L2 achterwaarts niet tonen en dan???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mylo

L2 achterwaarts niet tonen en dan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 17:47

Even een vraagje aan de wedstrijd ruiters en de jury leden onder de bokt leden!!!
Ik zag vandaag het volgende:
Een combinatie doet mee in de L2. Alles ging super alleen in beide proeven werd het achter waarts niet getoond. Later bleek dat het paard dat niet kon. Het was er met geen mogenlijkheid in te krijgen. Verder ging alles echt super en de combinatie was ook zeker aan de L2 toe op dat kleine puntje na. Nu is mijn vraag hoe gaan de jury leden hier mee om ?? Krijg je nu min 2 of een lager cijfer met niet getoond? Wordt er getoeterd dat je een onderdeel vergeet zoals waarneer je de verkeerde kant op gaat ??
Wie kan het met vertellen?? Op de club wist niemand het dus vandaar mijn vraag hier !!

joke20

Re: L2 achterwaarts niet tonen en dan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:49

Ik denk dat je een 0 krijgt omdat het onderdeel niet getoond is.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:56

Klopt wat joke20 zegt.

senga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:04

volgens mij krijg je min 2 omdat je het onderdeel niet hebt laten zien,dat kreeg ik tenminste omdat mijn paard het ook niet deed

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:15

Dat ligt er een beetje aan welke proef het is. Bij sommige L2 proeven is het maar een gedeelte van een onderdeel (als bijvoorbeeld bij: B afwenden, X halthouden, enkele seconden stilstaan en enkele passen achterwaarts), je gaat uit van het cijfer 10 als alles perfect is getoond, nu wordt het achterwaarts helemaal niet getoond maar als het afwenden en halthouden bijvoorbeeld heel netjes was KAN je hier nog wel een 4 overhouden. Bij andere proeven is het achterwaarts een onderdeel op zich en daar zou je dan een 0 op scoren, niet getoond. -2 wordt gegeven bij een vergissing, niet achterwaarts gaan is geen vergissing in het programma (bovendien, wat zou je dan als score moeten geven waar die -2 nog vanaf moet?)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:22

wel is het zo, dat het maar 1onderdeel is. dus zo'n combinatie kan best in de punten rijden als de rest supernetjes gereden wordt. je krijgt dan alleen voor dat onderdeel een superlaag cijfer. maar de rest gewoon normaal.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:05

Volgens mij krijg je dan geen 0 maar een 3.. Maar dat weet ik niet zeker..

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:16

In principe betekend een gehele oefening niet getoond, gewoon een 0. Kan natuurlijk best zijn dat juryleden hier in de praktijk toch wat verschillend mee omgaan.
En als het achterwaarts inderdaad slechts een deel van het onderdeel is (bijvoorbeeld in combinatie met het halthouden en weer wegrijden), kun je nog steeds een paar punten op dit onderdeel scoren, maar het zal dan lang geen voldoende meer worden.

Aangezien je nog 25 andere onderdelen in je proef hebt zitten, kun je ondanks een eventuele 0 op je lijst natuurlijk nog steeds een winstpunt halen. Het kost je gewoon een punt of 6 op je totaalscore.

Overigens een lastig probleem, want vanaf L2 heb je immers in elke klasse achterwaarts.

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:34

Mijn paard was de knop even kwijt na mijn eerste proef en stond braaf stil in de tweede proef, maar ging niet meer achterwaarts. Ik heb het een seconde of 20 geprobeerd, maar ze deed het echt niet, en ik ben dus maar weer voorwaarts gereden. Het was in die proef echt een los onderdeel, en ik kreeg een 3. Dat had ik er zelf nooit voor gegeven... Was trouwens ook in het L2.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:38

Mijn pony gaat wel netjes achterwaarts, maar ze komt weleens tegen de hand. Huilen
Hoe gaat een jury hiermee om in het L2???

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:34

sphinxie schreef:
Mijn paard was de knop even kwijt na mijn eerste proef en stond braaf stil in de tweede proef, maar ging niet meer achterwaarts. Ik heb het een seconde of 20 geprobeerd, maar ze deed het echt niet, en ik ben dus maar weer voorwaarts gereden. Het was in die proef echt een los onderdeel, en ik kreeg een 3. Dat had ik er zelf nooit voor gegeven... Was trouwens ook in het L2.

