maar het isg eloof ik op het sportterrein en dat zijn meestal wel goede velden.
Succes!! Lachen