waarom rijden jullie wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki_

waarom rijden jullie wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 14:26

heej..!
ik weet niet.. maar oppeens kwam deze vraag in me op en dacht stel hem ff Knipoog
Ik rijd zelf wedstrijden omdat vooral met springen door een andere omgeving, andere hindernissen enzo wil testen of hij me echt vertrouwt en niet alleen maar ''normale'' hindernissen springt. ( in het begin sprong ie niet, maar nou doet hij het super Pling )

Dressuur rijd ik omdat ik wel wil weten wat de jury er van vind. en ook om te kijken of je vooruit gaat ( hoewel de jury's nogal verschillend jureren)

Waarom rijden jullie wedstrijden?

Liza_vL

Re: waarom rijden jullie wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:33

Tja waarom rij ik wedstrijden?
Hmm ik denk gewoon omdat ik competitie wel leuk vind en kijken of je pony het niveau aan kan. Ik geef toe, winnen vind ik wel leuk. Schijnheilig

Kimmy-is-mijn-schatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:40

liza van loon schreef:
Tja waarom rij ik wedstrijden?
Hmm ik denk gewoon omdat ik competitie wel leuk vind en kijken of je pony het niveau aan kan. Ik geef toe, winnen vind ik wel leuk. Schijnheilig

Ben het hier toch wel mee eens.. Haha!
En ik vind het ook gewoon heel leuk om op wedstrijd te gaan.. vooral in de zomer op die grote buitenconcoursen vind ik helemaal geweldig.. Vingers aflikken

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:41

Mij gaat het erom dat ik kan laten zien wat wij samen kunnen. Dat we tijdens het rijden eigenlijk gewoon één worden. En na zoveel jaar vertrouwen we elkaar natuurlijk blindelinks. En gewoon om een gezellig dag te hebben. Toen ik nog B en L reed (toen was ik 10/11 Knipoog) waren we vaak heel lang bezig. Als ik op zaterdag wedstrijd had werd er op donderdag gewassen (vaakw el 2 uur bezig) en op vrijdag gevlochten (mama de laatste twee want dat bracht zogenaamd geluk. En zij hield altijd de elastiekjes vast enzo) en alles bij elkaar gepakt. En dan op zaterdag waren we wel de hele dag weg. Nu was ik vrijdag (in een klein uurtje) en vlecht ik 's morgens. Maar we zijn vooral met mooi weer toch nog lang weg, lekker een zelfgebakken appeltaart mee en een picknick bank. Wij maken er altijd wel een dagje uit van Haha! Echt tof!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:41

Eigenlijk om elke keer weer te meten, hoever ik in de training sta.
En als je met de pony tussen de paarden wint, is een heel goed gevoel.....!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:04

fresco schreef:

dat is t zeker.. (alleen is die van 10 cm gegroeit en geen pony meer, maar heeft wel een beetje die bouw nog)

en verder, ik vindt t hartstikke leuk, en om op die manier heb je ook een steun als je de lat steeds wat hoger legt..

springen ga ik over een half jaartje ook mee starten denk ik, gewoon voor de afwisseling en omdat mn paardje springen onwijs leuk vindt, en t goed kan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:07

ik rijd wedstrijden voor de fun, zowel springen als dressuur. Winnen is natuurlijk mooi meegenomen Lachen maar das niet het belangrijkste.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:32

Whahahaa nou jullie nemen me de woorden uit de mond Clown
Ben het er gewoon helemaal mee eens Haha!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:16

haha idd... ben ik het mee eens Lachen

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:51

Ik rijd wedstrijden (dressuur) omdat ik t leuk vind Knipoog en zo kan je eens zien wat anderen er van vinden. Ook is het gewoon leuk om te kijken hoe ver je kan komen...

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:55

Om m'n paarden ervaring op te laten doen voor de eventuele kopers, en om de competitie. Om te zien of je wel iets opschiet met je gestudeer thuis. Ik zou zonder wedstrijden moeilijk serieus kunnen trainen, Ik win dan ook heel graag Haha!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:06

- voor plezier en wp halen.
- meer leuke dingen met mijn pony
- zo blijf ik goed rijden Haha!

Kimmy-is-mijn-schatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 00:15

schoentje schreef:
Om m'n paarden ervaring op te laten doen voor de eventuele kopers, en om de competitie. Om te zien of je wel iets opschiet met je gestudeer thuis. Ik zou zonder wedstrijden moeilijk serieus kunnen trainen, Ik win dan ook heel graag Haha!

Dat hebk ook.. wedstrijden is toch iets waar ik naartoe train.. en zonder deze zou het voor mij ook heel moeilijk zijn om serieus te trainen.. want ach er is toch niks waar je voor traint.. dus dan rij ik maar weer is een dagje niet.. Bloos

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 00:17

ik rij wedstrijden voor de lol.. en natuurlijk is winnen ook wel heel leuk Tong uitsteken en natuurlijk om ervaring op te doen , je leert er gewoon onwijs veel van.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 08:34

Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vind. Je traint ervoor dus het is ook leuk om te zien waar je het allemaal voor doet.

Volgens sommige mensen rijd je geen wedstrijden voor je plezier maar voor je punten. Scheve mond Zo zie ik het absoluut niet want als ik er geen plezier in zou hebben zou ik nooit starten.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:43

Voor de gezelligheid, en je oefent ergens voor, je bent aan het oefenen, zodat het goed gaat op een wedstrijd, anders oefen je voor niks, teminste, zo'n idee heb ik dan als ik op mijn pony zit

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:54

jamiro schreef:
Ik rijd wedstrijden (dressuur) omdat ik t leuk vind Knipoog en zo kan je eens zien wat anderen er van vinden. Ook is het gewoon leuk om te kijken hoe ver je kan komen...

Idd!
Uiteindelijk gewoon voor de lol. Tong uitsteken

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:47

Ik rijd wedstrijden(dressuur en springen) omdat ik het gewoon leuk vind en ook denk ik om de competitie.Meestal is het ook gewoon gezellig op concoursen(vooral zomers als het mooi weer is).

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:54

fresco schreef:
Eigenlijk om elke keer weer te meten, hoever ik in de training sta.

Daar ben ik het ook wel mee eens!
Ik rij een pony van (al) 23 jaar.. een hele leeftijd maar zo gek als een 5 jarige af en toe Pling
Ik start nu met haar tussen de paarden omdat ik 18 jaar ben geworden, vorige keer heb ik toch twee paarden kunnen "verslaan" en een winstpuntje mee gepikt.. dat geeft echt een goed gevoel Lachen
Pony van 1.48 tussen soms kanonnen.. het is leuk als dat gewaardeerd word Lachen

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:08

Ik wil zo goed mogelijk leren paardrijden en wil wat ik als combinatie bereik en mijn gevoel over het rijden ook toetsen aan wedstrijdniveau.

Ik vind het rijden van lessen en wedstrijden leuk om te doen, en het moet ook leuk blijven!!!
Als ik mijn lessen niet leuk meer vind, dan zou ik iemand anders zoeken. Als ik geen plezier meer had in de wedstrijden, dan zou ik stoppen.
Een tijdje geen winstpunten halen begint al te wennen, dat is niet zo erg meer, als je maar snapt wat er fout ging en waar je nog aan moet werken, en het paard maar niet elke wedstrijd alles verknald door enorm dwars en vervelend te doen...

Het gaat mij om een fijn gevoel en mezelf en het paard steeds meer te verbeteren, dus niet het wedstrijden rijden om de wedstrijden...