Dit had ik dus ook van de week alleen in mijn 1e proef was de knop ook alwijt Haha! , twee 3 en leverde het me op. dit misschien omdat ik toch nog een paar hele mini mini pasjes heb gedaan? ik had zelf ook zoiets van nou dat zijn 2 nullen.

Kimmy-is-mijn-schatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:14

sphinxie schreef:

Komt omdat je het toch hebt geprobeerd .. Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:19

Vaak zitten er een paar dingen in voor 1 cijfer.
De overgang, het stilstaan, het achterwaarts.
Als de overgang naar het halthouden en het stilstaan goed was, krijg je een 2 tot een 4, net hoe streng de jury is.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:06

En natuurlijk een slecht(er) cijfer voor de gehoorzaamheid Knipoog

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:05

Kimmy-is-mijn-schatje schreef:
sphinxie schreef:

Komt omdat je het toch hebt geprobeerd .. Knipoog

Haha!
Of omdat ik zo ontzettend vriendelijk keek toen het gebeurde. En dacht de jury dat ik lachte toen ik mijn tanden liet zien... (In werkelijkheid siste ik mijn paard toe dat ik ze een kroket zou worden ipv dressuurpaard als ze nou niet onmiddelijk achterwaarts zou gaan Knipoog)

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:41

je krijgt in principe een 0. omdat het onderdeel niet is uitgevoerd. dit is herzelfde als dat je schouderbinnenwaarts moet rijden, maar gewoon rechtdoor rijd(voorbeeld!) dan heb je ook een 0! alleen ik zou je pony echt achterwaarts gaan leren! vanaf de L2 word het in elke klasse gevraagt. als die het netjes op het been doet, en NIET op de hand! recht en diagonaal gewijst achterwaarts gaat....heb je een boel punten te pakken!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:21

Lijkt me sterk dat het niet te leren is, als hij het aan de hand op een harde ondergrond ook niet doet, wordt het misschien wat lastig, anders is het oefenen geblazen.

Ik denk niet dat je een -2 kunt krijgen Het lijkt mij meer te vergelijken met het niet tonen van halsstrekken of zo iets. De waardering is dan erg afhankelijk van de jury, ik denk dan aan een 3.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:58

Als je naar een gemiddelde wedstrijd gaat kijken naar paarden/pony's in de L2 zijn er maar bar weinig die een correct achterwaarts vertonen. Dus die ene die het helemaal niet doet, valt niet eens zo erg op lijkt mij. Beetje afhankelijk van hoe een jury ermee omgaat.

Denk dat je als je scheef en niet diagonaalsgewijs en wellicht ook nog flink tegen de hand achterwaarts gaat dat misschien nog wel erger aan te rekenen is, maar dat zal echt jury afhankelijk zijn. Indien mijn paard de rest prima zou doen, maar dat achterwaarts nog niet, zou ik toch gewoon starten, die drie of vier haal je dan wel weer op.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:31

Formeel: niet getoond = 0
Als het uit meer onderdelen bestaat, kun je het wat ophalen (bv halthouden en wegrijden voor 6, dan gemiddeld dus een 3). Ik vind het vreemd dat juryleden hier nog een vier voor geven (net als verkeerd aanspringen trouwens Lips are sealed) niet getoond = 0 en als je heel aardig bent kun je nog een 1 of 2 geven.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:37

Toch komt het in de praktijk vaker voor dat gewoon een vier gegeven wordt, simpelweg omdat er inderdaad nog afwenden, halthouden, en misschien ook weer wegrijden bijzit. Dan is een 0 wel erg cru, dat kan ook niet, want je hebt een aantal dingen wel laten zien! Maar je hebt gelijk, verkeerd aanspringen wordt vaak met een vier beloond (ja beloond want straffen vind ik het niet) terwijl daar best een twee of een drie tegenover mag staan. Zeker als dit voorkomt in de hogere klasses......in de B vind ik dat nog anders maar als je in het M rijdt en je springt verkeerd aan, dan mag dat afgestraft worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:40

In een gecombineerd onderdeel is een 4 ook al veel! dan heeft de rest dus een 8 opgeleverd Pling

En met de rest ben ik het helemaal eens. In het B is verkeerd aanspringen dat netjes en snel hersteld wordt mss nog een 4 waard maar daarna gewoon echt niet meer. Een 2 is al heel aardig, die krijg je dan omdat je a) bij de betreffende letter was b) iig in galop aansprong.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:50

Ja en voor de moeite Haha!

Ach, t blijft jurysport en dat zal t altijd blijven, soms moeilijk, andere keren wordt je een keer gematst!