Wedstrijden speciaal voor Friese paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Wedstrijden speciaal voor Friese paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:39

Ik ben benieuwd of er ook wedstrijden in de omgeving Leeuwarden zijn speciaal voor Friese paarden. De ervaring die ik heb met jury's bij de "normale" wedstrijden met Friese paarden is niet bepaald positief... Boos! Ik heb het over dressuurwedstrijden. Dus als iemand mij daar meer info over kan geven, graag! Haha!

Hilda79

Re: Wedstrijden speciaal voor Friese paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:44

Er zijn een tweetal competities uitsluitend voor friezen. Te weten de Zilveren Zweep (binnen in de winterperiode) en de Nederlandse kampioenschappen voor friezen (buiten in de zomerperiode). Wil je meer informatie dan kun je het besten naar www.friespaardenforum.nl gaan. Bij wedstrijden en shows zijn al vele vragen hieromtrent beantwoord.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:43

Jep, klopt. Of op http://www.fps-studbook.com, daar staat ook nog wat informatie, plus de adressen van de wedstrijden. Het zijn de selectiewedstrijden voor de Nederlandse kampioenschappen voor Friezen, maar je hoeft niet per se mee te doen met de selectie.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:04

Er is volgens mij in Garyp ook altijd een 'Friezen-concours'. Ga wel even op zoek naar de exacte datum..
Heb het al gevonden:
do 21 Garijp D BLMZ 0511-521127 friese pa.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:23

In Drachten zijn ook wedstrijden voor friezen, en ik geloof in Oldeholtpade ook.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:49

Ja, dat zijn de selectiewedstrijden. k ga naar beide, Drachten en Garijp dus. Drachten is 29 juli. En verder is er nog St. Nicolaasga, 25 aug. en Tolbert, 18 juni (ga k ook heen) En idd, Oldeholtpade, 17 juli. Dat was 't geloof k wel voor 't noorden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:37

ok Lachen ja het duurt nog even voor ik op concours ga, me merrie is net zadelmak en ben haar nu aan het doorrijden:) Maar in ieder geval bedankt voor de info!