Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
shaolanneke schreef:In je overgang van bv draf naar halt mag nog een pasje stap zitten.
Rivano schreef:shaolanneke schreef:In je overgang van bv draf naar halt
mag nog een pasje stap zitten.
Maar als je het niet doet, wordt het dan afgestraft?
In het proevenboekje staat voor de betreffende klasse altijd een uitleg over wat er van de combinatie wordt verwacht. Ik vind het zelf wel een treffende uitleg.
! 
grandeur schreef:Dus laat die ook gewoon progressief zien, dat is toch niet zo moeilijk ?
dat is lastig oefenen dus probeer ik nu al te bedenken hoe ik de voorgevallen problemen op ga lossen. De vorige keer toen ik een overgang van draf naar halt moest maken stond hij acuut muisstil, terwijl ik eigenlijk nog wilde stappen tussendoor, waardoor ik (stom stom) hem weer 2 passen liet stappen en toen liet stilstaan omdat ik dacht dat het verplicht was... grandeur schreef:De B staat niet voor niks voor beginnend.
Citaat:Zo moet ik ook gaan nadenken wat ik doe met de middendraf. Wat ziet de jury liever: Een goede middendraf met een paard wat verzet toont als je hem terugneemt? Of een iets ruimere arbeidsdraf met een nette overgang naar arbeidsdraf?
dondahsteen schreef:Verzet in een proef is nooit aan te raden! Maar veel oefenen op een goede middendraf en een nette overgang!
Rivano schreef:Mijn paard staat tijdens de proef totaal anders aan de hulpen dan thuis, dat is lastig oefenen