DendroFleur schreef:Ik was dus ook zo'n muts met een loslopend paard. Ik was kalkoenen aan het indraaien toen ze ging hangen. Ik heb al een touw met elastiek maar deze keer brak dus wel de musketon en ging ze achterover. Daarna stond ze rustig op en ging lekker grazen. Ik heb dus op mij gemak een ander touwtje gezocht, want het was op een vrij afgesloten veldje.
Maar vraagje, als je het hoofdstel in de trailer al om doet, hoe zadel je dan op. Bij mij wil ze dan continu met d'r kop naar de grond en ik moet toch ook de kalkoenen nog indraaien. Het is altijd wel makkelijk oordelen maar er zijn nog steeds mensen die alleen op wedstrijd gaan en waar geen schare fans omheen draaien. Ik heb wel een halster gekocht die bovenop de neus te openen is zodat ik eerst het hoofdstel erover kan doen en pas daarna het halster eraf kan halen.
Ik heb zelf geen kalkoenen, omdat Moenira geen ijzers heeft, maar het meisje die ik naar wedstrijden rijd (met een fries) doet in mijn trailer al de kalkoenen onder vlak voor ze er uit gaat. Anders staat hij niet stil.
Dat gaat prima, maar is dan ook een (smalle) anderhalf-paards trailer.
Met een twee-paards zal het wel wat te krap zijn.
Ik zadel als ik alleen ben ook altijd op in de trailer. Dan staat ze tenminste redelijk rustig (af en toe beetje geplet i.v.m. stress) Als ik haar buiten de trailer wil zadelen doet ze niets anders dan druk rondjes draaien en zo...
Ik ga elke week alleen naar les, maar vind het wel lekker om met wedstrijd iemand erbij te hebben... scheelt veel gedoe... Wordt wel steeds moeilijker iemand te vinden!